۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تحریریه معماری آرل
«بازی عالی ترین شکل پژوهش است». این حرف را به انیشتین نسبت می دهند ولی راستش را بخواهید خودش مستقیما این را نگفته است.
جالب است که معمولا دست کم پانزده تا بیست سال تحصیلی طول می کشد تا یک نفر شروع کند و یک پژوهش جدی یا شوخی انجام دهد. انگار اگر به اندازه ی سال ها اطلاعات در ذهن ما تلنبار نشود و چند سال هم، به تقدیر کنکور، به یک رشته ی تخصصی گیر نکرده باشیم ذهنمان قدرت و قابلیت لازم برای پژوهش را پیدا نمی کند. اگر فرایند پژوهش آدم هایی مثل انیشتین، فاین من  و نوابغی مثل آن ها را دنبال کنیم می بینیم که تحقیق برای آن ها نه تنها کاری عبوس و وابسته به وسایل، امکانات و اطلاعات بسیار نیست؛ که بیشتر شبیه بازی کودکانه ای است که هر لحظه می تواند شروع شود.
تحریریه معماری آرل
آنها از توامندترین معماران عصر خودشان بودند. اما اعتبار، تحسین‌ها، و جوایز همه به مردان رسیده است. با زنان محذوف تاریخ آشنا شوید.
وقتی دنیس اسکات براون در 1967 با رابرت ونتوری ازدواج کرد، دانشیار بود. او در دانشگاه‌های پنسیلوانیا و برکلی درس داده بود و اولین دوره‌ی مدرسه‌ی معماریِ جدیدِ دانشگاه کالیفرنیا را شروع کرد. دنیس سابقه‌ی پژوهشی مفصل و دانشجویان پرشوری داشت، و همکارانش به او اترام می‌گذاشتند. همراه آرل باشید تا با زنان نامرئی در معماری آشنا شوید.
تحریریه معماری آرل
ماه های پایانی سال همواره با افزایش نسبی معاملات مسکن همراه بوده و این سوال را در زهن خانوارهای و فعالان بخش مسکن شکل داده است که در سال آینده وضعیت مسکن چگونه خواهد بود. پاسخ قطعی به این سوال بسیار سخت است. اما می توان با توجه به عوامل موثر در قیمت مسکن، احتمالات بازار برای سال پیشرو را بررسی کرد. مسکن ارزان قیمت به عنوان مسکنی متناسب با سطح درآمد دهک های میانی جامعه شناخته می شود که اکثریت خانوارها با توجه به سطح متوسط درآمدی خود و با استفاده از تصحیلات ارائه شده توسط شبکه بانکی کشور توان خرید آنرا داشته باشند.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل

رویکردهای هنرمندان فصیح و ژرف‌اندیش تاریخ در تمامی گستره هنر، از موسیقی و معماری گرفته تا ادبیات و اپرا و نقاشی حاوی یک اصل بدون تغییر است : تلاش و دقت برای انطباق هرچه دقیق‌تر میان محتوایی که هنرمند سعی در بیان و ایجاد آن دارد با فرم؛ فرمی که شکل بیرونی و مشخص اثر هنری است و مخاطب، بیننده و شنونده اثر در نهایت با آن سروکار دارد و اساسا بدون فرم، سخن گفتن از ماهیت اثر هنری، بی‌معنا خواهد بود. در خصوص این مهم خوشبختانه مصادیق بس ارزشمندی در تاریخ هنر وجود دارد که حد اعلای اثر هنری در انطباق فرم و معنا هستند. همراه آرل باشید

تحریریه معماری آرل
بعضی ساختمان‌ها از همان اول به‌عنوان نماد ساخته می‌شوند، برخی نمادین بودن را کسب می‌کنند، و به برخی ساختمان‌ها به‌زور نمادینگی تزریق می‌کنند؛ اما بر چه اساسی نماد بودن یک چیز سنجیده می‌شود؟ در معماری شاید بتوان نماد بودن را از ظاهر فیزیکی ساختمان قضاوت کرد: اینکه از اطراف خود به‌گونه‌ای متمایز شده؛ یا با هیبت خود به یادواره تبدیل شده است؛ یا نمادی است از فرهنگی که در آن آفریده شده. این مقاله گذری کوتاه بر ساختمان های نمایدن و اثرات آن بر معماری را عنوان می کند
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
پیتر زومتور در کتاب معماری‌اندیشی خود، درباره‌ی معماری چنین نوشته بود: «آنچه مرا تحت تأثیر قرار می‌دهد شیوه‌ی دقیق و حسی استفاده از مواد است... شیوه‌ای که می‌کوشد ذات اصیل مواد را آشکار کند، ذاتی که فراتر از تمام معانی فرهنگی منتقل‌شده قرار دارد» او معتقد است معماری وقتی معماری می‌شود که مواد و متریال‌ها درست و صادقانه به کار روند : چوب و فلز و سیمان را طوری به کار ببریم که درست جوهر حقیقی خودشان را نشان دهند، نه حسی تصنعی که معمار می خواسته به زور به این متریال‌ها بچسباند. نظرش جالب است و الحق وسوسه‌برانگیز! اما بگذارید اول سوالی به ظاهر بی‌ربط بپرسم:
آخرین بار کی بود که در یک وبسایت یا اپلیکیشن گوشی هوشمندتان، با «صداقت متریال» روبرو شدید؟ آیا اصلا حرف پیتر زومتور در دنیای دیجیتال خریداری دارد؟
تحریریه معماری آرل
بیارکه انگلس می گوید: معماری باید شبیه معدن کاری باشد.
اگر مستند سازی به معنای ساخت مستند از دنیای همین الان خودمان معنا دهد، روایت و داستان سرایی می تواند سناریویی برای پیش درآمد این مستند باشد. لذا معماری خیال پردازی از دنیای واقعی ماست، بنابراین ما می خواهیم رویاها را به مصالح واقعی با سیمان، آجر، و ملات تبدیل کنیم. معماری، بوم نقاشی برای داستان زندگی ماست. این ویدئو بیانگر داستان زندگی بیارکه انگلس است. در حالی که وی داستان خود را از طریق اسکیس و نقاشی به تصویر می کشد، منابع الهام خود را از طریق نقش تصاویر به نمایش می گذارد. برای مطالعه برخی ارجاعات بیارکه در ویدئوی بالا به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری
ورود ابزارهای دیجیتال به عرصه طراحی چون موج، در ابتدا آرام و گام به گام سهمگین تر، تمامی آنچه تا دیروز در دفاتر معماری جریان داشت را به تلاطم واداشت. در قدم های سست نخستین به ساده ترین مسائل ترسیمی و در گام های بلند اخیر به روند طراحی و حل مساله پا گذاشته و هر لحظه عرصه ای جدید را برای بسط نفوذ خود می یابد. اما چگونه ورود یك ابزار، چنین تحولی را بر روندی ریشه دار تحمیل نموده است. پاسخ را نه در ابزار كه در شیوه تعامل انسان با آن و تفكری كه او را قادر به هدایت آن نموده است باید جست.
تحریریه معماری آرل
اواخر اکتبر در کوهستان‌های اتریش بود. با دانشجویان معماری خود از زوریخ در یک گردش علمی بودم. وقتی به دره عمیقی رسیدیم، آنها را این‌ گونه غافل گیر کردم که آنجا هیچ کلبه یا هتلی برای اقامت در شب ندارد. اشتباهی نشده بود. کاملاً از روی عمد بود. چالش این بود که بتوانیم پناهگاه خود را با آنچه که می‌توانستیم پیدا کنیم بسازیم. وهمه ما زنده ماندیم. سرد بود، واقعاً دشوار بود. و تجربه آموزنده مهمی بود که بفهمیم طبیعت منابع زیادی را به رایگان در اختیار ما قرار داده‌است و فقط باید از حس‌مان استفاده کنیم تا آن‌ها را ببینیم. و از خلاقیت‌مان استفاده کنیم تا از آنها بهره ببریم.
تحریریه معماری آرل
با بیشتر دانش آموزان که صحبت می کنیم، اکثر مواقع چنین نظری را عنوان می کنند: من نمی خواهم یک معمار باشم. علیرغم تمرین های متعدد و مشارکت در ساعات طولانی آموزش طی 5 سال، کمتر افرادی هستند که بخواهند به آن مدل معماری تبدیل شوند که ساختمان می سازد. گذشته از قراردادهای معمولی طراحان داخلی یا گرافیست، یک نوع جنبش از طرف شرکت های معماری را مشاهده می کنیم که بیشتر گرایش به شیوه ای دارند که برای افراد ثروتمند آپارتمان های لوکس گرانقیمت طراحی می کنند. در ادامه معماران آینده نگر (و فعلی) شرکت های معماری و طراحی را مشاهده می کنند که ممکن است در ابتدا نخواهند از امتیازات و کیفیت خودشان تصوری نداشته باشند، اما طعمی از پتانسیل بالقوه چیزی که می خواهند به آن تبدیل شوند را نشان داده اند.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
شنیدن این جملات طراوت بخش است: "ما  همه چیز را متفاوت انجام می دهیم". "تفکر ما متفاوت است". "ما هنوز به بخشی از یک سیستم یا گروه نیستیم".
این جملات خلاصه ای از خصوصیات مصاحبه با لیز دیلر و ریک اسکوفیدو در استودیو طراحی آنها می باشد. گفتگوهایی که بین ولادیمیر بلگولوفسکی و این دو شخص صورت گرفت در مورد کنوانسیون هایی است که معمارن آنها را با روی باز پذیرفته، و از هم پاشانده و دوباره ابداع کرده اند. در نیویورک موسسان شرکت معماری Diller, Scofidio + Renfro پروژه های شاخصی اعم از پارک عمومی High Line، بازسازی اصلی مرکز لینکولن، شکل گیری ساختمان مرکز پزشکی کلمبیا در واشنگتن، سایبان های متحرک لاکپشتی در رودخانه هادسون را طراحی کرده اند. مصاحبه با این دو نفر پاسخی به نیازهای در حال رشد معمارن می باشد و اصل صحبت های آنها در این جمله نهفته است: هنر در آینده به مانند یک سوال باز می ماند.
برای مشاهده این مصاحبه جذاب، با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
برای اینکه جزئیات این مقاله برای شما قابل درک باشد، توضیحات مختصری در مورد سیستم مدل سازی ساختمان (ملقب به (BIM) داده ایم.
سال 2018 است و باید برای همه در سازمان AEC شفاف شود که سازمان اطلاعات مدل سازی ساختمان (ملقب به BIM)، آینده ساختمان سازی، زیرساخت طراحی، و تعمیر نگهداری است. تا کنون هر ساله بیش از میلیون ها دلار صرف بازاریابی شرکت های نرم افزاری IBM شده تا شما را متقاعد کنند که کسب اطلاعات پایه ساختمان و مدل سازی بدون محصولات آنها غیرممکن است. این شرکت های نرم افزاری سعی می کنند تا شما را متقاعد کنند که محصولات آنها "BIM واقعی" است. البته که ما در یک جامعه سرمایه داری آزاد زندگی می کنیم و این گونه رفتار مورد انتظار می باشد. با این حال اگر شرکت یا تیم شما در حال حرکت به سمت استفاده از IBM هستند، این پس زمینه پر سر و صدا ممکن است نگران کننده باشد... و اگر نیست باید نگران کننده شود.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
مفهوم اتمسفر فضا در معماری و سینما به روح مشترکی اشاره دارد که از آغاز تاریخ سینما بین فیلم ها و هنر کهن معماری وجود داشته و در گذر سال ها به تکاملی خیره کننده رسیده است. امروز معماری سینمایی به چنان نفوذ و تاثیری دست پیدا کرده است که حتی خود معماری حقیقی را وادار به تجدید نظر در اصول زیبایی شناسی و نحوه ارتباط با مخاطبانش کرده است. تردیدی وجود ندارد که معماران زیادی از تاثیر سینما بی خبراند و یا به گفته ی خود فرصتی برای دنبال کردن آن ندارند (این موضوع بسیار سوال بر انگیز است، چگونه کسی می تواند با یکی از مهم ترین پدیده هایی که دهه هاست معماری را تحت تاثیر قرار داده بیگانه باشد).
مجموع ۱۸۳ رکورد - در ۱۵ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
طراحی دفتر کار اداری

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی و معماری داروخانه
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir