نورمن فاستر و طرح جدید او برای نجات حاشیه لندن


فاستر و شرکا از طرحی که با تغییر راه آهن لندن درون بزرگراه های دوچرخه سواری جهت گیری شده، پرده برداری کردند. این طرح پیشنهادی محتمل با کمک شرکت منظر" اکستریور دیزاین" و مشاوران حمل و نقل "سینتاکس اسپیس" طراحی شده، و بیش از شش میلیون محل مسکونی را پوشش می دهد. یک شبکه مرتفع از مسیرهای دوچرخه رو در بالای خطوط راه آهن موجود لندن. البته اگر تصویب شود.

.نورمن فاستر بر این باور است :که پروژه ی "اسکای سایکل" روشی جانبی در یافتن فضا در شهری متراکم می باشد. او هم یک دوچرخه سوار حرفه ای و هم رئیس بای وی ملی بریتانیا است. او اضافه می کند: در این پروژه با استفاده از کریدورها در بالای راه آهن حومه ما می توانیم شبکه ای ایمن در سطح جهانی تولید کنیم. جاده ای خالی از ماشین برای دوچرخه سواران که در حالت ایده ئال برای مسافران تعبیه شده است. به منظور بهبود کیفیت زندگی برای تمام ساکنین لندن و تشویق نسل جدید دوچرخه سواران، ما باید این مکان را ایمن بسازیم.

گرچه بزرگترین مانع در جداسازی ماشین ها و دوچرخه سواران محدودیت فیزیکی خیابان های لندن هستند. جایی که فضا پیش از این در وضعیت بدی نبوده است. اسکی سایکل 220 کیلومتر است. که پیش از این از شبکه ی راه آهن وحمل و نقل پشتیانی می شده، و جایگزینی ارزان قیمت تر و ایمن تر در ساخت جاده های جدید می باشد. ساکنین این حوالی به یک گذرگاه معلق از طریق 200 نقطه ی ورودی به خیابان توسط رمپ ها و سطوح هیدرولیک دسترسی دارند. سام مارتین از دفتر " اکستریور دیزاین " بیان می کند: این پروژه چشم اندازی به سوی آینده است. اگر لندن در حال رشد است، و خودش را توسعه می دهد، با مردمی که مجبور به رفت و آمد در مسافت های طولانی می باشند.

پس از آن در 20 سال این ناحیه به سمت گتوشدن برای مردم سطح بالا پیش می رود. پس از آن کرایه ی راه آهن این هفته افزایش می یابد. یک درصد بیشتری از درآمد مردم توسط وسیله ی حمل و نقل خرج می شود. این پروژه روشی جایگزین برای دسترسی هر کسی به مرکز شهر است، و متوقف کردن تأثیر دوناتی آن است.( استعاره ای از نیروی گریز از مرکز متارکه ی شهری در شهرهای قرن بیستمی می باشد. با رشد شهرهای امریکایی مهاجرت به حومه ها باب شد، این مهاجران به دنبال خانه های مقرون به صرفه تر، بزرگتر و جدیدتر صورت گرفت. که با ترک بسیاری از شهرستانها و رها شدن از آلودگی و انرژی شهری صورت پذیرفت. این وضعیت با نشانه های دیگر حومه ها تشدید شدند. و حاشیه ی شهری که توسط نویسنده جول گاریئو ابداع شد را پدید آورند.)



تحریریه گروه معماری آرل
منبع: Archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1235.html