۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

همان طور که می دانید سخنرانی های تد دارای ویژگی های خاصی هستند که هر کدام از آنها نگاه ما را به زندگی تغییر می دهند، در این بخش سخنرانی های که مربوط به معماری و آموزشی هستند را برای شما جمع آوری کرده ایم.
تحریریه معماری آرل

هدف طراحی یا تلاش برای درک و پاسخ دادن به "سه تهدید" مقیاس، سرعت و کمبود منابع، به کارگرفتن قابلیت ساخت و ساز خود مردم است. ما نمی توانیم معادله ی یک میلیون نفر در هفته را حل کنیم مگر اینکه قابلیت خود مردم را برای ساخت و ساز به کار بگیریم. پس، با یک طرح درست، زاغه ها و محله های فقیر نشین نه تنها مشکل ما نخواهند بود بلکه به تنها پاسخ ممکن بدل خواهند شد. 
چه نیروی ساخت و ساز شخصی باشد، چه نیروی عقل سلیم، و چه نیروی طبیت، همه ی آنها باید تبدیل به فُرم شوند، و چیزی که این فُرم می سازد و شکل می دهد، نه سیمان و آجر و چوب، بلکه خود زندگیست. قدرت تلفیق در طراحی، تنها و تنها تلاشی است برای قراردادن نیروی زندگی در هسته ی مرکزی طراحی و معماری.

تحریریه معماری آرل

وقتی که به سازنده ارتباطات فکر میکنید، بطور خودکار به یاد "معمار" نمیافتید؟ احتمالا نه. چراکه اغلب مردم فکر می کنند معمارها ساختمان ها و شهرها را طراحی میکنند، اما آنچه که ما واقعا طراحی می کنیم ارتباطات است، چون شهرها درباره مردم است. مکانهایی هست که مردم برای هر نوع تبادلی گرد هم جمع میشوند. و علاوه بر این، چشم اندازهای افق هم محل سکونت شهری بسیار خاصی اند. با حشرات، گیاهان و حیوانات و حتی آب و هوای ویژه خاص خود هستند. 

تحریریه معماری آرل

طراح صنعتی، «راس لاوگراو»، فلسفه خود را از طراحی «بدون چربی» شرح می‌دهد و نمایی از محصولات شگفت آور خود نظیر بطری آب « تای نات» و صندلی «گو» را به ما نشان می‌دهد. او در سخنرانی خود که در سال 2015 در تد برگزار شده، بیان می کند، دارای چه شخصیت و خط فکری می باشد. از چه منابعی و مواردی برای طراحی های خود الهام گرفته و دفتر کار آن به سبکی می باشد.

تحریریه معماری آرل
مهندس معمار، ببیارکه اینگلز  (گروه بیگ) می‌گوید طراحی به آینده شکل می‌دهد. در این تور جهانگردی پروژه همکارانش، سفر می‌کنیم به نیروگاه تولید برق از ضایعات (که هم‌چنین پیست اسکی آلپاین هم دارد) و خانه آجری لگو در دانمارک نگاه کوتاهی می‌اندازیم به زیرساخت پیشرفته مقابله با سیل در نیویورک، و هم‌چنین طرح بلند پروازانه طراحی شهرهای شناور و انرژی پایدار که با تغییرات اقلیمی سازگار شده‌اند.

تحریریه معماری آرل

معمار بنا می گوید: «هدف این بود که به تأثیر متقابل تضاد‌های به ظاهر آشکار دست یابیم: مثل سکون و حرکت، سادگی و پیچیدگی، صمیمیّت و عظمت، استحکام و در عین حال بنائی که بتواند در تجلّی نور غوطه‌ور شود.» «چالشِ معماری این بود که معبدی طراحی کنیم که همتایِ معبد کنونی در آمریکای شمالی است و در عین حال حضور یگانۀ خود را در دامنۀ کوه‌های آند دارد.»
همچنین حریری گفت: طراحی معبد شیلی با استفاده از جدیدترین فنّ‌آوری دیجیتال و اسلوبِ مهندسی پیشرفته صورت گرفته، تا طرحی را به وجود آورد که "روح انسان را به پرواز درآورد".

تحریریه معماری آرل

معماری را همچون هدیه تولدی باز‌می‌کنیم. معماری برهنه نیست: معماری کشف شده است. از دلِ زمین برمی‌آید تا پناهگاهی بسازد، یکی از اساسی‌ترین نیازهای بشر. معماری، هنر، چشم‌انداز، باستان‌شناسی، زمین‌شناسی -- همه ازیک چیز ساخته شده است. و با استفاده از منابع در دسترس‌مان به روش‌های افراطی، با ایجاد فضایی برای تجربه‌‌‌‌گری، ما قادر به احیا ی معماری‌ هستیم که زیباییِ نهفته در چیزهای خام و ناقص را که ما را احاطه کرده که به آن‌ها روح تازه‌ای می‌‌‌‌‌‌‌بخشد و به آن‌ها اجازه می‌دهد به زبان خودشان صحبت کنند.

تحریریه معماری آرل
برای هر کس مدادی هست، و هر مداد داستانی دارد. مداد یک نماد است،  چیزی است که وقتی مردم به آن فکر می‌کنند به یادش می‌افتند و خاطره دارند، چیزی است که وقتی به مدرسه فکر می‌کنند به یادش می‌افتند. مداد طراحی فوق العاده ای دارد، که مصرف کننده هرگز درباره اینکه چطور یا چرا این طور ساخته شده فکر نکرده باشد، چون همیشه همین طور بوده است.
مداد بلک وینگ ۶۰۲ برای این معروف است که خیلی از نویسنده‌ها از آن استفاده کرده‌اند، مخصوصاً جان اشتاین بک و ولادیمیر ناباکوف.
به نظر من، هیچ کاری نیست که بشود برای اینکه مداد از این که هست بهتر شود انجام داد. مداد بی‌نقص است.
تحریریه معماری آرل
دنیل لیبسکیند معمار برجستهٔ یهودی‌الاصل لهستانی-آمریکایی، از ایده های بسیار بزرگی بهره می گیرد. در اینجا, او 17 عبارت را که زیربنای دید او نسبت به معماری را تشکیل می دهد با ما در میان می گذارد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
وقتی مردم به شهرها فکر می کنند، گرایش ذهنی مشخصی دارند. آنها به ساختمان ها و خیابان ها آسمان خراش ها و تاکسی های پر سرو صدا فکر می کنند. اما وقتی من به شهرها فکر می کنم، به مردم می اندیشم. بنیاد شهرها مردم هستند، و مکان هایی که می روند و با هم دیدار می کنند مرکز چیزی است که موجب عملکرد شهرها می شود. پس حتی مهم تر از ساختمان های یک شهر مکان های عمومی بین آن ساختمان ها است. و امروز برخی از دگرگون کننده ترین تغییرات در شهرها در این مکان های عمومی رخ می دهند.
تحریریه معماری آرل
من فکر می‌کنم شاید پله از نظر احساسی قابل انعطاف‌ترین عنصر فیزیکی باشد که یک معمار باید با آن کار کند. پله همه چیز را خیلی نمایشی می‌کند. تصور کنید چطور پله یک ورودی باشکوه را نشان می‌دهد و در آن لحظه ستاره صحنه می‌شود. پله حتی می‌تواند قهرمانانه باشد. راه‌پله‌ای که بعد از ۱۱ سپتامبر و حمله به ساختمان تجارت جهانی سرپا ماند «راه‌پله نجات یافتگان» لقب گرفت، چون نقشی کلیدی در هدایت صدها نفر به جای امن بازی کرد.
تحریریه معماری آرل
در بیشتر قرن گذشته، معماری تحت سیطره مکتب معروف مدرنیته بود. عبارت "فرم تابع عملکرد" شعار جاه طلبانه این مکتب بوده که مضر و خفت‌بار، معماری را از مباحث زینتی آزاد کرده ، اما آن را محکوم به سختگیری سودمندگرایانه و اهداف محدود کرده بود. صد البته که معماری بر طبق عملکرد است، اما ما می‌خواهیم بازنویسی یک عبارت از برنارد شومی را یادآور بشویم، و می‌خواهم یک کیفیت کاملا متفاوت را ایجاد کنیم.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
راشل آرمسترانگ در سخنرانی خود در تد از متریال های معماری و ساختمانی با ویژگی های خود ترمیم شوندگی توضیحات جامعی را ارائه داده است. وی دلایل سرعت کم پیشرفت معماری پایدار را اشتراک گروهی از فناوری های ساختمانی در تمام پروژه های معماری دانست. به گفته وی : همه ی بناها با تکنولوژی ویکتوریایی کار می کنند. خانم آرمسترانگ یک معمار نظریه پرداز می باشد که در مورد روش های معماری پایدار و سبز روش های منحصربه فردی را ارائه می دهد. 
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
رنزو پیانو : معماری بدون شک فوق‌العاده است. فوق‌العاده است چون هنر است. اما می‌دانید، نوع خیلی بامزه‌ای از هنر است. هنریست در مرز میان هنر و علم. از سوی زندگی واقعی، هر روزه، تغذیه می‌شود. قوه الزام هدایتش می‌کند. بسیار حیرت‌آور. بسیار حیرت‌آور. و زندگی معمار نیز فوق‌العاده است.
می‌دانید، به عنوان یک معمار، ساعت ده صبح باید بدون شک شاعر باشید. اما ساعت ۱۱ باید انسانگرا باشید، در غیر اینصورت مسیرتان را گم می‌کنید. و ظهر، باید حتما یک سازنده باشید. باید بتوانید ساختمان بسازید. چرا که معماری، در نهایت، هنر ساختن بناهاست. معماری هنر ساختن سرپناه برای انسان است. همین و بس. و این به هیچ وجه ساده نیست. فوق‌العاده است.
مجموع ۴۵ رکورد - در ۴ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir