معماری آرل

استفاده از عکاسی در شبیه سازی معماری - قسمت سوم


عکاسی و معماری ، عکاسی و شبیه سازی ، عکاسی در شبیه سازی معماری
 
در یک ورژن از تست ، من تنظیمات Irradiance map را بالا بردم . کمک کرد که فضا بهتر بشه و سابدیوها کروی تر شدند اما هنوز گوشه ها پنجره خش وجود داره . زمان رندر به شکل وقیحانه ای به چهار ساعت و نیم رسید . یک راه حل این بود که از پرتال های اسکای لایت استفاده کنم اما حتی اون هم در سرعت رندر تاثیر گذار نبود .همچنین vray می تواند به صورت unbiased تنظیم شود ، شما باید هر دو موتور GI را روی Light cash بگذارید ، سابدیو ها را روی ماکزیمم (65000) تنظیم کنید و Sample size را روی عدد صفر و mode را روی Progressive Path Tracing قرار دهید (PPT) .

استفاده از عکاسی در شبیه سازی معماری - قسمت اول


عکاسی و معماری ، عکاسی و شبیه سازی ، عکاسی در شبیه سازی معماری


بعد از انتشار " رندرهای شبیه سازی شده از روی عکس "  توسط Jonas Bjerre-Poulsen که همچنین به عنوان طراح با شریکش Kasper Rønn در نورم آرکیتکتر فعالیت داره ، رونن از من خواست تا مقاله ای در مورد روش های رندرینگ فوتورئالیستیک بنویسم . من فکر می کردم این واقعا یک چالش بزرگ باشه برای من و از پس اون بر نخواهم آمد . اما من الان اینجا حاضرم و با شادمانی از رونن تشکر می کنم که این فرصت را برای نوشتن مقاله موجود به من داد .
 

من خیلی خاطر جمع نبودم از اینکه تمرکز کنم روی این موضوع که چطور رندرهای با کیفیت عکس بگیریم یا آموزش قوانین صحیح عکاسی برای شبیه سازی را به عنوان هدف انتخاب کنم .بعد از اینکه خیلی بهش فکر کردم به این نتیجه رسیدم که این ها تا حدود زیادی همراه با هم کار می کنند هر چند که عملکرد مستقل و مجزایی دارند.

 در حال حاضر من روی یک مجموعه عکس از یک پروژه تجاری کار می کنم که حال و هوای نقاشی داره ، اما قوانینی که در ادامه به اونها اشاره می کنم همچان در اینجا هم صادق هست .در شغلی که (  عاشق اون هستیم ) به عنوان هنرمند شبیه ساز انتخاب کرده ایم ، باید همه چیز را به بهترین و راحت ترین شکل ممکن تنظیم کنیم علاوه بر اونکه هدف ما رندرهای فوتورئالیستیک می باشد .

به همین دلیله که این مقاله بیشتر به قوانین کلی تصویر سازی می پردازه . البته اینها همه قوانین نیستند و راه های متنوع دیگه ای هم وجود داره . برخی از اونها ممکنه در گذشته توسط نقاشان کلاسیک ، طراحان گرافیک ، عکاس ها و غیره استفاده شده باشند . پس این خلاصه ای از اصولی هست که من روزانه اونها را در کار در نظر می گیرم .
یک مورد واضح ( یا اگه بیشتر می پسندید یک قانون قطعی ) اینه که مواردی که یک تصویر تک فریم را می سازه ، هیچ ارتباطی با یک انیمیشن نداره و اون داستان دیگه داره . تک فریم کل داستان را تنها در یک فریم بیان می کنه در حالی که انیمیشن سرشار از فریم های لوکس و حرکت هست . پس این بسیار مهم هست که تک فریم با نهایت سادگی و وضوح خوانده بشه و منظورش را بیان کنه .


استفاده از عکاسی در شبیه سازی معماری - قسمت دوم


عکاسی و معماری ، عکاسی و شبیه سازی ، عکاسی در شبیه سازی معماری

نور طبیعی

 مطالب زیادی در این مورد تا به حال گفته شده ، ولی اجازه بدید من شمارا به مقاله پیتر گوتری ( Peter Guthrie’s HDRI related posts ارجاع بدم ، همچینن مقاله تنظیمات نورپردازی صحنه سه بعدی بر اساس عکس HDR نوشته رونن بکرمن (  HDR Image Based Lighting 3D Scene Setup article که منابع بسیار خوبی در این مورد هستند و روی نور پردازی با کمک تصاویر HDR به عنوان منبع اصلی نور طبیعی با یا بدون کمک از بقیه منابع نوری تمرکز کرده اند .
یکی از مواردگی که باید حتمن در نظر بگیرید موضوع کنترل رنگ و زاویه نور است . برای مثال در تصویر زیر برای تولید نوری که مد نظر من بود از سه صفحه با شیبی کم استفاده شده که با کمک مدیفایر به سطح اونها نویز داده شده و با کمک مترال vray light نور ساطع می کنند .
فقط از این طریق بود که ساختن طیف سایه ظریف روی دیوار و نور روی پله ها امکان پذیر می شد .
 
 
 

مقدمه ای بر عکاسی



آموزش عکاسی ، مقدمه عکاسی ، مقدمه ای بر عکاسی
 
بدون شک فن آوری Rendering (پرداخت) به عنوان راهی جدید و آسان در خلق تصاویر شبه واقعی کامپیوتری و گرافیکی ظهور کرده است. از آنجائیکه هر عنصر در این فن آوری همتا و قرینه ای در دنیای واقعی دارد ، این فن آوری و در نتیجه fryrender عملا به کاربر اجازه می دهد که دیدگاه های فنی متور رندر را به فراموشی سپرده و بر روی بخش خلقانه فرآیند تجسم و تصویرسازی تمرکز نماید.

بهر حال ، این مطلب را باید در زهن داشته باشید که هرچند رندر ابزاری قدرتمند است ، اما تنها یک وسیله و ابزار است و چیزی بیش از این نیست. علیرغم این حقیقت مه این ابزار مراقب دیدگاهای فنی شما خواهد بود اما جادو نخواهد کرد و تاثیرات ضعیف و ناچیزی را بر حال و هوای عکس فوق العاده خواهد داشت.