غرفه نمایشگاهی اکسپو امارات توسط نورمن فاستر + شرکا




سیزده کشور، قرارداد حضور در اکسپو میلان 2015 را امضا کردند.
پس از سوئیس و آلمان؛ اولین کشورهایی که قرارداد اکسپو میلان را امضا کردند، اکنون 13 کشور دیگر، با حضور در دومین جلسه‌ی شرکت‌کنندگان بین‌المللی اکسپو میلان، قرارداد را امضا کردند و بله‌ی نهایی را به برگزارکننده‌ی نمایشگاه جهانی میلان گفتند. یکی از این کشورها امارات متحده عربی است که غرفه اکسپو میلان 2015 آنها توسط نورمن فاستر + شرکا طراحی شده است.

همراه
آرل باشید تا غرفه نورمن فاستر را برای امارات متحده عربی مشاهده کنید.



نمایشگاه اکسپو 2015 در یکی شهرهای ایتالیایی بین ماه های مه و اکتبر با حضور 141 کشور شرکت کننده با استقبال از سراسر جهان برگزار خواهد شد.
امارت کشور کوچکی است و نیاز به اصول طراحی جمع و جور با برنامه ریزی شهری مناسب با منطقه بیابانی است ، ترکیب خیابان ها و سایه دار کردن آنها توسط یگدیگر می تواند ایده ای نو و خلاقانه ای در طبیعت کویری و شلوغ امارات باشد. چالشی که معماران نمایشگاه با آن مواجه بودن ایجاد دو شرایط آب و هوای متفاوت می باشد که بازدیدکنندگان در شرایط خنک و عالی از غرفه بازدید کنند و در کنار آن حس و شرایط آب و هوای کویری امارات به آنها القا شود.



غرفه نمایشگاهی امارات در نزدیکی مرکز نمایشگاه اکسپو قرار خواهد گرفت و از جریان اصلی قابل دسترس خواهد بود ، همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، بازدید کنندکان با ورود به غرفه در بین دیوارهای با ارتفاع 12 متر که تشکیل یک فضای دره مانند و عمیق را می دهد حرکت می کنند.

در ساختار نمایشگاه از یکسری فرم های منحنی ، پارتیشن های موج دار و منحنی که بر گرفته از تپه و شن های بیابان است و به همین دلیل استفاده از نور خورشید در این غرفه برای معماران آن به عنوان یک چالش است که با آن مواجه شده اند. مسیرهای موجود در غرفه نمایشگاهی امارات نیز بیانگر مسیرها باریک روستایی و بیابانی این منطقه خواهد بود.



مهمان و بازدید کنندگان در سالن اصلی که در مرکز نمایشگاه قرار دارد استقابل می شود و با نمایشگرها و رسانهای دیجیتال ، برگزاری نمایشگاه اکسپو در سال 2020 که در امارات برگزار خواهد شد را اعلام می کنند. در تصویر سمت راست راهروی وردی با غرفه می باشد که حس تپه های شنی بیابان را به خوبی نشان می دهد و در تصویر سمت چپ با استفاده مواد مناسب ، زمین و شرایط آب و هوایی امارات را نشان می دهد.



این طراحی از نورمن فاستر و شرکا پاسخ به موضوع نمایشگاه اکسپو 2015 میلان را با تغذیه سیاره، انرژی برای زندگی، بینش در تغذیه و پایداری و چهار کلمات کلیدی اساسی: حفظ، مراقبت، نوآوری و به اشتراک گزاشتن ارائه شده است.


منبع : گروه معماری آرل ، http://www.designboom.com/architecture/uae-pavilion-for-2015-milan-expo-by-foster-partners-01-14-2014


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1271.html