۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تحریریه معماری آرل
صحبت های زیادی درمورد چگونگی تاثیر اتوماسیون (خودکار سازی) بر نحوه انجام معماری و نقش ما در زمانی که فنآوری ها به میزها و محیط های کاری مان برسند، انجام شده است. در سال های اخیر، در حالی که ما شاهد بودیم که چگونه ربات ها و فناوری های پیشرفته در ساخت و ساز در حال توسعه بوده اند، ابزارهای جدیدی در حال ظهور هستند که نوید به خودکار سازی روند طراحی را می دهند. این امر به ما این امکان را می دهد تا در مراحل اولیه یک پروژه، با استفاده از شبیه سازی ها و هوش مصنوعی، فضاهای زندگی و ابعاد آنها را به سرعت و به راحتی پیکربندی کنیم.
آیا این اتوماسیون آینده طراحی معماری خواهد بود؟ برای درک بهتر این ابزار و دامنه احتمالی آن با Jesper Wallgren ، معمار و بنیانگذار Finch 3D گفتگو کردیم.
تحریریه معماری آرل
ساختمان جدید استیون هال قطعاتی برجسته و هماهنگ دارد که مدت هاست به خاطر هنر و توانایی شان و دلپذیر بودن از هر نظر، شناخته شده اند. با این وجود این کار بسیار آرام است. طاق های جسورانه، اشکال کروی، رنگ و حتی استخر با انعکاسی از آب وجود ندارد که در فرآیند طراحی به ارزش های تاسف آور مهندسی ارزش تسلیم شود، همانطور که رویه اصلی با روکش آلومینیومی، با رنگ نقره ای جایگزین شد. با این حال ، ساختمان در زمین خود ایستاده است. این ساختار به یادماندنی ، سرسختانه و سخت و محکم است که تنها با کاوش در فضای داخلی منحصر به فرد غار مانند آن در چندین سطح از کتابفروشی های باز و بهم پیوسته که فضای کار ، محلی برای گذرهای اتفاقی و مناظری خیره کننده ای از منهتن را ارادئه می دهند، می توان آن را درک کرد. بهترین قسمت ،تراس مرتفع پشت بام درخت با صندلی پله دار است. در انتظار افتتاح این کتابخانه،  استیون هال را که در حال حاضر 9 پروژه - از ایرلند ، تایوان ، و آفریقا تا سراسر ایالات متحده - در دست ساخت  دارد، در دفتر خود در نیویورک برای یک گفتگوی صمیمی در مورد آرزوها و اهداف معماران ملاقات کرده ام. بخش کوچکی از مصاحبه ما برای خوانندگان قرار داده شده است.
تحریریه معماری آرل
اینبار ما با یک معمار ایتالیایی از گروه Supervoid درباره تکنیک های طراحی شان و روند توسعه فضای داخلی دفترها، گفت و گو کردیم.
شرکت معماری Supervoid در روم مستقر قرار دارد و در سال 2016 توسط Benjamin Gallegos Gabilondo و Marco Provinciali تاسیس شد. این شرکت بر پروژه های زیادی در مقیاس های مختلف، در سرتاسر اروپا و آمریکا کار کرده است .این دو معمار به موازات پروژه های معماری، مقاله هایی را در انتشارات بین المللی منتشر کرده اند.

بنا به گفته آنها، معماری نتیجه پیچیده ای از وجود چند شرایط مختلف است :کارفرما، بافت پروژه و تاریخ، که تمام آنها در طول زمان متفاوت هستند. آنها همیشه به کارهای پژوهشی علاقه مند بوده و تمرینات معماری شان را با آموزش های آکادمیک و اطلاعات تاریخی ترکیب کرده اند که این رویکرد در طراحی فضای داخلی شرکت آنها نیز مشهود می باشد.
تحریریه معماری آرل
به بهانه افتتاحیه نشریه به سراغ دفتر معماری TOPOTEK 1 رفتیم تا درباره انتخاب های بی نظریشان در معماری منظر، در دفترشان به گفت و گو بنشینیم. پروژه های این دفتر از طریق" نگاه انتقادی و کنجکاوانه به واقعیت های فرهنگی و تاریخی کنونی" توسعه یافته است و به همین خاطر جای تعجبی ندارد که فضای کاری آنها در ناحیه Berlin Mitte واقع شده که نه تنها قلب تاریخی شهر است، بلکه یکی از دو مناطقی می باشد که آلمان غربی و شرقی را کنار هم قرار می دهد و امروزه یک محله پر جنب و جوش و پر از دانشگاه ها، شرکت های رسانه ای و مؤسسات سیاسی و فرهنگی است.
تحریریه معماری آرل
معمار اسپانیایی، فران سیلوستره (Fran Silvestre) با نمونه کارهای منحصربه‌فرد، تمیز و قطعاً مدرن شناخته شده است. هر پروژه به اندازه پروژه بعدی خیره‌کننده است از جمله خانه‌های نشان داده شده در فیلم‌های جیمز باند و صفحات Pinterest که از مالکین مشتاق پر شده است. Silvestre شغل معماری خود را به صورت جدی در دفتر Alvaro Siza شروع کرد، تجربه‌ای که وی آن را به عنوان اساس کار خود برمی‌شمارد. 
در این پست یک مصاحبه جذاب و خواندنی توسط محققی به نام Can Ziyal با فران سیلوستره صورت گرفته که به بررسی برخی آثار این طراح و معماری در آینده پرداخت شده است.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
"درهای بیشتری را باز کنید" بخشی از آرل می باشد که از سایت آرک دیلی گرفته شده است که از طریق مصاحبه های ویدئویی هیجان انگیز و یک گالری عکس اختصاصی از فضای کاری هر استودیو، نمایی از طراحی های خلاقانه دفاتر در جهان را به شما نشان می دهد.
این ماه ، ما با امین طاها و تیمش درباره کار و فضای دفترش صحبت کردیم. تیم او در درجه اول در انگلستان و یا با برخی پروژه ها در اروپا و یا حتی مناطق دورتر، کار می کند.
تحریریه معماری آرل
آی.ام.پی، معمارسرشناس آمریکایی-چینی و خالق هرم شیشه‌ای موزه لوور در ۱۰۲ سالگی درگذشت. نام او یادآور طراحی ساختارهای نمادین در سراسر جهان است.
تمرکز آقای پی در طراحی‌هایش بر هندسه دقیق، سطوح صاف و نور طبیعی بوده است. او حتی در سنین کهنسالی هم به کارش ادامه داد. موزه هنراسلامی در دوحه قطر یکی از مشهورترین آثاری است که او در دهه ۸۰ زندگیش طراحی کرد.

تحریریه معماری آرل

معماری رشته ای است که هرچند زنان بسیاری در آن تحصیل کرده اند اما در فهرست معماران نامدار، نام زنان زیادی به چشم نمیخورد. در طول سالیان متمادی این رشته مردانه بوده و عملا تا پایان قرن ۱۹ میلادی زنان نقشی در این زمینه نداشتند. جایزه پریتزکر که به نوبل معماری مشهور است، در عمر چهل ساله اش تنها یک بار به یک زن رسیده... زاها حدید معمار مشهور... اما با تمام مشکلات، رشد و موفقیت زنان در رشته معماری را نمیشود نادیده گرفت. در ایران هم معماری از رشته های مورد علاقه زنان است و تعداد زنان دانشجو در این رشته، بیشتر از مردان است.


تحریریه معماری آرل
همه معماران دنیا از خود میراثی باقی گذاشته اند که این میراث قدرت طاحی است.نام هایی مانندفرانک گری (Frank Gehry)،فرانک ليود رایت (Frank Liyad Wright)،آنتونی گادی(Antoni Gaudi)،فیلیپ جانسون (Philip Johnson)،رنزو پیانو (Renzo Piano)،سزار پلی (Cesar Pell ) زاها حدید (Zaha Hadid)،یومينگ پی (Leoh Ming Pei)،رم کولاس (Rem Koolhaas)،دانیل لیبسکسند (Daniel Libskind)،سانتیاگو کالاتراوا (Santiago Calatrava) معماران ذکر شده به دلیل فکرناب و خلاق خود معروف شدند.جدای از ایده های ناب برای پروژه های مختلف،آن ها میراثی برجای گذاشته اند که شاید این میراث چیزی جز کلام و متن معماری آن ها نباشد.
در ادامه با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
بیارکه اینگلس از آرزوی خود برای جایگزینی میراث "جعبه ی خسته کننده" ی مدرنیسم با انواع جدید معماری محلی در مقاله ای در موزه ی هنر کلان شهر نیویورک صحبت کرد. معمار مؤسس شرکت معماری دانمارکی BIG می گوید: "آنچه که ما به آن علاقه داشته ایم، شیوه ای است که با آن به حالت بومی برنگردیم، اما شما می توانید آن را حالت بومی شماره دو بنامید".
بیارکه اینگلس می خواهد از معماری مشابه، رهایی یابد که توسط نیروهای ترکیبی مدرنیسم و سیستم های کنترل شرایط جوی ایجاد شده است. همراه آرل با دیدگاه این معمار بزرگ بیشتر آشنا شوید.
تحریریه معماری آرل
راس ساعت ده در لابی هتل نشسته است، کافه ای در حاشیه بلوار راسپایل در پاریس را محل گفتگوبا سِرپیترکوک قرار دادیم، گفتگوی زیر در فاصله صرف صبحانه ای ساده صورت پذیرفت، سرپیترکوک معماری است که دیگر به کهنسالی پای گزارده اما در عین حال بسیار دقیق و هوشیار بنظر می رسد، تصویری بی نقص بود از کلیشه یک انگلیسی زیرک در وجدان ما ایرانیان معاصر. از نشانه های دونسل ستاره های بین المللی معماری استفاده می کند، عینک گردوپلاستیکی سیاه، یادآور معماران نیمه نخست قرن بیستم و لباسی سرتاپا مشکی نشانه معماران برجسته دهه پایانی قرن بیستم وسال های اخیر، شاید این از مزایای زیستن در فاصله دو دوره متمایز معماری باشد. مصاحبه با او راحت نیست نه فقط به خاطر جایگاهش در معماری معاصر و نقشی الهام بخش که برای چند نسل از معماران داشته بلکه بیشتر بخاطر روحیه بازیگوش او که می تواند براحتی مصاحبه را به گونه ای سرگرمی تبدیل کند و حتی ازدست انداختن خبرنگار نگذرد، مصاحبه های بسیاری را ازو دیده ام که جدیت خبرنگار در مسیر مصاحبه از پس شوخی های مکرر او برنیامده و سرانجام مصاحبه شبیه یکی از همان کارتون ها و طراحی های شلوغش شده است.

تحریریه معماری آرل

از معماری خاک شروع کنیم. اینجور که می‌دانیم دو دسته هستند که روی معماری خاک کار کرده‌اند، یک دسته مانند نادر خلیلی که خشت را متریال ضعیف می‌دانند و در پی تقویت آن با روش‌هایی مانند گداخته‌کردن هستند و دستۀ دیگر مثل شما و آقای پارسی که از جهات دیگر در جهت تقویت آن هستند. شما این دو دستگی را قبول دارید و اگر قبول دارید کمی راجع به این دو دسته توضیح می‌دهید.

مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir