نمایشگاه تعاملی “گوگل دوست شما است” در آلمان

تحریریه معماری آرل
امروزه اینترنت یکی از زیربناهای اصلی و مهم زندگی انسان ها شده است. اینترنت شیوه ی زندگی، فکر کردن و ارتباطات ما را تحت تاثیر قرار داده و عوض کرده است. برای مثال سایت هایی مثل گوگل در اینترنت تغییراتی اساسی در زندگی همه ی ما ایجاد کرده است. در برخی کشورها مثل آلمان، گوگل در میان مردم به عنوان پدیده ای منفی شناخته می شود. همین موضوع دست مایه ی برپایی نمایشگاه “گوگل دوست شما است” در آلمان قرار گرفت.




هدف از این نمایش تبدیل کردن یک پدیده ی انتزاعی و دیجیتالی مثل گوگل به تجربه ای واقعی در فضای حقیقی بوده است. امروزه دیگر کمتر کسی پیدا می شود که به اینترنت به عنوان موضوعی پر ریسک نگاه کند و بیشتر آن را فرصتی مناسب برای انواع فعالیت ها می دانند. این یکی از دلایل برپا کنندگان این نمایشگاه بود که هدفشان در واقع بازدیدکنندگانی بودند که به ندرت و یا با احتیاط از اینترنت استفاده می کنند.







در نمایشگاه از اطلاعات نمایش داده شده بر روی دیوارها، کامپیوترها و اینستالیشن های نوری، عناصری که می تواظ با آن ها به صورت فیزیکی ارتباط برقرار کرد و طراحی داخلی فضا برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان استفاده شده بود.در تمام بخش های این نمایشگاه به طراحی توجه ویژه ای شده بود. از گرافیک به کار رفته در عناصر به نمایش در آمده گرفته تا مبلمان استفاده شده در فضا همگی با دقت تهیه شده بودند.

طراحی این مجموعه توسط Anke Willsch و Deborah Taranto صورت گرفته است.

منابع : پارسیان هوم و designmadeingermany
تحریریه گروه معماری آرل


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1113.html