۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تحریریه معماری آرل
معماری حضور دارد، چه ما به آن توجه کنیم و چه نسبت به آن بی تفاوت باشیم. نحوه ی نگاه ما به معماری باید با شیوه ای که به موسیقی باروک یا آثار رنسانس به عنوان شاهکار هنری می نگریم، متفاوت باشد، چون معماری علاوه بر شاهکاری هنری، یک تجربه ی روزمره نیز هست. معماری نیز هست. معماری خواه ناخواه بخشی از زندگی روزانه ی هر فرد است. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
مقاطع پرسپکتیو می تواند یکی از بخش های پرزانته پروژه باشد که معمولا در شیت مسابقات معماری یا پروژه های بزرگ نمایش داده می شود. لازم به ذکر است که این نوع مقاطع نسبت به مقاطع دو بعدی، کیفیت طراحی پروژه را بهتر نشان می دهد و با رنگ های گرافیکی که دارد چشم ناظر را به خود جلب می کند و به هیچ وجه خسته کننده به نظر نمی رسد. شما به عنوان یک معمار یا دانشجوی معماری می توانید از این نوع برش ها ایده گرفته و پروژه هایتان را جذاب و تاثیرگذار تر ارائه دهید. در ادامه با ما همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
معماران مختلف را می توان از نحوه ی تاکید آنان بر کیفیت ادراک حسی از یکدیگر متمایز کرد. در کنار معماری غالب بینایی محور، معماری بساوایی با تاکید بر به نمایش گذاشتن عضلات و پوست به وجود می آید. همچنین معماری هایی وجود دارند که بر قلمرو های شنوایی، بویایی و چشایی تاکید دارند. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
معماری: نیکلای مارکف
سال: 1307 
مساحت زیربنا: 15000 مترمربع
جزء نخستین بناهایی است که در داخل مجموعه نظامی میدان مشق با عملکردی اداری استقرار می یابد. تاریخ شروع ساخت بنا 1307 و تاریخ پایان ساختمان و افتتاح آن 1313 شمسی است. محل قرارگیری بنا در جنوب میدان مشق و در شرق سردر این میدان قرار دارد. ساخت این عمارت با تخریب قراولخانه سمت شرق سردر همراه است. اداره پست در زیرزمینی به مساحت 6000 مترمربع با مساحت زیربنای 15000 مترمربع در قاب ساختمانی دو اشکوبه و آجری شکل گرفته و بخشهای از زیربنای ساختمان به زیرزمین اختصاص دارد. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
«پرسش‌های ادراک: پدیدارشناسی معماری» عنوان کتابی است که در سال ۱۳۹۴ و توسط علی اکبری و محمدامین شریفیان ترجمه، منتشر و روانه بازار شده است.
آنچه سه معمار-مؤلف، استیون هال، آلبرتو پرز-گومز و یوهانی پالاسما، در کتاب «پرسش‌های ادراک: پدیدار‌شناسی معماری» مطرح کرده‌اند، پاسخی است به پرسش از انحای شناخت فضا، ادراک تام آن به کمک تجربۀ حسی، به‌یادآوری خاطرات در بستر فضا و سهم خیال و تخیل در بازآفرینی فضایی که کیفیت زندگی را تعالی بخشد. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
اعتماد به نفس یک سفر است... به نظر شما اینطور نیست؟ زمانی که شما در مدرسه معماری هستید این سفر به صورت یک غلتک با سرعت حرکت می کند و اعتماد به نفستان افزایش می یابد. به طوری که در سال اولِ تحصیل با سردرگمی محضی مواجه می شوید و سال به سال که دانش بیشتری به دست آوردید، به تبع اعتماد به نفس بیشتری کسب می کنید. تا جایی که در هنگام ارائه ی پایان نامه، از اتمام دوره ی تحصیل اشک شوق می ریزید و با غرور در دانشگاه قدم بر می دارید. اما به محض اینکه فارغ التحصیل شدید و پا در عرصه ی واقعی کسب و کار گذاشتید به شدت این اعتماد به نفستان افول می کند و متوجه می شوید که دنیای واقعی کار با دانشگاه کاملا متفاوت است. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
کتاب حاضر، مجموعه‌ای است از تأملات نگارنده در باب معماری و یکی از زیباترین کتاب‌هایی که یک معمار درباره کارش می‌تواند بنویسد. نگارنده در این کتاب، با دقت و تیزبینی و با آمیزه‌ای از دانش و ذوق هنری، مهم‌ترین ویژگی‌های کار خود را مورد کاوش قرار می‌دهد، او عمیق‌ترین تجربه‌های معمارانه اش را در قالب قطعه‌هایی جذاب و دلپذیر به تصویر می‌کشد و یکی از ناب‌ترین نمونه‌های معماری اندیشی را خلق می‌کند. نگارنده در معماری‌های خود همواره کوشیده است تا از به‌کارگیری شکل‌های قالبی بیان هنری و رمزگان مسلط بر سبک‌های رایج معماری بپرهیزد. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
نور که منبع روشنایی است، دیدن را میسر می‌کند، به فضا روشنایی می‌بخشد و جلوه‌ی زیبای رنگ‌ها و فرم‌ها را نمایان می‌کند. از دیرباز در تفکر انسانی، نور، نمادی از منبع الهام و روشن‌شدگی، ما را به تفکر واداشته و در ورای خود با آگاهی و  بصیرت همراه بوده است. همیشه کورسوی محبت، به دریایی از عشق، و روزنه‌ای روشن به دروازه‌ای عظیم منجر شده و بارقه‌های الهام بوده‌اند که مسیر هنر و خلاقیت را به اوج رسانده‌اند. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
مسجد الغدیر جزو این دسته از بناهاست که با توجه به اسلوب های مورد توجه در معماری اسلامی و تکنولوژی مدرن در نواحی شمالی شهر تهران با طرح جهانگیر مظلوم یزدی بین سالهای 1355 و 1356 خورشیدی ساخته شده است. مسجد الغدیر بنایی پوشیده از آجر با تزئیناتی از کاشی فیروزه است. حجم اصلی مسجد منشوری 12 وجهی به ارتفاع 20 متر است که بدون عقب نشینی زیاد نسبت به خیابان اصلی جنوبی قرار گرفته و کاملاً از ساختمانهای اطراف خود متمایز شده است. همراه آرل باشید...
تحریریه معماری آرل
این کتاب گفتگوی مرجان صائبی با دو کارگردان و نقاش سرشناس کشورمان را دربر می‌گیرد. به این ترتیب که عباس کیارستمی و آیدین آغداشلو در یک گفتگوی مشترک حضور دارند و سؤال‌های مشترکی از آنها می‌شود. این گفتگو آخرین گفتگویی است که زنده‌یاد کیارستمی پیش از درگذشتش انجام داده است. در ادامه با ما همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
سوالی که دیگر رنگ و بوی خود را باخته و به یک تفکر ضروری و اقدامی فوری نیازمند است. با گذر از کوچه خیابان های محله هروی چشممان به انواع سبک و سیاق نمای ساختمان خورد و این تنوع در سبک، رنگ و متریال نشان از سلیقه های از هم گسیخته و بی برنامه داشت. همین مشکل باعث شد تا گزارشی کوتاه از نماسازی و تأییدیه شهرداری و شهرسازی شهر تهران در مورد کالبد ساختمان ها و محله ها برای شما قرار دهیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
اینستاگرام محبوب ترین و جامع ترین اپلیکیشن دنیاست که در قالب یک شبکه اجتماعی و آلبومی دیجیتال فعالیت می کند. پتانسیل های گسترده و مثبت این برنامه به حدی است که می توان بزرگترین پروژه یا کوچکترین فعالیت را در آن مدیریت کرد. در تعریف کلی اینستاگرام شامل: برنامه، فضای عمومی، آلبوم دیجیتال، نمایه ای جمعی یا میانبری کوچک به بخشی از زندگی خصوصی یک فرد می باشد. اینستاگرام دارای 600 میلیون کاربر می باشد که این عدد اهمیت زیادی دارد. بسیاری از مشاغل یا گروه های فرهنگی بخشی از برنامه ریزی های پروژه های خود را در شبکه اینستاگرام مدیریت می کنند. گروه های معماری هم از این مزیت به خوبی استفاده می کنند و حتی برخی از درآمدهای آنها از طریق این کانال امکان پذیر شده است. طبق آمار سایت Archdaily بیش از صدها کمپانی معماری به طور جدی در شبکه اجتماعی اینستاگرام مشغول کار هستند و به طور اختصاصی برای این شبکه نیرو در نظر گرفته اند. شرکت معماری OMA که با مدیریت رِم کوالهاس پروژه های بزرگی را در جهان به اجرا رسانده، جزء بهترین و باهوش ترین کمپانی های معماری و طراحی به شمار می رود که در شبکه های اجتماعی فعالیت گسترده ای دارند. در ادامه می توانید برخی پروژه های معماری که در شبکه اجتماعی اینستاگرام از بازخورد مثبتی برخوردار بوده اند را مشاهده نمایید. 
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
شکی نیست که معماران زمان بسیار زیادی را صرف کار با کامپیوتر و یا نشستن پشت میز کار خود می کنند.اگر چه این آمار منحصر به معماران نیست اما متوسط زمان روزانه افراد که پشت میز سپری می شود 7.7 ساعت و این آمار در ایالات متحده به طور متوسط ​​ 13 ساعت در روز است. البته این آمار شامل زمان های صرف شده در قطار، یا نشستن پشت میز برای تماشای تلویزیون نیز می باشد اما احتمالا  فعالیت های دیگر که به صورت نشسته انجام می شود میزان کمتری را نسبت به کار با کامپیوتر و نشستن پشت میز کار به خود اختصاص داده اند.
در این مقاله راهکارهایی برای بهبود بخشیدن و بالا بردن کیفیت و کارایی زمان صرف شده پشت میز برای انجام کار سازنده تر برای شما معماران عزیز آورده شده در ادامه برای مشاهده اطلاعات بیشتر با آرل همراه باشید:
مجموع ۴۳۰ رکورد - در ۳۴ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir