اولین برج نامرئی جهان

تحریریه معماری آرل
یک شرکت معماری قصد دارد نخستین برج نامرئی جهان را در کره جنوبی بسازد. به گزارش ایسنا، برج «ابدیت» یک سازه شیشه‌ای 450 متری بوده که از مجموعه‌ای از چراغهای ال‌ای‌دی فناوری پیشرفته و دوربین برای ساخت یک پوسته بازتابی در بخش خارجی ساختمان جهت نامرئی کردن آن استفاده خواهد کرد.
شرکت معماران GDS ابتدا ساخت این برج را در حومه سئول در کره جنوبی در سال 2004 آغاز کرد اما بتازگی چراغ سبز را برای آغاز ساخت این سازه دریافت کرده است.
این برج در اصل برای اهداف تفریحی طراحی شده و از دومین عرشه مشاهده مرتفع جهان برخوردار بوده که در ارتفاع 392 متری زمین قرار خواهد داشت.
مرتفع ترین عرشه مشاهده جهان در اختیار برج کانتون در گوانگ‌دونگ چین قرار داشته که در ارتفاع 488 قرار دارد.
برج ابدیت همچنین از یک ترن هوایی، پارک آبی، رستوران، سالنهای عروسی و باغهای تزئینی برخوردار خواهد بود.
این برج علاوه بر داشتن عنوان اولین برج نامرئی جهان، همچنین در میان 10 ساختمان بلند جهان قرار دارد. ارتفاع این برج پنج برابر مجسمه آزادی خواهد بود.
برج ابدیت در مرکز ناحیه تجاری بین‌المللی یونگسان ساخته خواهد شد و مسافران از فرودگاه می‌توانند آن را به شکل یک آسمان‌خراش برجسته مشاهده کنند.
افراد با استفاده از آسانسورهای این برج می‌توانند مناظری از جهان را توسط تصاویری از بلندترین ساختمانهای جهان مشاهده کنند.
شرکت GDS در اولین مرحله از رقابت طراحی سازمان زمین کره که در مارس 2008 برگزار شده بود، در میان 146 ورودی از 46 کشور جهان برنده شد.
این شرکت که در کره جنوبی و آمریکا دفاتری دارد، پیش از این پارک هوایی میرام در بوسان و آسمان‌خراش Tripolis Kolon در بوندانگ که هر دو در کره جنوبی قرار داشته، طراحی کرده بود.
برای دیدن تصاویر بصورت اسلاید شو بر روی آنها کلیک کنید


منبع : آرل, archinet, ایسنا
تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1221.html