تيم‌ملي‌فوتبال ساحلي ايران قهرمان شد



تيم ملي فوتبال ساحلي ايران با برتري مقابل روسيه در ديدار فينال جام بين قاره‌اي توانست عنوان قهرماني را از آن خود کند.
جام بين قاره‌اي فوتبال ساحلي - امارات ديدار فينال سومين دوره مسابقات جام بين قاره‌اي فوتبال ساحلي بين دو تيم ايران و روسيه از ساعت 20 امروز (شنبه) در امارات آغاز شد که در پايان ايران توانست با يک بازي زيبا مقابل روسيه با نتيجه 4 بر 3 به برتري برسد و عنوان قهرماني را از آن خود کرد.
به گزارش فارس، شاگردان اوکتاويو در اين ديدار با توجه به شناختي که از قبل نسبت به روس‌ها داشتند بازي را خوب آغاز کردند و در همان ابتدا با پرتاب توپ توسط پيمان حسيني، محمد احمدزاده با ضربه سر توانست گل اول بازي را به ثمر برساند. در ادامه دو تيم بازي پاياپايي به نمايش گذاشتند تا اينکه در اواسط وقت اول مدافع عنوان قهرماني توانست گل تساوي را به ثمر برساند و در پايان 12 دقيقه اول دو تيم به تساوي يک بر يک رضايت دادند.

در وقت دوم دو تيم بازي پاياپايي را به نمايش گذاشتند تا اينکه مصطفي کياني از روي يک ضربه خطا توانست دروازه روس‌ها را براي بار دوم باز کند. در ادامه روسيه حملات خود را روي دروازه ايران بيشتر کرد که در صحنه‌اي روي تعلل علي نادري روسيه توانست به گل تساوي دست يابد و در پايان وقت دوم دوم تيم به تساوي 2 بر 2 رسيدند.

ايران وقت سوم را طوفاني آغاز کرد. در همان ابتداي کار محمد احمدزاده از وسط زمين با شوتي زيبا توانست دروازه روسيه را باز کند. تنها چند ثانيه بعد بار ديگر احمدزاده در گلزني موثر واقع شد و اين بار با پاسي که براي علي نادري فرستاد باعث شد کاپيتان تيم ملي براي بار چهارم دروازه روس‌ها را باز کند تا اختلاف به 2 گل برسد. همين امر باعث شد روسيه بار ديگر به حملات خود بيفزايد و در ارسال کرنر توپ با برخورد به بدن کياني درون دروازه ايران قرار گرفت و روسيه به سوم گل خود رسيد. در حالي که تنها 14 ثانيه به پايان بازي باقي مانده بود داور خطاي هند مصطفي کياني را اعلام کرد و ضمن اعلام يک ضربه پنالتي براي روسيه کياني را اخراج کرد. اما بازيکن روسيه نتوانست اين توپ را به گل تبديل کند تا در پايان ايران قهرمان اين مسابقات شود.

روس‌ها در دو دوره گذشته اين رقابت‌ها عنوان قهرماني را از آن خود کرده بودند. همچنين اين تيم در جام جهاني نيز عنوان قهرماني را کسب کرده بود.

دو تيم پيش از اين در مرحله گروهي نيز با يکديگر رقابت کرده بودند که ايران توانست در ضربات پنالتي به برتري دست يابد. همچنين در مرحله يک‌چهارم نهايي جام جهاني روسيه با نتيجه نزديک 6 بر 5 پيروز شد.

در ديدار رده‌بندي نيز امارات توانست 8 بر 7 سوئيس را شکست دهد و عنوان سومي را از آن خود کند. در اين دوره از مسابقات 8 تيم حضور داشتند که رتبه تيم‌ها به شرح زير است:

1- ايران

2- روسيه

3- امارات

4- سوئيس

5- برزيل

6- ايتاليا

7- مکزيک

8- مراکش

منبع : ورزش 3


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1009.html