طرح گروه OMA از ساختمان رسانه ای برلین

تحریریه معماری آرل
گروه چندرسانه ای اکسل اسپرینگر سه طرح برگزیده را از گروه معماری BIG ، OMA، و BURO-OS را برای دفتر مرکزی چند رسانه ای در برلین ارائه کرده است. نمایشگاه مرکزی در برلین، این سه طرح را در تاریخ 17 الی 22 دسامبر، در نمایشگاه معماری برلین (DAZ) به نمایش گذاشته است. در این مطلب، ما به بررسی طرح شرکت OMA که توسط گروه معمار هلندی، رم کولهاس ارائه شده، می پردازیم. برای مطالعه کامل خبر، با گروه معماری آرل در ادامه مطلب همراه باشید.
 
شرح طرح تفضیلی:
با توجه به حجم سالید و پویا این نمونه، شرکت OMA، به وسیله ساختارشکنی (دیکانستراکشن) طرح خود را از حالت سنتی و قالب خارج کرده، و با خلق یک سری فضای عمومی و چند تراس به هم پیوسته، یک فضای باز و خلاء را به منظور حس مشارکت عموم و توجیه عملکرد درونگرا ارائه کرده است. گروه رسانه ای اسپرینگز، با توجه به درخواست جدید خود برای طراحی ساختمان مرکزی خود، یک عنصر جدید را برای مرکز فرهنگی و مطبوعاتی برلین به وجود اورده است.
 
معماران، مزایای جدیدی را نسبت به طرح خود به وجود آوردند و آن: سرعت، دقت و نرمی در طرح خود با توجه به برخورد کارمندان در این فضا می باشد. اما آنها از یک مشکل عمده در این طرح رنج می بردند و آن رابطه کارمندان و کامپیوتر های خود بوده است که آنها را در یک حباب درونگرا و غیرقابل دسترس به عمور دسته جمعی در داخل مبحوس کرده است.
لابی طبقه همکف به وسیله چند پل ارتباطی در سه سطح مختلف تقسیم شده است. این پل های ارتباطی یک سطح برای مشاهده بازدیدکنندگان به تمام عرصه های داخلی می باشد و میتوانند شاهد تمام اطفاقات در داخل فضا باشند. از کانسپ های خاص این طرح، فضای خالی مرکزی حجم به عنوان یک علامت سوال در دنیای دیجیتاله می توان نام برد.

گردآورنده: گروه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1189.html