پيروزي قاطع شاگردان ولاسکو برابر ميزبان

تيم ملي واليبال ايران با پيروزي 3 بر صفر مقابل ژاپن به مقام چهارم مسابقات جام بزرگ قهرمانان رسيد. ولاسکو براي آخرين بازي تيمش در جام بزرگ قهرمانان با توجه به مصدوميت محمد موسوي و امير غفور از سعيد معروف، شهرام محمودي، عادل غلامي، آرمين تشکري، حمزه زريني، فرهاد قائمي و ناصر رحيمي (ليبرو) استفاده کرد.
ژاپني‌ها خيلي اميدوار بودند که بازي آخر اين تورنمنت مقابل ايران را با پيروزي پشت سر بگذارند و شايد به همين خاطر بازي با ايران را آخرين بازي خود انتخاب کردند. بازي با سرويس‌هاي هدفدار آرمين تشکري و حملات مهارنشدني حمزه زريني شروع شد. تيم ملي ژاپن که در سال‌هاي اخير به هيچ عنوان در حد و اندازه ايران نبوده است در ست اول نيز حرفي براي گفتن مقابل شاگردان ولاسکو را نداشت. وقت‌هاي استراحت فني اين ست در امتيازهاي 8 بر 4 و 16 بر 6 به سود ايران بدست آمد. بازيکنان ايران در ست اول با نتيجه يک طرفه 25 بر 17 برنده شدند.

به گزارش تسنيم،در ست دوم بازيکنان ژاپن بازي بهتري از خود به نمايش گذاشتند و اجازه ندادند که اختلاف به اندازه ست اول زياد شود. تلاش آنها اما فقط به اندازه يک امتياز به نفعشان بود. تمايل سعيد معروف در اين بازي بيشتر پاس‌هاي قدرتي بود و هدف بيشتر پاس‌هاش هم با توجه به بازي خوب حمزه زريني، دريافت کننده شماره 7 تيم ملي بود. بعد از او شهرام محمودي، آرمين تشکري و عادل غلامي بيشترين امتياز را براي ايران تا پايان ست دوم کسب کردند. پاسور در تيم ژاپن اما براي مقابله با حملات بازيکنان ايران مجبور شد از همه مهاجمانش استفاده کند ولي باز هم نتيجه آن چيزي نبود که انتظار داشتند. ست دوم هم با نتيجه 25 بر 18 به سود ايران به پايان رسيد. بازيکنان ايران تا پايان اين ست فقط 8 خطا انجام داده بودند.

در ست سوم بازيکنان ژاپن اين فرصت را پيدا کردند تا براي اولين بار با نتيجه 4 بر 3 از ايران پيش بيفتند اما اين برتري، چند دقيقه بيشتر دوام نداشت. دفاع روي تور و توپ گيري بي نقص در کنار بازي کم اشتباه از بازيکنان ايران، عامل برتري شاگردان ولاسکو در اين بازي يک طرفه مقابل ژاپن بود. تقاضاي وقت استراحت در امتياز 18 بر 12 به سود ايران، آخرين تلاش‌هاي گري ساتو، سرمربي ژاپن براي گرفتن حداقل يک ست بود. تيم ملي ژاپن در اين تورنمنت خانگي نه تنها امتيازي نگرفت بلکه فقط يک ست مقابل آمريکا کسب کرد. ست سوم اين بازي هم با نتيجه 25 بر 14 و کل بازي با نتيجه 3 بر صفر به سود ايران تمام شد تا ايران بالاتر از ژاپن وآمريکا به مقام چهارم مسابقات برسد. تيم ايران در مسابقات سال 2009 پنجم شده بود.


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1015.html