ده ساختمانی که با الهام پذیری از متریال شیشه ساخته شده است


به مناسبت بررسی پروژه های اخیر که در رابطه با متریال و مصالح ساختمانی بوده اند، گروه معماران آرل به معرفی 10 پروژه برتر که با الهام پذیری از مصالح و متریال متفاوت ساخته شده است پرداخته است. سایت Archdaily در ماه های گذشته به بررسی پروژه هایی مشابه پرداخته که با متریال های چوب ،فلز و بتن ساخته شده اند. در این مقاله، ما 10 پروژه خاص و برتر را که با الهام پذیری از متریال شیشه ساخته شده اند پرداخته ایم.



موزه لوور لنز


این موزه در فرانسه واقع شده، و از پنج ساختمان مجزا تشکیل شده است. ساختار اصلی آن از فولاد و شیشه تشکیل شده و دارای 28000 متر مربع زیربنا می باشد. نقطه عطف این طرح، یک سالن انتظار مرکزی است که کاملاً از شیشه ساخته شده است.


موسسه فناوری و کارگاه آموزشی کاناگاوا / جونیا ایشیگامی

تعبیه شیشه در کف و سقف این مجموعه باعث شده این ساختمان بسیار ظریف و سبک به نظر آید.فرم شیشه ای که با یک پلان باز ترکیب شده و به حفظ حس شفافیت درکلیت آن به وجود آورده است.


کریستال / گروه معماری اشمیت هامر

این دفتر اداری که در دانمارک واقع شده، به وسیله شیشه های سه لایه و تعبیه پنل های خورشیدی در نما طراحی شده است. طراحی ظریف و یکپارچه ای که با توجه به عایق های حرارتی به وجود آمده است.


Kraanspoor/OTH Architect


این ساختمان در هلند واقع شده توسط پایه های بتنی در قسمت زیرین حمایت شده است. ساخت پوسته ای شفاف در یک حجم مرتفع شده و قرارگیری در کنار آب، به خوبی کار را سبک کرده و از سنگینی سازه ای و بصری آن کاسته است. لایه بیرونی این طرح، می تواند قابلیت جابجایی و تعبیه هوا را به وسیله موتورهای تهویه به وجود آورد.


موزه شیشه ای شانگهای

این موزه که در چین واقع شده، از یک فرم U شکل طراحی شده و شیشه ی آن از آلمان وارد شده است. این بنا با ترکیب شیشه و سندبلاست ساخته شده است. در نما، از لامپ های LED استفاده شده تا با ترکیب با شیشه، جنبش را به بیرون منتقل کند.


بنای یادبود زن


یک بنای شفاف که در شیلی واقع شده، و توسط چراغ و شیشه های شفاف به کشف معانی یک بنای یادبود با موضوع زن پرداخته است.


مرکز خرید Myzeil


این مرکز خرید در آلمان با استفاده از یک نمای کاملاً شیشه ای، یک فضای پویا و چشمگیر و یک محیط منحصر به فرد را برای یک مکانی که فعالیت در آن رایج است به وجود آورده است.


مرکز سلامت Orhidelia

مرکز سلامت اسلونی که مانند یک آرایش چشم انداز در این سایت فوق العاده قرار گرفته است. تعبیه شیشه های تاشو در دیوارهای اصلی و تقسیم سطوح،یک فرم و نمای خارق العاده را به این طرح بخشیده است.


موزه هنر نلسون اتکینز

موزه هنر جدید نلسون اتکینز که در ایالت متحده واقع شده، به وسیله پنج لنز شیشه ای تشکیل شده است. این لایه ها، از شیشه های شفاف و به مانند بلورهای یخ ساخته شده، تا نوری که در بیرون و درون بنا وجود دارد را به صورت یک منشور بشکند تا جلوه ی بصری زیبایی را به وجود آورد.


غرفه ورزشی چند منظوره


این مجموعه ورزشی چند منظوره اسپانیایی، از یک حجم ناهموار تشکیل شده که به وسیله بتن سیاه، سفید و شیشه ای ساخته شده است. فرم و متریال آن تلاش میکند تا پاسخ گوی کاربری، با توجه به شرایط مختلف در این اقلیم باشد.


تحریریه گروه معماری آرل
مترجم: مهرداد نجیب زاده
منبع: Archdaily

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1278.html