۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶
در معماری و طراحی همیشه برای هر معمار سوال و مبهم بوده، چگونه کاری را ارائه بدهند، تا به اندازه کافی بزرگ و خلاقانه باشد به طوری که از دست نرود و برای همیشه ماندگار بماند، پاسخ به این سوال واقعا دشوار است زیرا موضوع بزرگی است. در ویدیو بالا فرانک گری با داشتن آثاری چون تالار کنسرت والت دیسنی که نماد جهانی است، تجربه و نظر خود را در مورد این سوال بزرگ بیان می کند، همراه آرل باشید...
تحریریه معماری آرل
طراحی استادیوم بنز که هم اکنون در دست احداث است توسط گروه معماری HOK انجام گرفته، چالش اولیه ی طراحی این استادیوم، ایجاد فضایی نه فقط به عنوان شاخص و یادبود برای شهر بلکه استادیومی متفاوت با طراحی ای بود که هدایت گر نسل های بعدی معماران در ساخت استادیوم های عظیم باشد. ایده اولیه طراحی حجم استادیوم از لوگو تیم فوتبال آمریکایی Falcons برداشت شده است همچنین حجم خارجی بال مانند آن با متریال های فلزی و متریال های شفاف شکل بگرفته است. فرایند طراحی دارای ویژگی هایی است که با نیاز ها و سلیقه ی طرفداران فوتبال همخوانی دارد. با ما در ادامه همراه باشید.
به عنوان یک معمار، منشاء شیوه های طراحی های شما چیست؟ چه شکلی را طراحی می کردید؟ اگر مراجع را الگو قرار نمی دادید، اگر هیچ تعصبی نداشتید . هیچ ادراک قبلیای نبود. اگر خود را از تجربیاتتان و تحصیلات رها کنید، چه فرمی را طراحی می کنید؟ این اشکال پنهان در ذهن ما، چطور بنظر می آیند؟ آیا تعجب ما را برمی انگیزند؟ آیا توجه ما را بخود جلب می کنند؟ آیا ما را راضی می کنند؟ اگر این گونه است، پس چطور می توانید شروع به خلق چیزی بکنید که براستی جدید باشد؟ همراه آرل باشید..
تحریریه معماری آرل
شما در برهه خیلی خاصی از تاریخ زندگی می کنید، زمانی نادر، زمانی که هم آمیزی چهار رشته به طراحان فرصت دستیابی به ابزاری را می دهد که تا بحال به آن دستیابی نداشته اند. این رشته ها طراحی کامپیوتری، که ما را قادر به طراحی اشکال پیچیده با کدی ساده می کند؛ چاپگرهای سه بعدی، به ما اجازه تولید قطعات با افزودن مواد بجای تراشیدیدن را می دهند؛ مهندسی مواد، ما را قادر به طراحی رفتار مواد در وضوح بالا می کند؛ و زیستشناسی مصنوعی با ویرایش دی ان ای ما را قادر به طراحی عملکردهای جدید زیست شناختی می کند. و در همبری این چهار رشته، می توان دست به آفرینش زد. همراه آرل سخنان Neri Oxman را مشاهده کنید، که چگونه از این چهار رشته برای آفرینش استفاده کرده است.
تحریریه معماری آرل
شما به عنوان یک معمار در طراحی های خود به صدا توجه کرده اید؟ صدا در محیط چه تاثیراتی بر افراد میگذارد و چگونه می توان از صدا به عنوان نکته ای مثبت در طراحی استفاده کرد. در معماری ایرانی نیز توجه خاصی به صدا شده است که می توان به مسجد جامع اصفهان و عمارت عالی قاپو اشاره کرد. یکی از چشم اندازهای آرل نیز در معماری ایجاد امید به زندگی و حس آرامش فضاهای است که طراحی می کنند. در ویدیو بالا جولیان ترژر در سخنرانی خود به خوبی نشان می دهد که چگونه صدا در فضاهای مختلف مخصوصا آموزشی چه تاثیرات شگرفی دارد.. همراه آرل این سخنرانی را مشاهده نمایید..