۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶


طرح پارك ربستاك پیتر آیزنمن كه یك طرح مسكن شهری در فرانكفورت نمونه ای از شواهدی بر معماری فولدینگ می باشد  كه یك طرح مسكن شهری در فرانكفورت است.در طراحی فولدینگ،سطح ساختمان خود را برای انواع جدیدی از بیان آزاد می نماید ولی بدون پیچیدگی كه مقیاس انسانی را از دست داده و نتیجه آن شبیه به مونومان های مدرنیسم می شود.


یکی دیگر از بنا هاي معماری جالب توجه در این سبک ،سرنگون ساختن برج سیزر (Sears Tower) در شهر شیکاگو توسط گرگ لین است .برج سیزر ، به ارتفاع 110 طبقه ،مرتفع ترین ساختمان ساخته شده به سبک مدرن است .این ساختمان 1970 ساخته شد.مهندس معمار آن بروس گراهام و مهندس - بین سال هاي 74 s.o.m. توسط شرکت معتبر سازه آن فضلور خان –پاکستانی تبار-بود.


مترجم: مهرداد نجیب زاده
با توجه به جنبش های عظیم معماری و تنوع زیاد سبک ها، اهمیت سبک های معماری در گذر زمان مشخص می شود. در گفتمان های اخیر معماری بین المللی، اهمیت پست مدرنیسم و فراموش شدن این سبک معماری، مورد بررسی قرار گرفته بود. در این اجلاس ناتانیل فورمن به بررسی اثرهای  معماری سبک پست مدرن پرداخته که طرح های فوق العاده ای از الگوهای پیچیده و گسترده می باشد.این پروژه ها در اوایل سال های 1960 تا اوایل 1990 میلادی به اجرا رسیده اند. پست مدرنیسم به عنوان یکی از سبک های اقتصادی، فرنگی و سیاسی نقش بزرگی در پیشرفت سبک های جدید داشته است.


 
 
تعاریف معمار: به طور کلی این طرح، یک ساختار یکپارچه،جامد،ناگسستنی،سفت و سخت، رویین تن و کامل است. تمام قطاع ها، به صورت یک واحد یکپارچه،متحد، با اجزای متصل شونده غیر قابل تشخیص می باشد. تحقیقاتی بر روی حس بصری و روانی که این طرح بر روی بازدیدکننده القا میکند صورت گرفته، و نتیجه کلی این تحقیقات: حفظ یک حس کلیت در داخل و خارج تعریف شده است.منحصر به فرد نسبت به تعدد فرم: یکی از ویژه گی های موجود، حس تداوم با توجه به شاخصه های فرهنگی و فضایی است. جداسازی متمایز بخش ها از بدنه اصلی برای بیان تداوم و سطح صاف استراتژیک در نمت صورت گرفته است. برای مطالعه کامل مقاله، با گروه معماری آرل در ادامه مطلب همراه باشید.




پارامتریسیزم به مثابه یک پدیده ی مهم در تاریخ معماری بسیاری از قوانین را برای طراحان اخیر و شاغلان آینده ای که این رشته را دنبال می کنند, تعریف کرده است. یکی از قوی ترین جنبه هایی که در این سبک هندسی برجسته شد. مسلماً چیزجدیدی درباره ی هندسه و زیبایی شناسی شکل گرفته از برجسته ترین وجوه هر سبک یا زمانی نیست. زبان هر سبک در تاریخ بلند معماری به شکل بصری توسط هندسه یا شکل تعریف شده, فراتر از اصولی که هسته ی سبک را مشخص می کند.


معمار: Vehover & Jauslin Architevtur
موقعیت بنا: سوئیس
متراژ بنا: 1070 متر مربع
سال احداث: 2014
 
طرح تازه ایستگاه اتوبوس در شهر Aarau  در سوئیس،  یک سایه بان و محل توقف اتوبوس های عمومی با توجه به رویکرد معماری ارگانیک و متریال هایتک می باشد. قرارگیری سقف این طرح، جلوتر از حد معمول و پوشش بیشتر فضا توسط آن، جهت استفاده مناسب از  سایه و بهره وری مناسب از انرژی می باشد. این سقف گسترده سرفاً برای ایجاد سایه نبوده و جهت استفاده و محافظت از مسافران از برف و باران در فصل زمستان بوده است. به عنوان بخشی از جلوخان ایستگاه راه آهن شهر Hotz Aarau ،چهره جدیدی به این بخش از شهر بخشیده است. وسایل موجود حذف شده و پارکینگ موقتی مناسبی برای توقف و حرکت اتوبوس به وجود آورده است.




نویسنده ی مقاله: فریبا ترابی شندی
چکیده
تخیل در معماری امروز کشور ما عنصری به خواب فرو رفته می باشد. عنصری که آموزش ندیده و پرورش نیافته است. به گونه ای که معماران در کارهای خود به عرصه تخیل قدم نمی گذارند، غافل از اینکه در دنیای پیشرفته کنونی تخیل در زیبایی و ماندگاری اثر تاثیر بسزایی دارد.
تخیل به عنوان تصور چیزهایی که وجود ندارند سه جنبه اصلی دارد :
1- ترکیب شهودی تصاویر و مفاهیم
2- تلفیق کارکردهای بازآفرینانه حافظه و خاطره با نوآوری های سازنده
3- میانجی گری میان تجارب گذشته و دستاوردهای حاضر : نقش تولیدی و سازنده تخیل
تاثیر این سه جنبه بر معماری و نوآوری در معماری بسیار مهم میباشد . به گونه ای که معمار با ترکیب تصاویر جای گرفته در ذهن خود و همچنین تصور ذهنش از آینده می تواند طرحی نوآورانه ارائه دهد.
برای مشاهده ی متن کامل مقاله و دانلود فایل pdf مقاله، به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


تأثیرات عصر ارتباطات و صنعتی شدن جوامع بر فضاهاي معماري کاملاً مشهود است ، و هر روز فرمها و طرح هاي متفاوتی را در معماري شاهد هستیم ، طرح ها و فرم هایی که شاید با توجه به یک سري شرایط و ضوابط و یا بدون توجه به شرایط خاص و صرفاً به علت فرم هاي جالب توجه یا تقلید صرف ساخته می شوند. اما امروز با توجه با کاستی ها و معضلات که در زمینه حفظ و استفاده بهینه از انرژي با آن مواجه هستیم
و همچنین توجه به بهینه سازي فضاهاي معماري و تغییر نیازهاي عملکردي ما از معماري باید به سوي تعریف نوینی از خلق بناها با عنوان " معماری پایدار " باشیم .
 

 

معماری چهارراه دانشهاست. از آنجا كه شامل طراحي مي‌شود، در جستجوي خلاقيت است و از آنجا كه براي ساخته شدن نياز به فناوري دارد مرتبط با دانش و در جستجوي نوآوري‌هاي علمي. گاهي جستجوي خلاقيت زيباشناسانه، آن را به سمت توليد هر چه بيشتر زيبايي سوق داده و از تكنولوژي به نفع آن سود برده است و گاهي خود تكنولوژي را به عامل زيبايي تبديل كرده و در گسترش سمبليك آن كوشيده است.
معماري الگوريتميك نيز از زمان پيدايي تا كنون در هر دو زمينه خلاقيت‌هاي فرمي – فضايي و نوآوري‌هاي تكنولوژيكي فعاليت كرده است: اصول و ويژگي‌هایي همچون استفاده از سطوح نرم و سيال، ريز شدن اين سطوح به قطعات متشابه ولي غير همسان، تغييرات تدريجي فرم‌ها و قطعات، انطباق‌پذيري و پاسخگو بودن 
معماری و اجزا آن به شرايط دروني و بيروني پروژه و نظاير اينها، شعارهاي اصلي رفتارهاي فرمي – فضايي  معماري الگوریتمیک است حال آنكه تمايل به استفاده از تكنولوژي‌هاي پيشرفته طراحي و ساخت، حوزه‌هاي جديدي از نوآوري‌ را فراهم آورده است. تمرکز بر این حوزه‌هاي جديد، منطق تكنولوژي را از حد امكاناتي براي ساخت فراتر برده، به زيرساخت‌هاي اساسي معماري هدایت مي‌كند و ارزش‌ها و كيفيت‌هاي نقد و طراحي را فراهم مي‌نمايد.

با آرل در ادامه همراه باشید...



 

معماری فولدینگ ، سبک از معماری است که قوانین را نایده می گیرد که در ادامه دو فیلم برای نشان دادن سبک معماری فولدینگ قرار داده شده است.

مجموع ۳۸ رکورد - در ۴ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir