۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تحریریه معماری آرل
در جامعه امرزی فروشگاه های موادغذایی و هایپرمارکت ها جایگاه ویژه ای دارند. کمبود وقت و سرعت بالای زندگی شهری سبب شده تا روزانه افراد زیادی مواد غذایی خود را از هایپرمارکت ها تهیه کنند، به همین منظور طراحی فروشگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. فروش اجناس متنوع و سیرکولاسییون پیچیده این فضاها باعث می شود تا طراحان با چالش مواجه شوند. در عین حال باید توجه داشت که اجناس باید در پس زمینه ای ساده به نمایش دربیایند تا مراجعین به راحتی بتوانند آن ها را تشخیص بدهند و از بین آن ها انتخاب بکنند.  از نکات دیگری که باید در طراحی فروشگاه به آن توجه کرد مسیریابی و نوع نورپردازی می باشد. در ادامه با دیدن نمونه هایی از فروشگاه های مواد غذایی و هایپرمارکت ها با  ما همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
 
معماری: Klein Dytham architecture
موقعیت: Ginza, Chuo, Tokyo 104-0061, Japan
مساحت: 7350.0 
سال: 2017
پروژه گینزا به منظور توسعه تجارت در منطقه معروف خرید در توکیو واقع شده که از برجسته ترین سایت های ژاپن محسوب می شود. موقعیت قرار گیری این بنا در تقاطع مرکزی بسیار نکته مثبتی است؛ چرا که با یک نماد و ظاهر جسورانه به خوبی نمایش داده می شود. در واقع طراحی باید به گونه ای باشد که منعکس کننده ماهیت پروژه در منطقه باشد که در این پروژه نیز بسیار بارز و نمایان است. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
معماری: PRISM DESIGN
موقعیت: شانگهای، چین
دکوراسیون داخلی فروشگاه های کودکان می تواند تاثیر عمیقی بر ذهنشان داشته باشد لذا باید متناسب سنین و سلیقه ی آنها صورت گیرد. طراحی فروشگاه کفش در شانگهای چین بر اساس یکی از شخصیت ها و قهرمان های رویای کودکان به نام "Tim" شکل گرفته که وی در دنیایی جادویی سیر می کند. تمام کفش هایی تیم که به پا دارد هر کدام پر از جادو و افسانه است و در یکی از رویاهایش درگیر یک ماجراجویی می شود که در آن نیاز به پرواز دارد، طراح از همین سناریو در دکوراسیون داخلی فروشگاه الهام گرفته است. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
مرکز خرید "Khorosho" در مسکو توسط دفتر معماری IQ طراحی شده که مساحت کل پروژه 114 هزار متر مربع می باشد. در طراحی این مجموعه چالش هایی مد نظر معماران بوده که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
امروزه موبایل جزء یکی از وسایل ضروری زندگی هر شخص محسوب می شود و طبیعتا طراحی داخلی مغازه چنین محصولی از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که بسیاری از افراد به تکنولوژی علاقه خاصی دارند و روزانه سعی در دنبال کردن اخبار و نمونه های جدید اینگونه دستگاه ها دارند؛ بنابراین طبیعی ست که بازدیدکننده و مشتری زیادی به این مغازه ها سر بزنند. لذا دکوراسیون داخلی نقش شایانی در جذب مشتری بیشتر دارد. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
مهمترین عنصر برقراری رابطه بین مخاطبان و معماری ساختمان، مربوط به نمای بنا می باشد که نظر بیینده را به خود جلب می کند. برقراری این ارتباط وابسته به نوع بنا و کاربری آن (مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی، تفریحی و ...) متفاوت است. حال قصد داریم به بررسی مختصری از ویترین مغازه ها اشاره کنیم که چطور بر پیشرفت و جلب مشتری بیشتر تاثیر می گذارد. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
فروشگاه لوازم خانگی توهوکو با ارائه یک دکور ساده و ارزان استانداردهای کار خود با به نحو استانداردی بالا بردند. گروه معماری کیجی شیزاوا با طراحی فضایی مینیمال و شفاف به خوبی محصولات و فعالیت فروشگاه توهوکو را به نمایش گذشته اند. فروشگاهی که مختص ارائه لوازم دست ساز ساده است و عموماً وسایل آن به عنوان سوغات برای توریست ها جذاب می باشد. طراحی قفسه و میزها با چوب گردو در ایجاد حس صمیمت و سبک سنتی کاربری فروشگاه تأثیرگذار بوده است. تعبیه مبلمان و قفسه های یکپارچه باعث می شود که شما بتوانید وسایل بیشتری را در معرض نمایش بگذارید تا به لحاظر اقتصادی مقرون به صرفه تر باشد. 
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
معماری: Studio Arthur Casas
موقعیت: برزیل
مساحت: 2000مترمربع
سال: 2013
این مکان به عنوان یک فضای عمومی، یک فروشگاه لوازم التحریر و یک کتابخانه برای عملکردهای گوناگون همانند سرگرمی، اوقات فراغت، تمرکز و استراحت در هر زمانی طراحی شده است. معماری ساختمان زیبا و جذاب است و هدف آن ایجاد یک محیط مدرن برای ایجاد چالش در ذهن بینندگان، تحریک مردم برای اقامت، خواندن و تعامل در کنار یکدیگر می باشد. در ادامه با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
فروشگاه مد زنانه به تازگی در یک شهر کوچک در نزدیکی بری، آدلفیا واقع شده است که از طراحی شیک و مینیمالیستی برخوردار است. کانسپت اصلی طراحی احساسات لطیف مالک و مشتریان خانم بوده  که یک محیطی احساسی را فراهم آورده و این فرصت را ایجاد کرده تا محصولات در فضایی با احساس بدرخشند. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی فروشگاه لباس های مردانه Cacharel طیف کوچکی از برند شاپ قرن 19 انگلیسی است که در قالب فضایی نو و تازه به نمایش در آمده. گروه معماری نورمن فاستر با طراحی یک فضای ساده و مدرن، یادآور برخی سنت های گذشته پوشاک انگلیسی شده اند. فروشگاه و ویترین بر اساس یک ماژول عملکردی می باشد که قصد داشته ویژگی های چوب بلوط براق، کت و شلوار ایرلندی و رنگ قهوه ای بریتانیایی را در سراسر فروشگاه ارائه دهد. عناصر داخلی به همراه عرصه ها و قفسه ها توسط متخصاصان فروشگاه های مختلف ساخته شده و به نوعی چند ویژگی را با هم تلفیق کرده اند. این قفسه ها و کف توسط نجاران ماهری اجرا شده تا حس یک مکان سنتی انگلیسی بیشتر مشاهده شود. در کنار تمام این اتصالات هویت یک فروشگاه قدیمی و خوشنام قرار دارد که بیش 120 سال قدمت دارد.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
مجموعه تلفیقی جدید مرکز کپنهاگن، همکاری گروه معماری BIG و شرکت معماری Dorte mandrup می باشد که مجموعه ای با سه کاربری تجاری، مسکونی و هتل به شمار می رود. طرح جدید بیارکه انگلس تلفیقی از یک شعبه فروشگاه IKEA، هتلی مقرون به صرفه و ساختمان های مسکونی است که با کانسپت معماری پایدار و سبز ارائه شده است. مجموعه فوق که در مجاورت یکی از محله های اصلی شهر کوپنهاگ قرار دارد سال 2019 افتتاح می گردد. مهم ترین مزیت طراحی چنین پروژه ای نزدیک بودن به خطوط راه آهن و گذر از هسته شهر می باشد که در انتهای سایت پروژه دو برج بزرگ در انتهای آن سر برافراشته اند. فروشگاه IKEA و هتل توسط Dorte mandrup و برج های دوقلوی مسکونی توسط گروه معماری BIG طراحی شده اند. 
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
به دلیل سرعت بالای زندگی در جامعه امروزی، خرید از فروشگاه های زنجیره ای رشد بسیاری داشته است. فروشگاه های موادغذایی و هایپرمارکت ها در این میان جایگاه ویژه ای دارند. سیرکولاسیون پیچیده این نوع فضاها سبب می شود تا طراحان با چالش های متعددی رو به رو شوند. در این بسته آموزشی نمونه هایی از انواع فضاهای فروشگاهی و هایپرمارکت ها و دو نمونه پلان مبلمان با تمامی دیتیل های فروشگاه موادغذایی به همراه ضوابط طراحی فروشگاه های کوچک و بزرگ و سوپرمارکت ها گردآوری شده تا شما عزیزان بتوانید به راحتی این نوع فضاها را طراحی کنید. برای دانلود پکیج هایپرمارکت در ادامه با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
بهتر است بدانید که برای طراحی فضای نمایشگاه خودروهای لوکس، به متریال نوین و مدرنی نیاز دارید که بتوانید طرح های خلاقانه و زیبایی را فراهم آورید. همان طور که می دانید، نمایش محصول برای فروشندگان اتومبیل اهمیت بسیاری دارد و عمدتا تمایل دارند که خودرو های خود را به شکل منحصر به فردی به نمایش بگذارند تا نظر مشتریان را جذب کنند. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
مجموع ۲۶۶ رکورد - در ۲۱ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir