۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تحریریه معماری آرل
نام این پروژه "بهشت روی زمین" است و در آن از اشکال هندسی ساده و ترکیب متقارن آینه ها روی پلکان سیمانی مجموعه تخت جمشید و صحراهای ایران استفاده شده است. در واقع ایده ی عکاس این بود که بدین طریق فضا و نور را دو برابر جلوه دهد تا به جلا و زیبایی آن بیافزاید. در اینجا آینه نور را منعکس می کند و به نوعی مفهوم عرفانی مهمی را  در فرهنگ فارسی به تصویر می کشد. هنگامی که مخاطبان در بالای پله ها قرار می گیرند، به نظر می رسد که با معنویت موجود در فضا مواجه می شوند. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
یکی از جالب توجه ترین ویژگی های فیلم های سینمایی ساختمان ها، شهرها و ویژگی های معماری است که نقش سازنده ای در عناصر شکل دهنده سناریو و لوکیشن ا ایفا می کند. هر کمپانی برنامه ای مجزا و ویژه ای نسبت به محل فیلم برداری برای خود در نظر می گیرد. یکی از کمپانی هایی که این روزها بیشتر بر سر زبان هاست، استودیو فیلم سازی ماورل  می باشد. شهرها یا ساختارای معماری نقش به سزایی در ویژگی های بصری فیلم های استودیویی مارول بازی می کنند. به همین دلیل یک ویدئوی کوتاه از چند مورد از پروژه های معماری و نقش آنها در فیلم های کمپانی مارول جمع آوری شده است. در این ویدئوی کوتاه میبینیم که یکی از جدیدترین ساختمان های بیارکه انگلس تریلر فیلم دکتر استرنج حضور دارد. اما با مشاهده فیلم این ساختمان را در هیچ بخش از فیلم نمی بینیم. حتی دلایل استفاده از شهر نیویورک به عنوان لوکیشن بیشترین فیلم های هالیوودی، بخصوص انتقام جویان 1 و دکتر استرنج مشخص می شود. 
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
این روزها در گالری ایوان به یاد عباس کیارستمی، نمایشگاه «یک تکه زندگی»، که شامل ۷۷ عکس از ۷۷ هنرمند است با استقبال گرم مخاطبان و حضور چهره‌هایی مانند رضا کیانیان، صابر ابر، سیف الله صمدیان، ابراهیم حقیقی و... همراه بوده است. نمایشگاه یک تکه زندگی به مناسبت ۷۷ امین سالگرد تولد کیارستمی و نخستین سالگرد وفات او به کوشش پـرهام دیده‌ور تدارک دیده شده و هنرمندانی گرد هم آمده‌اند. با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
هدف اصلی از عکاسی حرفه ای معماری، گرفتن تصاویر از بناهاست که فقط به عکس های کلی از ساختمان ها محدود نمی شود؛ بلکه از زاویه های خاص نیز می توان نتایج زیبا تری را دربرداشت. G. Simonson از چندین پل با زاویه های غیر معمول  عکاسی کرده و تصاویر جذابی را منتشر کرده است. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
اگر عربشاهی را نوآوری سنتگرا می دانیم- که کارش اصلا ربطی به شیوه سقاخانه کذایی ندارد- به خاطر تعلق چند سویه آشکار و پنهانش با هنر نگارگری ایران است به اضافه ی تجربه های آگاهانه و درستی که از هنر معاصر جهان دارد. هویت کار خود را بر اساس فرهنگ باستانی کشورش و دستاوردهای نویافته نقاشی جهان، بنا نهاده است. به تعلقات چند سویه اش با هنر ایران در همین اثر اشاره می کنم که می توان به کارهای دیگرش تعمیم داد: این اثر هندسه خود را از شکل های موجود در حجاری های باستان و دستبافت ها و هنرهای مردمی موجود در موزه ها گرفته که به رغم ترکیب بندی نوینش وام دار معماری آثار باستانی ماست. دیگر این که نبودن جای خالی در متن هنر ایرانی، در این تابلو هم دیده می شود. در ادامه با همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
اضافه کردن شخصی به عکس منظره ای پهناور تفاوت زیادی به وجود خواهد آورد، به طوری که یک عکس معمولی را به چیزی کاملا شگفت انگیز تبدیل می کند. عکسی که برگرفته از اندیشه های سفر و ماجراجویی است. همین می تواند در عکاسی معماری و با اضافه کردن هواپیما انجام شود. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
کورالاین(Coraline) از آن دسته انیمیشن هایی است که هر چند سال یک بار ممکن نمونه ای مشابه آن را در دنیای سینما تماشا کنیم. فیلمی که به لحاظ داستان سرایی، صداپیشگی، کارگردانی، طراحی، و ساخت در کلاس استادان سینما قرار می گیرد. سبک ایست-حرکتی (Stop-motion) کورالاین که با برخی المان های انیمیشن های کامپیوتری ادغام شده از بهترین نمونه های سینما مدرن در دنیا به شمار می رود. هنری سیلیک از طریق حکایتی خاکستری و تا حدودی تاریک بهترین کار خود را عرضه کرده. شاید مهم ترین ویژگی کار او رنگ ها زنده و شاداب در تناقض با رنگ های سرد و بی روح باشد. بخصوص که بخش اعظمی از داستان در محفلی تاریک سپری شده است.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
سیراک ملکنیان در کردان و نزدیک تهران زاده شد. از هنرمندان ارمنی ایرنی تباری بود که همراه بسیاری از نقاشان و مجسمه سازان ارمنی نوگرا، موجب رونق بی ینال های پنج گانه تهران شدند؛ اگرچه پیش از آن در سال 36 دو نمایشگاه از آثار او برگزار شده بود و منتقد نقش و نگار درباره نمایشگاه زمستانه وی در گالری استتیک چنین می نویسد: " آثارش دارای روح اجتماعی قوی است، سبک کار او تصویری (فیگراتیف) و متمایل به تجرید (آبستره) است. در آثار اخیر این نقاش تمایل به تجرید قوت بیشتری یافته بود." در ادامه گفت و گویی با این هنرمند ارمنی در ارتباط با هنرش و مارکو گریگوریان را خواهیم خواند.
تحریریه معماری آرل
Daniel Rueda و Anna Devis دو هنرمند خلاق اهل والنسیا، اسپانیا هستند که سفرهای متعددی به دور جهان داشته و توسط بازی با پرسپکتیو، هندسه و دوربین عکاسی، تصاویر جذابی را منتشر کرده اند. طرفداران آنها اغلب کسانی هستند که معماری را درک می کنند و این عکس ها درست مثل افسانه های زیبایی جلب توجه می کنند. این دو هنرمند اغلب جالب ترین راه های برقراری ارتباط با معماری را پیدا می کنند. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
دکتر استرنج (Doctor Strange) فیلمی است که فقط به دلیل طراحی سحنه هائز اهیمت نیست، بلکه ترکیب جلوه های بصری و تصاویر گرافیکی یکی از بهترین نمونه های تلفیق طراحی و ساخت به شمار می رود. امسال فیلم سینمایی دکتر استرنج سهم مثبت زیادی را از جشنواره ها و منتقدها کسب کرد. به نوعی که آنرا بهترین نمونه از تلفیق فضای معمارانه در سینما عنوان کرده اند. البته از نامزدی اسکار این فیلم در بخش جلوه های ویژه هم نمی توان گذشت. طراحان با خلاقیت هر چه تمام تر فضاهای معماری در این فیلم را در هم تنیده و آنرا در مکانی خیالی دوباره سازی، تکرار و یا تلفیق کرده اند. نزدیک ترین نمونه نسبت به این پروژه فیلم سرآغاز (Inception) کریستوفر نولان است که حتی در اکثر مواقع از فیلم دکتر استرنج هم بهتر عمل کرده است. البته تماشای دکتر استرنج به خاطر فضاسازی نابش ارزمند است.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
تکنیک های بصری ابزارهای مختلفی برای بیان بصری محتوا در اختیار طراح می گذارند. این تکنیک ها در دو قطب مختلف در برابر یکدیگر قرار گرفته و متضاد هم هستند. مثلا نظم در مقابل بی نظمی قرار می گیرد. همانند مطالب گذشته در زمینه ارتباط بصری، این بار با مفاهیم نظم و بی نظمی با ما همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
رضا بانگیز متولد 1316 در تهران است. او 65 سال است که به حرفه‌ی نقاشی و مجسمه‌سازی مشغول است. بانگیز به نقاشی‌های سیاه و سفیدش شهره است. برای آشنایی با هنرمند با ما همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
سریال خانه پوشالی (House of cards) جزء ریسکی ترین پروژه های شبکه خانگی نتفلیکس به شمار می رود که در سال 2011 آغاز به کار کرد. ایده ای برای ساخت یک سریال سیاسی با محور قدرت که به صورت آنلاین پخش شود یا به اشتراک گذاشته شود. ساخت چنین مجموعه ای دردسرهای خود را دارد، بخصوص که قرار بود چندین لوکیشن حقیقی یا مجازی مدلشان کامل ساخته شود یا بعضی مواقع در اجاره مجموعه قرار بگیرد. این مجموعه به واسطه بازی استثنایی کوین اسپیسی و رابین رایت تضمین کاملی برای استقبال از 5 فصل این سریال را به وجود آورد. در ادامه خلاصه ای از ویژگی های طراحی این مجموعه را برای شما قرار داده ایم.
با آرل در ادامه همراه باشید...
مجموع ۳۷۷ رکورد - در ۲۹ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
طراحی دفتر کار اداری

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی و معماری داروخانه
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir