۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تاریخ دوشنبه , ۱۳۹۵/۰۷/۲۶ ۱۵:۳۹
گرداورنده : مسعود فلاح
معمار و طراح معروف ایتالیایی ماریو بلینی (mario bellini​) در سال ۱۹۳۵ در میلان به دنیا آمد و در سال ۱۹۵۹ از دانشکده‌ی معماری میلان فارغ‌التحصیل شد. اواخر دهه‌ی ۱۹۵۰ وی با شرکت ایتالیایی ماشین‌های اداری الیوتی (Olivetti) همکاری‌اش را آغاز کرد. بلینی در زمینه‌ی انواع ماشین‌حساب‌های الکترونیکی و کامپیوترهای اداری کار می‌کرد، وی در ترکیب تکنولوژی پیچیده، سادگی عملکرد و ابتکارات تجسمی‌، توانایی شگرفی داشت.
همچنین ماریو بلینی بهمراه چندتن از برجسته‌ترین طراحان دنیا مانند «رنزو پیانو» و «مارک نیوسان» در سال ۱۹۴۸ با شرکت لوازم خانگی «اسمگ»  (SMEG) در ایتالیا شروع به همکاری کردند. این شرکت موفق به دریافت ده‌ها جایزه‌‌‌ی طراحی معتبر دنیا همچونReddot ،Modena ،Dadalo & Minose  شده است. 

ماریو مانند دیگر معماران ایتالیایی در میلان عاشق کتاب است. خانه او 9 کتابخانه به هم پیوسته دارد. روبه روی کتابخانه ها، حصار پله مانند  فلزی است که برای دسترسی راحت تر به کتاب ها از آن استفاده می کند. کنار کتابخانه طرح های ابستره رنگی وجود دارد که با ریزه کاری های زیبا روی دیوار ها نقاشی شده و زیبایی خانه را کامل کرده است.

کتابخانه ماریو بیلی

هنگامی که ماریو بلینی ماشین تحریر توپی معروف خود را برای اولیوتی طراحی کرد ما را قادر ساخت امکانات اساسا تازه ای ببینیم . اینطرح جایگزین بخش متحرک ماشین تحریر های رایج شد که کاغذ ر از یک طرف به طرف دیگرمیبرد . در ماشین تحریر های جدید کاغذ ثابت بود که گوی حروف را حرکت میداد . فکرانقلابی بعدی قرار دادن همه حروف و علائم روی قطعه توپی شکل بود که میتوانست بچرخدو به استفاده کنند گان امکان تعویض گوی در نتیجه تغییر نوع حروف را بدهد.

ماریو بلینی ماشین تحریر توپی

ماریو بلینی معمار بخش اسلامی موزه لوور که سقفی شیشه‌ای برای آن ساخته است، در رابطه با ساختمان این بخش از موزه لوور که به فرهنگ اسلامی اختصاص یافته اظهار داشت: کل ساختمان تداعی کننده این است که این ساختار در میان هوا غوطه ور است، هیچ ستونی برای این ساختمان درنظر گرفته نشده است و از همین رو ساخت آن برای ما چالش بسیار بزرگی بود.

موزه لوور

موزه لوور

مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های ویلا اربا (Erba) در سال ۱۹۹۰



موزه‌ی شهر بلوگنا (Bologna) در سال ۲۰۱۲

موزه‌ی شهر بلوگنا (Bologna) در سال ۲۰۱۲

مرکز طراحی توکیو (Tokyo)در سال ۱۹۹۲

مرکز طراحی توکیو (Tokyo)در سال ۱۹۹۲

تحریریه معماری آرل
گرداورنده : مسعود فلاح
منبع : همشهری ، طراگاه، ویکی پدیا

تعداد بازدید : ۲۵۸۷
مونا حقانی

موسیو معمار ! این سایت شما هنگ میکنه موقع لووووو د شدن ! لطفا پیگیری بفرمایید از انفورماتیک ... به نظرم حجم مطالب سایت تون زیاده .



ارسال نظرات

نظر شما :

مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir