برنده مسابقه طراحی برج پاراماتا

تحریریه معماری آرل
شورای شهر پاراماتا، طرح شرکت جانسون پیلتون والکر را به عنوان برنده مسابقه طراحی برج شورای این شهر برگزید. هیئت داوران مسابقه، پس از بازدید و بررسی بیش از 73 طرح ارائه شده در مرحله نهایی، طرح معماران: فرانسیس جونز و ماریو کوچیلنا را به عنوان مناسب ترین و برترین طرح انتخاب نمود. این برج شامل 53 طبقه اداری و تجاری، که دارای 140000 متر مربع زیربنا می باشد. نکته قابل توجه در فرم و شکل این ساختمان، می توان به مرکزیت این پروژه به عنوان یک نماد شهری و فرهنگی در مرکز شهر نام برد.

 
از ویژه گی های بارز طراحی این برج می توان به دو تراس معلق در طبقه 25 اشاره کرد. همچنین دو لابی در طبقه 27 که توانسته فضاهای عمومی، نیمه عمومی و تجاری به هم لینک کند تا بتواند دسترسی ها به هم راحت تر و نزدیکتر شوند. با توجه به صحبت های شهردار در مورد این طرح: این پروژه می تواند تجدید حیاطی برای مرکز شهر پاراماتا باشد و یک تحول دلپذیر و مرکزی را خلق کند.

 
شورای شهر پاراماتا اعلام کرد با توجه به خواستار و نیازهای اصلی این شهر، محل تلاقی این طرح با ایستگاه راه آهن و میدان مرکزی، به رشد و فعالیت فرهنگی و تجاری کمک بزرگی میکند.

تحریریه گروه معماران آرل
مترجم: مهرداد نجیب زاده


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1169.html