۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶
به عنوان یک معمار، منشاء شیوه های طراحی های شما چیست؟ چه شکلی را طراحی می کردید؟ اگر مراجع را الگو قرار نمی دادید، اگر هیچ تعصبی نداشتید . هیچ ادراک قبلیای نبود. اگر خود را از تجربیاتتان و تحصیلات رها کنید، چه فرمی را طراحی می کنید؟ این اشکال پنهان در ذهن ما، چطور بنظر می آیند؟ آیا تعجب ما را برمی انگیزند؟ آیا توجه ما را بخود جلب می کنند؟ آیا ما را راضی می کنند؟ اگر این گونه است، پس چطور می توانید شروع به خلق چیزی بکنید که براستی جدید باشد؟ همراه آرل باشید..
تحریریه معماری آرل
شما در برهه خیلی خاصی از تاریخ زندگی می کنید، زمانی نادر، زمانی که هم آمیزی چهار رشته به طراحان فرصت دستیابی به ابزاری را می دهد که تا بحال به آن دستیابی نداشته اند. این رشته ها طراحی کامپیوتری، که ما را قادر به طراحی اشکال پیچیده با کدی ساده می کند؛ چاپگرهای سه بعدی، به ما اجازه تولید قطعات با افزودن مواد بجای تراشیدیدن را می دهند؛ مهندسی مواد، ما را قادر به طراحی رفتار مواد در وضوح بالا می کند؛ و زیستشناسی مصنوعی با ویرایش دی ان ای ما را قادر به طراحی عملکردهای جدید زیست شناختی می کند. و در همبری این چهار رشته، می توان دست به آفرینش زد. همراه آرل سخنان Neri Oxman را مشاهده کنید، که چگونه از این چهار رشته برای آفرینش استفاده کرده است.
تحریریه معماری آرل
شما به عنوان یک معمار در طراحی های خود به صدا توجه کرده اید؟ صدا در محیط چه تاثیراتی بر افراد میگذارد و چگونه می توان از صدا به عنوان نکته ای مثبت در طراحی استفاده کرد. در معماری ایرانی نیز توجه خاصی به صدا شده است که می توان به مسجد جامع اصفهان و عمارت عالی قاپو اشاره کرد. یکی از چشم اندازهای آرل نیز در معماری ایجاد امید به زندگی و حس آرامش فضاهای است که طراحی می کنند. در ویدیو بالا جولیان ترژر در سخنرانی خود به خوبی نشان می دهد که چگونه صدا در فضاهای مختلف مخصوصا آموزشی چه تاثیرات شگرفی دارد.. همراه آرل این سخنرانی را مشاهده نمایید..
یک ساختمان نیازی به اینکه زیبا باشد ندارد که دوستش داشته باشند،یک ساختمان زشت در اسپانیا، که معماران یک چاله کندند، آن را پا کاه پر کردند، و سپس بتُن را در اطراف آن ریختند، هنگامی که بتن خشک شد، آنها یک نفر را دعوت کردند تا بیاید و کاه ها را تمیز کند به طوری که همه آنچه که باقی مانده بود در زمانی که او کارش تمام شده بود یک اتاق کوچک زشت بود که با نوشته ها و طراح هایی که چگونه این ساخته شده بود پر شده بود، و این تبدیل به بالاترین محل برای تماشای غروب خورشید در اسپانیا شد. همراه آرل باشید...
معمار دانمارکی،به نام BJARKEINGELS، از گروه بیگ داستان طراحی خود بر اساس افسانه و فرهنگ هر منطقه بیان می کند و نشان می دهد چگونه مانند طبیعت از باد، انرژی خورشیدی و غیره در پروژه های خود استفاده می کند. در قسمتی از سخنان خود در مورد پروژه کتابخانه و هتل در گپنهاک این گونه بیان می کند : "روند طراحی خیلی سختی داشت، تقریباً تلاشی بود برای زنده ماندن، اما در نهایت ایدهای به تکامل رسید: ایدهای از نوع یک برج مستدل که با شهر اطرافش در هم ادغام شده است. به نوعی گسترش فضای عمومی شهری به چیزی که ما به عنوان ورژن اسکاندیناوی پلههای اسپانیای رم میشناسیم، اما برای کتابخانه به همان اندازه عمومی بودنش از خارج، از داخل هم عمومی هست."
تحریریه معماری آرل
ویلاتا اعتقاد دارد زندگی اجتماعی بعنوان بخشی از محیط است جایی که معمار از شرايط و سنتهاى بومى طبيعى رشد مىكند. در سخنرانی تد با دو مثال از پروژه های خود، روند و کانسپت اجرای پروژه معماری را با در نظر گرفتن فرهنگ و اقلیم منطقه را توضیح می دهد. اگر علاقه مند به مفاهیم اصلی معماری هستید سخنان ویلاتا را با دقت گوش دهید. همراه آرل باشید...
تحریریه معماری آرل
کارلو راتی در سخنرانی خود در تد به ما نشان می دهد که چگونه معماری می تواند،حس کند و تعامل برقرار کند. در پروژه "پاویلیون آب دیجیتال" تمامی ساختمان از آب ساخته شده و هیچ در و یا پنجرهای وجود ندارد. ولی وقتی که مردم نزدیک میشوند، آبها باز میشوند تا به شما اجازه ورود دهند. سقف نیز از آب پوشیده شدهاست و اگر کمی باد باشد، و شما بخواهید پاشیدن آب به اطراف را به حداقل برسانید، میتوانید سقف را پایین بیاورید و حتی میتوانید ساختمان را ببندید، و همه معماری ناپدید شود. با تماشای ویدیو همراه آرل باشید...
تحریریه معماری آرل
طییعت را می توان مادر همه علم ها دانست، مایکل پاولین در سخنرانی خود در سالن تد به ما نشان می دهد چگونه یک معمار می تواند دنیای جدید از زیبایی ها پایدار را بسازد. او متقعد است ما به دنبال پیشرفت با چرخه ای پایدار هستیم، سه تغییر خیلی بزرگ وجود دارد که که طبیعت می توان هنر معماری و جامعه تغییر دهد، اول،افزایش اصل بهره بری منابع دوم،تغییرمسیر از خط هدر دادن و راه آلودگی منابع به یک مدل چرخه بسته اکوسیستم و سوم ، تغییر از سوخت های فسیلی به خورشیدی می باشد. همراه آرل ویدیو را تماشا کنید...
اگر ما قرار بود کار سختی رو انجام بدیم، آیا میشستیم این کار رو از صفر با زحمت انجام میدادیم؟ یا می رفتیم یکی رو پیدا میکردیم که این کار رو قبلا کرده بود و از رو اون کپی میکردیم. ما تو جامعه ای زندگی می کنیم که عاشق کپی کردن هستیم، مخصوصا از چیزای خارجی، و انتظار ما این هست که همه چی کپی شده، وقتی یه آگهی خلاقانه در تلویزیون می بینیم، میگم حتما از یه آگهی خارجی کپی کردن، و یه لحظه فکر نمیکنیم شاید یک نفر با زحمت این کار رو از صفر انجام داده باشه. همراه آرل باشید تا سخنان طراح کمپین ها، ساسان بهزادی را بشنوید و با راه هایی برای نوآوری به صرفه آشنا شوید.