۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تحریریه معماری آرل
هر ساله شاهد ابزار و روش‌های جدیدی برای بصری‌سازی‌های بهتر و سریع‌تر معماری هستیم. چند سال اخیر به علت پیشرفت در نرم‌افزارهای رندر زمان واقعی، به طور ویژه دوره‌ی بسیار شگفت‌انگیزی در این زمینه بوده است. رندرهای تصاویر واقعی از زمین واقعی هنگامی که همراه با فناوری پشتیبان همچون هدست‌های واقعیت مجازی، پروژکتورها و کارت‌های گرافیکی ارائه می‌شوند، رسانه‌های بصری‌سازی خارق‌العاده و پویایی را به دست می‌دهند – جهان‌های واقعی مختلط و تکمیل شده، پیکربندی‌های تعاملی، نمایش‌های شبیه بازی – به گونه‌ای که معماران و طراحان می‌توانند به درستی داستان خود را بیان کنند.
تحریریه معماری آرل
خطوط به همراه اندکی لرزش، گوشه‌های متقاطع متمایز، هاشور زنی موازی و حروف بزرگ : غیرقابل انکار است که معماران سبکی از ترسیم را در طول زمان توسعه داده‌اند. طراحی‌های دستی دیگر تنها نشان دهنده‌ی شکل (و یا اولین شکل) ارائه در پروژه‌های معماری نیستند. این‌گونه طراحی‌ها هنوز هم دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای در فرایند طراحی هستند. این‌ها همه ابزاری برای طراحی هستند تا اینکه ابزاری برای نمایش تلقی شوند.
تحریریه معماری آرل
با بچه‌ای که غذایش را نمی‌خورد باید چکار کرد؟ می‌شود آنقدر کتکش زد تا بخورد! اما احتمالا دست خودمان هم درد می‌گیرد. بچه هم که زیاد کتک بخورد، دست ما برایش عادی می‌شود. حالا کمربند لازم است! بعدش هم لابد چوب و سنگ! ولی هرچقدر هم بچه را محکم بزنی، جایی دیگر دق دلی‌اش را درمی‌آورد. پس چه کنیم که با حداقل هزینه بتوانیم بچه را وادار کنیم غذایش را بخورد؟ کمی صدای قان‌قان چطور است؟ لقمه را بمثابه‌ی هواپیما داخل دهن بچه کنیم. بجای کتک جانانه بهش بگوییم تونل را باز کند تا قطار داخل برود. یا چطور است بین او و دوستش مسابقه‌ای برگزار کنیم: «هرکی زودتر غذاش رو تموم کرد برنده‌س!» - خوشبختانه اکثر بچه‌ها با همین ترفند گول می‌خورند :)). اگر بازی می‌تواند این همه تنش را به سازش و همکاری بدل کند، چرا در شهر بیشتر بازی نکنیم؟!
تحریریه معماری آرل
خلاقانه معماری کردن آنقدرها هم آسان نیست. بعضی می‌گویند خلاقیت امری ذاتی است. ولی اگر از من بپرسید می‌گویم این جمله را عده‌ای کلاش ساخته‌اند! پرسش‌برانگیز است که وقتی در عرصه‌ی سیاسی-اقتصادی شنیدنِ عبارتِ «ژن خوب» انقدر خشم‌برانگیز بود، پس چرا با شنیدن «خلاقیت ذاتی است» کسی از معماران منزجر نمی‌شود؟ گیرم قدری هم به ژنوم انسان ربطی دارد، ولی اصل خلاقیت آموختنی است؛ همانطور که تفکر نقادانه، همانطور که کار گروهی، همانطور که دموکراسی.
تحریریه معماری آرل
فیگور انسان به منظور درک مقیاس در تصاویر، رندر و یا شیت های معماری، نکات زیادی از واقع گرایانه بودن پروژه به بیننده القا می کند، و سبب درک بهتر نظاره گر از رابطه بین انسان و ساختمان می باشد. فیگورها می توانند به واسطه ترسیم با دست آزاد، آبجکت های سه بعدی نرم افزارهای طراحی و کولاژ مورد استفاده قرار گیرند. با این حال فیگورها در اغلب مواقع جزء آخرین عناصر تشکیل دهنده طراحی می باشند که باید تصمیمی متفکرانه پشتشان باشد. اما فیگورهای انسان به غیر از نشان دادن مقیاس چه نقشی در یک طراحی دارند؟
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
در هر پروژه معماری موفق، خلق فضایی برای راحتی و آسایش کاربران بیرون انواع ساختمان ها یک امر ضروری است. ساختارهای چادری مدولار در هر زمان از سال می توانند سایه ای لذت بخش را جهت آسایش کاربران ایجاد نموده و حتی در برخی مواقع نور خورشید را برای عرصه های دیگر منعطف و زیبا سازند. در کنار مدیریت نور توسط سازه های چادری می توان به محافظت در برابر باد شدید، گرد و غبار، باران، برف، و سر و صدا اشاره کرد. به همین بهانه 6 مثال از نحوه استفاده و کاربری سازه های چادری در فضای باز را به شما معرفی کردیم. امیدواریم تعاریف زیر بتواند راهنمای شما در طراحی عرصه های خارجی ساختمان باشد.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
از نخستین دوره همایی کنفرانس عصر شهرنشینی که در سال ۲۰۰۵ برگزار شد ؛ سیاست گذاران ، بنگاه داران ، دانشمندان و خبر نگاران همه با هم اصلی را پذیرفته اند و آن اینکه قرن بیست و یکم ، قرن شهری شدن است بدون شک شهرها همیشه مرکز توجه بوده اند ولی شتاب و وسعت رشدشان امروز قابل مقایسه نیست. البته در رابطه با چین ارقام بزرگند ولی تحول شهر گوانجو نمونه ای است که برای ما یادآوری می کند که بین ۱۹۹۰ و ۲۰۱۵ جمعیت این شهر ۹۲۵ درصد گسترش پیدا کرد تا به رقم ۲۵ میلیون برسد در حالی که وسعت شهر ۳۲۸۴ درصد بیشتر شد. وقتی صحبت از معماری می کنیم قبل از هرچیزی این بستر شهری را در چشم انداز باید آورد و وقتی صحبت از معماری سبز میکنیم ، بستر شهر سبز را باید تصور کنیم.

تحریریه معماری آرل

زمان گذشت و تکنولوژی هر روز پیچیده‌تر و همه‌گیرتر می‌شد. کارخانه‌ها اول شهرهای انگلستان و بعد فرانسه را به کلی تغییر دادند. کارگرها که در ازای کار سنگین در کارخانه‌ها، دستمزد کمی می‌گرفتند؛ چاره‌ای جز طغیان برایشان باقی‌ نمانده ‌بود و از اولین گروه‌هایی بودند که به این وضع واکنش نشان دادند. لادایت‌ها در اوایل قرن نوزدهم به ماشین‌های نساجی حمله کردند و آن‌ها را خرد و خمیر کردند. در این اوضاع اروپا؛ دو نگاه متقابل نسبت به تکنولوژی داشت شکل می‌گرفت. یک طرف رمانتیک‌هایی مثل ویکتور هوگو، تولستوی، ویلیام موریس و جان راسکین بودند که خرابی‌های جدید تکنولوژی نگرانشان کرده بود و طرف دیگر معمار-مهندس‌هایی از قبیل گوستاو ایفل، ویلیام استرات، ولادمیر شوخوف، فرانسوا هنبیک و خیلی‌های دیگر بودند که با آغوش باز از تکنولوژی استقبال می‌کردند و پل‌ها و برج‌ها را با قطعات فولادی و بتن مسلح می‌ساختند.

تحریریه معماری آرل
داوران ژوژمان های معماری، بدون شک، مهمترین پایه و اساس آموزشگاه های معماری را تشکیل می دهند. با این حال بخش عمده ای از شکست یا موفقیت دانشجویان معماری، در دستان هیئت ژوری قرار دارد، زیرا این هیئت، مامور بازبینی کار دانشجویان هستند. از آنجا که رشته معماری، ماهیت بین رشته ای داشته و گرایش های متعددی دارد، بیشتر اعضای هیئت ژوری، هر یک در یکی از زمینه های این رشته تخصص دارند. همین امر باعث می شود که هیئت ژوری به یک گروه ترسناک و غیرقابل پیش بینی تبدیل شود. به همین دلیل، دانشجویان می بایست در کنار مبارزه با استرس ها و بی خوابی های خود، آنقدر توانایی های خود را بالا ببرند که بتوانند در برابر هر آنچه که ممکن است داور از آنها بخواهد پاسخگو باشند.
در اینجا به ترکیبی از نه گونه مختلف از اعضای هیئت ژوری رشته ی معماری، که هر دانشجوی معماری ممکن است، در برخی از مراحل تحصیل خود در مدارس معماری با آنها روبرو شود، اشاره خواهیم کرد.
تحریریه معماری آرل
تابحال شده است که، به‌دلیل گرم بود بیش از حد فضا، لذت یک خواب خوب را از دست بدهید؟ یا فقط برای تحمل سرمای حاصل از تهویه‌ی هوای محل کارتان، مجبور به پوشیدن چهار ژاکت و یک شال گردن شوید؟ با توجه به این حقیقت، زمانیکه صحبت از تنظیم درجه‌ی دمای داخلی یک محیط می‌شود، شما نمی‌توانید رضایت همه را جلب کنید و همیشه یک فرد بدشانس وجود دارد که در نهایت، به‌خاطر آسایش دیگران، خود را فدا می‌کند.
واضح است که هیچ نوع "استاندارد جهانی" یا "محدوده‌ی آسایش حرارتی توصیه شده" در طراحی سیستم‌های ساختمانی وجود ندارد، چرا که، برای مثال، ورزشکارانی که در حال تمرین در یک سالن ورزشی در مکزیک می باشند در شرایط فضای داخلی یک سیبستم ساختمانی مشابه متعلق به یک آسایشگاه در دانمارک، احساس راحتی نخواهند داشت. به همین دلیل است که اگر بخواهیم به‌طور خلاصه، "آسایش حرارتی" را تعریف کنیم، این اصطلاح به معنای ایجاد سیستم‌های ساختمانی  است  که مطابق با شرایط محیط اطراف و عملکردهای فضا باشند.
تحریریه معماری آرل

این یک حقیقت اثبات شده است که مبنای یک طراحی خوب افراد و نیازهای واقعی آنها می باشد. شما به عنوان یک معمار، برای ارائه راهکار صحیح جهت پاسخ دهی به الزاماتی که در هر پروژه مطرح است، آیا به اندازه کافی دقیق عمل می کنید؟
"هرمن میلر" یک نمونه بارز این مفهوم است. این کمپانی آمریکایی تولید تجهیزات و مبلمان برای دفاتر اداری و خانگی، که توسط "درک ژان دی پیری" در سال 1905 تأسیس شده است، جهت تولید محصولات خود، تحقیقات گسترده ای را در رابطه با درک آناتومی بدن انسان و نحوه رفتار او در فضاهایی که روزانه از آنها استفاده می کند، انجام داده  است. این تحقیقات که با تست های کاربری مختلف و بررسی های چندمنظوره همراه است، منجر به تولید مبلمان ها و اثاثیه متعددی شده است که امروزه توسط مردم سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.
ما این فرصت را داشتیم، که برای درک چگونگی پیشبرد این مطالعات، که در طول چندین دهه در حال انجام بوده، از دفتر مرکزی این کمپانی در "زیلاند میشیگان" بازدید کنیم.

تحریریه معماری آرل
زمان آن رسیده که اهداف، رویکردهای آینده و مسیر دستیابی به آن ها را برای سال جدید تعیین کنیم. برای کمک به میلیون ها معماری که روزانه از سراسر جهان وبسایت Archdaily و آرل را بازدید می کنند تصمیم گرفتیم لیستی از محبوب ترین ایده های سال 2018 را که در سال 2019 توسعه و پیشرفت می کنند را تهیه کنیم. بیش از 130 میلیون کاربر تنها در سال 2018 منابع، متریال و ابزار را کشف کردند و با ابزارهای معماری و تمرین های زیاد توانسته اند از معماری بهتر استفاده کنند و کیفیت زندگی،شهر و ساختمان ها را بالا ببرند. همانطور که کاربران با عملکرد خود نشان دادند، وابستگی و علاقه به موضوعات خاص و ویژه، تمایل و گرایش بیشتری دارند.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
طراحی دفاتر کاری بطور عمده رابطه بسیاری با نحوه عملکرد، برنامه و ساعت کاری استفاده کننده از دفتر دارد. مطالعه و بررسی دقیق این مسائل در طراحی موفقیت آمیز یک دفتر کار بسیار مهم است.  برخی از مردم که مجبور به استفاده از دفاتر کاری برای شغل خود هستند انتظار دارند که فضای کاری مناسب و راحت در دفتر کار خود داشته باشند. ما در این مقاله، به جزئیات ملزومات متنوعی خواهیم پرداخت که در شکل گیری یک دفتر کار مناسب باید در نظر گرفته شوند. همراه آرل باشید..
مجموع ۲۱۵ رکورد - در ۱۷ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir