۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تحریریه معماری آرل
پیتر زومتور در کتاب معماری‌اندیشی خود، درباره‌ی معماری چنین نوشته بود: «آنچه مرا تحت تأثیر قرار می‌دهد شیوه‌ی دقیق و حسی استفاده از مواد است... شیوه‌ای که می‌کوشد ذات اصیل مواد را آشکار کند، ذاتی که فراتر از تمام معانی فرهنگی منتقل‌شده قرار دارد» او معتقد است معماری وقتی معماری می‌شود که مواد و متریال‌ها درست و صادقانه به کار روند : چوب و فلز و سیمان را طوری به کار ببریم که درست جوهر حقیقی خودشان را نشان دهند، نه حسی تصنعی که معمار می خواسته به زور به این متریال‌ها بچسباند. نظرش جالب است و الحق وسوسه‌برانگیز! اما بگذارید اول سوالی به ظاهر بی‌ربط بپرسم:
آخرین بار کی بود که در یک وبسایت یا اپلیکیشن گوشی هوشمندتان، با «صداقت متریال» روبرو شدید؟ آیا اصلا حرف پیتر زومتور در دنیای دیجیتال خریداری دارد؟
تحریریه معماری آرل
بیارکه انگلس می گوید: معماری باید شبیه معدن کاری باشد.
اگر مستند سازی به معنای ساخت مستند از دنیای همین الان خودمان معنا دهد، روایت و داستان سرایی می تواند سناریویی برای پیش درآمد این مستند باشد. لذا معماری خیال پردازی از دنیای واقعی ماست، بنابراین ما می خواهیم رویاها را به مصالح واقعی با سیمان، آجر، و ملات تبدیل کنیم. معماری، بوم نقاشی برای داستان زندگی ماست. این ویدئو بیانگر داستان زندگی بیارکه انگلس است. در حالی که وی داستان خود را از طریق اسکیس و نقاشی به تصویر می کشد، منابع الهام خود را از طریق نقش تصاویر به نمایش می گذارد. برای مطالعه برخی ارجاعات بیارکه در ویدئوی بالا به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری
ورود ابزارهای دیجیتال به عرصه طراحی چون موج، در ابتدا آرام و گام به گام سهمگین تر، تمامی آنچه تا دیروز در دفاتر معماری جریان داشت را به تلاطم واداشت. در قدم های سست نخستین به ساده ترین مسائل ترسیمی و در گام های بلند اخیر به روند طراحی و حل مساله پا گذاشته و هر لحظه عرصه ای جدید را برای بسط نفوذ خود می یابد. اما چگونه ورود یك ابزار، چنین تحولی را بر روندی ریشه دار تحمیل نموده است. پاسخ را نه در ابزار كه در شیوه تعامل انسان با آن و تفكری كه او را قادر به هدایت آن نموده است باید جست.
تحریریه معماری آرل
اواخر اکتبر در کوهستان‌های اتریش بود. با دانشجویان معماری خود از زوریخ در یک گردش علمی بودم. وقتی به دره عمیقی رسیدیم، آنها را این‌ گونه غافل گیر کردم که آنجا هیچ کلبه یا هتلی برای اقامت در شب ندارد. اشتباهی نشده بود. کاملاً از روی عمد بود. چالش این بود که بتوانیم پناهگاه خود را با آنچه که می‌توانستیم پیدا کنیم بسازیم. وهمه ما زنده ماندیم. سرد بود، واقعاً دشوار بود. و تجربه آموزنده مهمی بود که بفهمیم طبیعت منابع زیادی را به رایگان در اختیار ما قرار داده‌است و فقط باید از حس‌مان استفاده کنیم تا آن‌ها را ببینیم. و از خلاقیت‌مان استفاده کنیم تا از آنها بهره ببریم.
تحریریه معماری آرل
با بیشتر دانش آموزان که صحبت می کنیم، اکثر مواقع چنین نظری را عنوان می کنند: من نمی خواهم یک معمار باشم. علیرغم تمرین های متعدد و مشارکت در ساعات طولانی آموزش طی 5 سال، کمتر افرادی هستند که بخواهند به آن مدل معماری تبدیل شوند که ساختمان می سازد. گذشته از قراردادهای معمولی طراحان داخلی یا گرافیست، یک نوع جنبش از طرف شرکت های معماری را مشاهده می کنیم که بیشتر گرایش به شیوه ای دارند که برای افراد ثروتمند آپارتمان های لوکس گرانقیمت طراحی می کنند. در ادامه معماران آینده نگر (و فعلی) شرکت های معماری و طراحی را مشاهده می کنند که ممکن است در ابتدا نخواهند از امتیازات و کیفیت خودشان تصوری نداشته باشند، اما طعمی از پتانسیل بالقوه چیزی که می خواهند به آن تبدیل شوند را نشان داده اند.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
شنیدن این جملات طراوت بخش است: "ما  همه چیز را متفاوت انجام می دهیم". "تفکر ما متفاوت است". "ما هنوز به بخشی از یک سیستم یا گروه نیستیم".
این جملات خلاصه ای از خصوصیات مصاحبه با لیز دیلر و ریک اسکوفیدو در استودیو طراحی آنها می باشد. گفتگوهایی که بین ولادیمیر بلگولوفسکی و این دو شخص صورت گرفت در مورد کنوانسیون هایی است که معمارن آنها را با روی باز پذیرفته، و از هم پاشانده و دوباره ابداع کرده اند. در نیویورک موسسان شرکت معماری Diller, Scofidio + Renfro پروژه های شاخصی اعم از پارک عمومی High Line، بازسازی اصلی مرکز لینکولن، شکل گیری ساختمان مرکز پزشکی کلمبیا در واشنگتن، سایبان های متحرک لاکپشتی در رودخانه هادسون را طراحی کرده اند. مصاحبه با این دو نفر پاسخی به نیازهای در حال رشد معمارن می باشد و اصل صحبت های آنها در این جمله نهفته است: هنر در آینده به مانند یک سوال باز می ماند.
برای مشاهده این مصاحبه جذاب، با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
برای اینکه جزئیات این مقاله برای شما قابل درک باشد، توضیحات مختصری در مورد سیستم مدل سازی ساختمان (ملقب به (BIM) داده ایم.
سال 2018 است و باید برای همه در سازمان AEC شفاف شود که سازمان اطلاعات مدل سازی ساختمان (ملقب به BIM)، آینده ساختمان سازی، زیرساخت طراحی، و تعمیر نگهداری است. تا کنون هر ساله بیش از میلیون ها دلار صرف بازاریابی شرکت های نرم افزاری IBM شده تا شما را متقاعد کنند که کسب اطلاعات پایه ساختمان و مدل سازی بدون محصولات آنها غیرممکن است. این شرکت های نرم افزاری سعی می کنند تا شما را متقاعد کنند که محصولات آنها "BIM واقعی" است. البته که ما در یک جامعه سرمایه داری آزاد زندگی می کنیم و این گونه رفتار مورد انتظار می باشد. با این حال اگر شرکت یا تیم شما در حال حرکت به سمت استفاده از IBM هستند، این پس زمینه پر سر و صدا ممکن است نگران کننده باشد... و اگر نیست باید نگران کننده شود.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
مفهوم اتمسفر فضا در معماری و سینما به روح مشترکی اشاره دارد که از آغاز تاریخ سینما بین فیلم ها و هنر کهن معماری وجود داشته و در گذر سال ها به تکاملی خیره کننده رسیده است. امروز معماری سینمایی به چنان نفوذ و تاثیری دست پیدا کرده است که حتی خود معماری حقیقی را وادار به تجدید نظر در اصول زیبایی شناسی و نحوه ارتباط با مخاطبانش کرده است. تردیدی وجود ندارد که معماران زیادی از تاثیر سینما بی خبراند و یا به گفته ی خود فرصتی برای دنبال کردن آن ندارند (این موضوع بسیار سوال بر انگیز است، چگونه کسی می تواند با یکی از مهم ترین پدیده هایی که دهه هاست معماری را تحت تاثیر قرار داده بیگانه باشد).
تحریریه معماری آرل

از آن حیث که سکنی‌گزیدن انسان بر زمین، مهم‌ترین وجه ذاتی وجود اوjست، نحوه سکنی‌گزیدن او ارتباط مستقیمی با مسأله "سعادت" وی پیدا می‌کند و از این منظر، با مفهوم "خیر و شر" گره می‌خورد. فضاهای ساخته‌شده به دست آدمی از ازل تا امروز، و نیز فضای مابین آن‌ها، ماهیتاً تجسد جهان‌بینی، ایدئولوژی و ساحات اندیشه وی و مبتنی بر تفسیر او از عالم و ارکانی چون زمان، مکان، ازلیت، ابدیت و اسطوره‌هایش اند.

تحریریه معماری آرل
برای خیلی از دوستان ما هنوز سوال هست که فب‌لب معنی و مفهوم دقیق فب لب چیست؟ ما در فب‌لب چه می‌کنیم و اساسا فب‌لب‌ها در جهان چه می‌کنند؟ تصمیم گرفتیم یک یادداشت کوتاه در همین باره بنویسیم تا بیش‌تر فب‌لب و فعالیت‌ها و گرایش‌های آن را برای دوستان خود شرح داده باشیم.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
زمانی که الزامات طراحی را بررسی می کنیم، نقش کابینت های آشپزخانه ممکن است کاملا از نظر ما پنهان شود. با این حال می توان کاملا کابینت ها را مخفی کرد یا اینکه خیلی ساده در یک آپارتمان مدرن  آنها را با المان های معماری اطراف شان، تلفیق کرد. با این وجود جزئیاتی که برای این کار لازم است خیلی ساده نخواهد بود: چالش های طراحی وابسته به سیستم های قفسه بندی آشپزخانه های مینمال، به صورت اجتناب ناپذیری ماحصل کشمکش میان کیفیت زیبایی و الزامات عملکردی است. این آشپزخانه ها می بایست ظاهری یکدست داشته و در عین حال فضای کافی برای انبار کردن وسایل و تجهیزاتی که هر روزه در آشپزخانه استفاده می شوند را در اختیار بگذارند.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
جان کری در سخنرانی خود در تد، با مثال های به ما نشان می دهد چگونه طراحی و معماری فضا می تواند به آدما ارزش بیشتری بدهد، و حضور اکثریت مردان در جامعه معماری و اشتباهات آنها در طراحی فضاهای که مرتبط با زنان است، می پردازد.
جان کری در بخشی سخنان خود می گوید : 
به عنوان یک معمار تجربی، من همیشه مجذوب تماشای مردمی بوده‌ام که طراحی را در جهان اطرافشان تجربه می‌کنند. من معتقدم عمل‌کرد طراحی همانند قطعه موسیقی‌ست که ما حتی از نواختنش به طور کامل آگاه نیستیم. موسیقی پیام‌هایی درباره این‌که چگونه احساس کنیم و انتظار چه را بکشیم به ضمیر ناخودآگاه ما می‌فرستد. اتاقی که درآن بودیم، با لحظه‌ای که تجربه می‌کردیم کاملاً ناهماهنگ به نظر می‌رسید، لحظه‌ای که آمدن یک انسان، دخترمان را به این دنیا خوشامد می‌گفتیم.
تحریریه معماری آرل
ایالت متحده آمریکا یک کشور جوان محسوب می شود که بر خلاف تاریخچه 250 ساله رسمی خود، از سرزمینی با بافت و قدمت متنوعی برخوردار می باشد. حال معماری این کشور در طول سالیان گذشته دارای سرنوشت های منحصربه فردی بوده و پراکندگی اقلیمی متنوعی داشته است. می توان به دهکده های باستانی Pueblo نیومکزیکو، مهاجرت اولیه اسپانیایی ها به فلوریدا، تاجران روسی در ایالت آلاسکا و مبلغان مذهبی در ایالت یوتا اشاره کرد که هر گروه ناثیر عمده ای بر روی قدیمی ترین ساختار و معماری ایالت ها داشته اند. هر کدام از این 50 ایالت داستان متنوعی از معماری خود بازگو می کنند.
با آرل در ادامه همراه باشید...
مجموع ۲۱۵ رکورد - در ۱۷ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir