مالدیو بهشتی آرام بر پهنه ی اقیانوس

تحریریه معماری آرل
سواحل زیبای مرجانی با آب زلال و درختان سرسبز، از مالدیو بهشتی ساخته که سفر به آن آرزوی هر توریستی‌ست. علاوه بر آن، به خاطر سهولت سفر و عدم نیاز به ویزا برای اتباع ایرانی، این مجموعه جزایر در میان مسافران ایرانی هم طرفداران زیادی دارد.با آرل همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به این جزایر زیبا.

مالــــدیو در یک نگاه:

  • نام کشور: مالدیو
  • پایتخت: ماله
  • تعداد جزایر: 1190
  • تعداد جزایر مسکونی: 200
  • تعداد استراحتگاه ها: 91
  • برق: 230V 50 Hz
  • فاصله هوایی از ایران: 7 ساعت
  • زبان رسمی: زبان دیوهی
  • واحد پول: روفیا
  • دین: مسلمان سنی
  • آب و هوا: قاره‌ای
  • زمان محلی: 30 :01 ساعت عقب تر از ایران

درباره مالدیو:

مالدیو کشوری است جزیره‌ای در اقیانوس هند که پایتخت آن ماله است،مجمع الجزایر مالدیو را 1200 جزیره بر روی اقیانوس هند تشکیل می دهند که به شکل یک پرنده در حال پرواز دیده می شوند ولی تنها ۲۰۲ جزیره از آنها مسکونی هستند که ارتفاع سطح هیچ کدام از 5/3 متر تجاوز نمی کند. اقلیم آن گرم ومرطوب است وفاقد منابع زیر زمینی است و ماهیگیری و توریسم عمده ترین فعالیت اقتصادی آن است. دمای هوا در کل سال 31- 30 – 29(سانتیگراد) می باشد و فقط فصل بارندگی دارد.



در کل می توان گفت که مالدیو سرزمین جزیره‌هاست؛ جزیره‌هایی کوچک که با فاصله‌های کمی از هم این کشور را می‌سازند. برخی از جزایر مالدیو ویژه گردشگری اختصاص یافته اند. در ۸۸ جزیره این کشور هتل هایی برای اقامت گردشگران ساخته شده که بیشتر کارمندان آن از مهاجران کشورهای همسایه هستند شاید بتوان این کشور را آرام‌ترین جای کره‌ی زمین نامید. با وجود شور و هیجانی که در ساحل بعضی از این جزیره‌ها برپاست، باز هم آرامش آبی اقیانوس بر تمام این‌ها چیره می‌شود بین جزایر را معمولا" با قایق های پرسرعت می پیمایند که خود نیز یکی از جاذبه های مالدیو می باشد. در این مسیر می توانید شنای ماهی های پرنده و دلفین ها را ازنزدیک ببینید.





از نکات جالب این کشور تفکیک جزایر به سه بخش اقامتی، اداری و گردشگری است تا صنعت گردشگری و سیستم کاری در این کشور با روال زندگی دینی و خانوادگی ساکنان آن تداخلی نداشته باشد و شاید به همین جهت نیز مردم مالدیو ازجمله آرام ترین مردمان کره زمین محسوب می شوند
هنر :

معابد سنگی ، حصیربافی ، مجسمه های چوبی بی نظیر ، خطاطی و ساخت قایق از چوب نارگیل نشان دهنده زمینه های فرهنگی غنی این کشور و نوع تفکر هنری مردم آن می باشد.
ورزش:

فوتبال ، کریکت ، بای بالا (بازی محلی ) و والیبال ساحلی عمده ورزشهای محبوب در مالدیو می باشند.
تاریخ :

اگر به دنبال دیدنیهای مالدیو میگردین پارک سلطان – موزه ملی – مسجد جمعه ی بزرگ – قصر رنگارنگ مولیاژ و بازار محلی در پایتخت قابل دیدن است . .
اقتصاد مالدیو:

اقتصاد مالدیو بر پایه کشاورزی، ماهیگیری و بیشتر از همه به گردشگری استوار است که برخی از جزایر مالدیو تنها برای گردشگری اختصاص یافته اند. در این جزایر هتل هایی برای اقامت گردشگران ساخته شده که معمولا" هر هتل بر روی جزیره ای قرار گرفته و به نوبه خود یک شهر کوچک محسوب میگردد بطوریکه تمام امکانات رفاهی در آن یافت میگردد. در مالدیو، نارگیل، ذرت، ارزن، سیب‌زمینی شیرین و میوه‌جات به عمل می‌آید. در این کشور صنعت کشتی‌سازی رونق دارد و مردم آن به صنایع‌دستی علاقه‌مندند. از مالدیو، ماهی، گوشت، صنایع‌دستی و نارگیل صادر می‌شود



آب و هوای مالدیو و بهترین فصل سفر:

اب و هوای مالدیو گرمسیری است و در طول سال یا گرم و خشک است یا گرم و مرطوب بهار، تابستان و حتی اوایل پاییز، گرم است و خشک؛ اما زمستان‌ها با وجود گرما، رطوبت هوا بالاست، باران‌های زیادی می‌بارد و باد و طوفان هم در جریان است. از آن‌جا که ناآرامی دریا، حرکت قایق‌ها و کشتی‌ها بین جزیره‌ها را محدود می‌کند، توریست‌ها خیلی علاقه‌ای به سفر در این فصل ندارند. اما بهترین زمان برای سفر به جزیره‌های مالدیو، هوای آفتابی تابستان‌ و یا شور و هیجان قبل از کریسمس در پاییز است که آنجا را به محیطی مناسب برای استراحت و آرامش اعصاب و روان مبدل ساخته است.
تور تفریحی مجازی 360 درجه به جزایر زیبای مالدیو :

نسخه کم حجم پانورامای فوق را از اینجا می توانید مشاهده نمایید.

منبع : گجت نیوز


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1205.html