۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

معماری آرل
سبک معماری ژاپن یکی از قدیمی ترین و متغیرترین سبک های معماری دنیا می باشد. معماری ژاپن از دوران باستان در شرق آسیا تا امروز تغییرات چشمگیری را روند طراحی و ساخت بناهای خود ارائه کرده است. این بخش شامل توضیحاتی اعم از: معماری مدرن ژاپن، معماری خاانه های ژاپنی، خانه های سنتی ژاپن، معماری معابد ژاپن و شرحی بر سبک کار کیشو کوروکاوا می باشد. 
تحریریه معماری آرل
طراحی ساختمان اداری تجاری HULIC یک مجموعه ای پله ای است که بنا به خواست طراحان هر طبقه به عنوان یک حجم تجسم شده به واسطه طراحی نمای شیشه ای عابران را تحت تأثیر قرار می دهد. با گذر از کنار این ساختمان تکاپو و جنبش درون ساختمان را مشاهده می کنید و به درک مطلقی از فعالیت های درون بنا دست میابید. به این ترتیب،شما به عنوان یک فرد رهگذر ساختمان را نه از نشانه ها، بلکه نسبت به حجم آن تشخیص می دهید.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
ما در این پست 11 پروژه از بهترین های معماری آسیای جنوب شرقی را معرفی کردیم. این 11 پروژه معماری به بهانه زیبایی های اقلیمی بهار و جلوه بصری شکوفه های درختان گیلاس و بادام انتخاب شده اند که در کشور ژاپن و کره جنوبی بیشترین کاربرد را دارد. پوشش گیاهی یکی از اِلمان های پرکاربرد در معماری ژاپن و معماری کره می باشد و نقش مهمی در ترویج فرهنگ و هنر این دو کشور ایفا می کند. در ادامه می توانید این پروژه ها را مشاهده کرده و از تأثیر درختان گیلاس و بادام در کارهای خود بهره ببرید.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
طراحی مرکز میراث جهانی ژاپن توسط استودیو طراحی شیگِرو بَن یکی از قابل پیش بینی ترین پروژه های این گروه بود که بعد از مدت ها اجرای آن به اتمام رسید. ساختمانی که جایگاهی به مانند کوه را برای مردم ژاپن دارد و به نماد سمبلیک یونسکو تبدیل شده است. طرح مفهومانه شیگِرو بَن از بین 238 طرح پیشنهادی انتخاب شد. فرم کلی این مجموعه مانند آتشفشانی است که پس از فوران تبدیل به یک کوه در حال سقوط شده است. نگاه متفاوت به این مجموعه از زاویه ای دیگر یادآور مکان های مقدس سنتی در ژاپن می باشد که دارای ارزش معنوی فاخری می باشد. 
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
گروه معماری Sun tianwen در پروژه ای پیچیده، ویژگی های طمع حریص کار خود را در طراحی یک رستوران ژاپنی به نمایش گذاشته اند. طراحی رستوران ستسوگتا (Setsugekka) با تعبیه عرصه های چشمگیر هر فرد علاقمند به غذای ژاپنی را به خود جذب می کند. البته با نگاه به فرم بیرونی رستوران و طراحی جسورانه ورودی، هر فردی علاقمند می شود تا با گذر از کنار آن به داخل ساختمان برود. نمای روشن، ورودی نورانی، عرصه شیشه ای آبی رنگ و پس زمینه سیاه رنگ سقف در طراحی داخلی صرفاً به عنوان یک برنامه مفهومی به کار نرفته اند. اما ترکیب این چند ویژگی باعث شده تا به لحاظ بصری تعادل در فضا ایجاد شده و از نظر کاربری، هارمونی مناسبی خلق کند. 
با  آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
کیشو کوروکاوا (متولد 8 آوریل 1943 – درگذشته 12 اکتبر 2007) یکی از معمارن برجسته ژاپن در قرن بیستم بود. وی به عنوان یکی از شناخته شده ترین بنیان گذاران سبک متابولیست (Metaolist) در دهه 60 میلادی به شمار می رفت. کوروکاوا در طول دوران حرفه ای فعالیت خود رویکرد فلسفی خاصی برای درک معماری و پروژه های خود در نظر گرفته بود. کوروکاوا پس از گذراندن تحصیلات خود در دانشگاه توکیو زیر نظر کنزو تانگه در سال 1959، جنبش متابولیست را به وسیله یک گروه آزاد به نام های: کیونوری کیکوتاکا، فومیهیکو ماکی و شخص کنزو تانگه آغاز نمود. اصول کار متابولیست به اندیشه های ناپایداری و تغییر می پرداخت و پیش تر به عنوان سبکی با فرآیندهای طبیعی در نظر گرفته میشد. 
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
توکیو پایتخت کشور ژاپن دوبار به طور کامل ویران شد بار اول در سال 1923 به سبب زمین لرزه بزرگ کانتو و پس از آن به علت بمباران های گسترده در طی جنگ جهانی دوم بود. لذا چشم انداز کنونی توکیو بسیار مدرن و معاصر می باشد و بناهای تاریخی بسیار کمیابی باقی مانده است. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
معماری: ArchitectsALTS Design Office
موقعیت: Shiga Prefecture, Japan
سال: 2016
مساحت: 114 متر مربع
این دفتر اداری از بازسازی یک انبار قدیمی در ژاپن خلق شده است؛ محیطی چتد عملکردی با تفکیک فضایی متفاوت! بنا به نظر کارفرما این دفتر به نحوی طراحی شده که مشتریان بتوانند از گذراندن وقت و گفتمان در آن لذت ببرند. چهار فضای خصوصی در آن تعریف شده که به صورت منحنی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و فضای عمومی را در میان خود ایجاد کرده اند. این نوع طراحی احساس قرار گیری در یک فضای عمومی را به بیننده القا می کند. در ادامه با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
در طراحی داخلی ژاپنی اغلب از رنگ‌های خنثی و طبیعی برای ایجاد زمینه ای ساده استفاده می‌شود تا توجه افراد بیشتر به معماریِ پروژه معطوف شود. ضمن آن که رنگ‌های طبیعی و خنثی احساس ریخت‌وپاش بودن را کاهش می دهد و بر سادگی که لازمه طراحی شرقی است، تاکید می کند. در واقع، در طراحی داخلی به سبک ژاپنی بیشتر تک رنگ بودن و بافت غالب مد نظر است و محصول آن فضایی آرامش بخش خواهد بود. در ادامه با آرل همراه باشید...
مترجم: الهه کاشی
موقعیت: Prefetture Di Nagano/Japan
سال ساخت: 2015
این پروژه به عنوان مجموعه ی فرهنگی، دارای دو سالن و یک مرکز همایش می باشد، که این فضاها از طریق مسیر های داخلی به هم مرتبط می شوند. از ویژگی های منحصر به فرد این پروژه طراحی سقف آن می باشد که تحت عنوان Gangi، در مناطق پوشیده از برف ژاپن، مرسوم است. در ادامه با آرل همراه باشید.


مترجم: نیلوفر محتاط
دوره ی Heisei، با شکست سیاست "اقتصاد حبابی" آغاز شد. سیاستی که در نتیجه ی آن معماران برای گرفتن پروژه به دولت وابسته بودند. Itsuko Hasegawa معمار معروفی است که در این زمان پروژه های فرهنگی معروفی را طراحی کرد. از میان این پروژه ها می توان به مرکز فرهنگی Sumida و مرکز Fukuroi اشاره کرد. در ادامه با ما در آرل همراه باشید.

مترجم: نیلوفر محتاط

پس از جنگ جهانی دوم و در زمان سلطه ی متفقین بر کشور ژاپن، اصلاحات مذهبی و سیاسی برای ایجاد کشوری آزاد و غیرنظامی پدید آمد. در هر حال با اینکه در سال 1947 قانون اساسی جدیدی برای این کشور تصویب شد، تا سال 1950 در زمان جنگ کره، پیشرفت اقتصادی قابل توجهی برای این کشور روی نداد. اما پس از این جنگ به تدریج پیشرفتهایی در زمینه ی تولید کالاهای صنعتی در کشور ژاپن روی داد که نتیجه ی آن ترقی اقتصاد ژاپن بود. در سال 1946، برای رفع مشکل کمبود مسکن، بنیادی برای تولید مسکن پیش ساخته تأسیس شد. Kunio Maekawa معماری است که در این بنیاد به کار طراحی پرداخت. فعالیت های این بنیاد تا سال 1951 در زمانی تصویب قانون حمایت از بخش خصوصی توسط دولت برای ساخت مسکن، ادامه یافت. در سال 1946، انجمن بازتوانی ژاپن مسابقه ای را برای بازسازی 13 شهر ژاپنی که در جنگ آسیب دیده بودند برگزار کرد. معمار معروف، کنزوتانگه نیز در این مسابقه شرکت کرد و ایده هایی برای بازسازی دو شهر هیروشیما و مائباشی ارائه داد. در سال 1949 برندگان این مسابقه اعلام شد. طرح کنزوتانگه برای طراحی موزه ی یادبود صلح در شهر هیروشیما نیز یکی از طرح های برنده بود و همین باعث شد که این طرح در مجامع بین المللی مورد تحسین واقع شود. ساخت این موزه تا سال 1955 تکمیل شد. به دنبال ساخت این پروژه، دو ساختمان مهم دیگر یعنی ساختمان شورای شهر Kurashiki و ساختمان Kagawa، به ترتیب در سال 1960 و 1958 در ژاپن ساخته شد. در آن زمان تانگه و Maekawa هر دو تحت تأثیر معماری سنتی و بومی ژاپن بودند.



مترجم: نیلوفر محتاط
در این دوره دو معمار تأثیر گذار آمریکایی، فرانک لوید رایت و آنتونین رایموند در ژاپن به طراحی پرداختند. فرانک لوید رایت دو ساختمان هتل سلطنتی توکیو (1913-1923) و مهمانخانه ی yodoko را در سال 1924 با استفاده از سنگ Oyo که از سنگهای بومی منطقه است، طراحی کرد. Arata Endo، معمار ژاپنی، تحت تأثیر سبک رایت در سال 1930 هتل Koshien را طراحی کرد. در ادامه با ما در آرل همراه باشید.


مترجم: نیلوفر محتاط
در اواخر سلطنت Tokugawدر قرن شانزدهم، معماری ژاپن تحت تأثیر معماری غرب قرار گرفت که ابتدا این اثرات در ساختمان های نظامی، تجاری و صنعتی دیده شد. پس از به قدرت رسیدن امپراطور Meji، ژاپن به سرعت روند غربی شدن را پیمود. به همین دلیل کاربری های جدیدی به شهرهای ژاپنی اضافه شد کاربری هایی مانند مدرسه، بانک و هتل. در اصل معماری اوایل دوره ی Meji، متأثر از معماری استعماری شهرهای ساحلی چین مانند هنگ کنگ بود. در شهر ناکازاکی، توماس گلاور، تاجر انگلیسی خانه ی خود را با سبک غربی و به کمک نجاران بومی ساخت. در ادامه با ما در آرل همراه باشید.
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
طراحی و اجرا ویلا

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی ساختمان اداری و دفتر کار
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، میرداماد . جنب ایستگاه مترو
انتهای خیابان کازرون جنوبی . پلاک ۳
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱     ۲۱-۲۶۴۰۸۵۲۰-۰۲۱
فکس :       ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir