۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۶/۰۲/۲۳ ۱۷:۱۳
 10 تغییر موثر در میز کار معمار که بازدهی کار را افزایش می هد !
تحریریه معماری آرل
شکی نیست که معماران زمان بسیار زیادی را صرف کار با کامپیوتر و یا نشستن پشت میز کار خود می کنند.اگر چه این آمار منحصر به معماران نیست اما متوسط زمان روزانه افراد که پشت میز سپری می شود 7.7 ساعت و این آمار در ایالات متحده به طور متوسط ​​ 13 ساعت در روز است. البته این آمار شامل زمان های صرف شده در قطار، یا نشستن پشت میز برای تماشای تلویزیون نیز می باشد اما احتمالا  فعالیت های دیگر که به صورت نشسته انجام می شود میزان کمتری را نسبت به کار با کامپیوتر و نشستن پشت میز کار به خود اختصاص داده اند.10 تغییر موثر در میز کار معمار که بازدهی کار را افزایش می هد !
در این مقاله راهکارهایی برای  بهبود بخشیدن و بالا بردن کیفیت وکارایی زمان صرف شده پشت میز برای انجام کار سازنده تر برای شما معماران عزیز آورده شده است:
1. صندلی راحت
لازم به ذکر است صندلی مناسب برای افراد مختلف متفاوت است. به عبارت دیگر، سعی کنید صندلی مناسبی را متناسب با قد و ویژه بدن خود انتخاب کنید این از مسائل مهم برای سلامت شما و بهبود کارایی شما می باشد. از دیگر عوامل ضروری تنظیم ارتفاع صندلی متناسب با قد و محل قرارگیری صفحه نمایش می باشد.
2. کاهش خستگی چشم
 از دیگر عوامل ضروری تنظیم زاویه دید چشم با صفحه نمایش و تنظیم نور مناسب برای روز و شب و انتخاب طیف رنگی مناسب می باشد که به کمتر خسته شدن کمک و از آسیب های چشمی جلوگیری می کند.
در واقع  نورهایی با طول موج های آبی به طور کلی با خستگی چشم همراه است، در حالی که رنگ هایی با طول موج بلند مانند نارنجی و قرمز برای استفاده طولانی مدت لذت بخش تر است. نورهای با طول موج های آبی، در طول روز مناسب ، اما در طول شب بسیار خسته کننده و سبب خواب آلودگی می باشد.
10 تغییر موثر در میز کار معمار که بازدهی کار را افزایش می هد !
3. صفحه کلید مناسب
اگر شما با استفاده از لپ تاپ به جای کامپیوتر رومیزی کار می کنید، لازم است از یک پایه لپ تاپ مناسب برای تنظیم شیب و برای جلوگیری از فشار غیر ضروری روی مچ دست هنگام تایپ کردن استفاده کرده و با قرارگیری دست در  محور راحتی بدن ،انعطاف پذیری و راحتی بیشتر به فضای کاری خود را اضافه کنید.
4. نورپردازی گرم و مناسب
متاسفانه، اهمیت میزان و نوع  نور در حین کار بسیار نادیده گرفته می شود. استفاده از نور های مهتابی فضا را بیش از حد روشن کرده و احساس سردی در فضا ایجاد می کند در واقع نور های زرد از نورهای سفید انتخاب بهتری بوده و لازم به ذکر است نورهای محیطی و غیر مستقیم برای چشمها مناسب تر هستند.
5. فنگ شویی -چیدمان مناسب
نظم و چیدمان مناسب در میز کار به سهولت کارها کمک زیادی می کند در واقع انتخاب محلی مناسب برای قرارگیری میز کار به دور از شلوغی و رفت و آمد و قرارگیری وسایل مورد نیاز معمار و سهولت در دسترسی آنها سبب ایجاد  فضایی آرام برای تمرکز  شده و به بهره وری بیشتر کمک خواهد کرد  .
10 تغییر موثر در میز کار معمار که بازدهی کار را افزایش می هد !
6. خوردنی های سبک و سالم
استفاده از خوردنی های سالم مانند مغزها، خرما و یا میوه جات از میل به بلند شدن در حین کار و از خوردن خوراکی های ناسالم جلوگیری کرده و به حفظ سطح قند خون که منجر به نوسانات خلقی غیر منتظره و خستگی ناگهانی می شود کمک خواهد کرد.
7.سازماندهی فایل ها
عدم نظم در نگهداری فایل ها و پوشه ها و یا نقشه های مورد نیاز شما چه برروی دسکتاپ کامپیوتر و چه روی میز کار  به دلیل سختی در پیدا کردن و همینطور صرف انرژی و تلاش اضافی و پر استرس از یافتن آنها سبب تحلیل انرژی و پایین آمدن کارایی می شود پس بهتر است با صرف زمان فایل ها و پوشه های خود را نامگذاری و در جای خود سازماندهی کنید.این می تواند شامل قفسه ها ،کشوها و کمدهایتان نیز باشد.
8. برقراری تعامل بین محیط سه بعدی و واقعیت
به عنوان معمار ، درک درستی از رابطه بین محیط مجازی و واقعیت فضا و همینطور متریال ها بسیار ضروری است. بنابراین، باید بدانید با  نقاشی های دیجیتال و یا خلق نقاشی های دستی می توانید یک دنیا تفاوت ایجاد کنید. ابزار ها امری ضروری برای بهبود کارایی و معماری شما می باشند بنابراین انتخاب مناسب و هوشمندانه بایستی از ضروریات دانستنی برای شما باشد.
10 تغییر موثر در میز کار معمار که بازدهی کار را افزایش می هد !
9. صفحه نمایش دوگانه
داشتن دو صفحه نمایش می تواند یک مزیت بزرگ  برای معماران محسوب شود که سرعت کار را افزایش و با عدم حرکت مداوم بین تب ها احتمال حواس پرتی را کاهش می دهد و برای معمارانی که قسمت های مخلفتی از پروزه را در زمان محدودی باهم پیش می برند و به خصوص زمان رندر گرفتن این ابزار محیط را برای انجام دیگر فعالیت ها و راندمان کاری افزایش می دهد.
10 تغییر موثر در میز کار معمار که بازدهی کار را افزایش می هد !
10. زمانبندی با تقویم
با استفاده از تقویم یا ارگانایزر تمامی فعالیت ها و قرار ملاقات های لازم و زمان تحویل پروژه های خود را ثبت کره تا علاوه بر صرفه جویی در زمان، از نگرانی مداوم خود در مورد فراموش شدن امور مهم کاهیده و زمان بیشتری را صرف تمرکز روی فعالیت های در اولویت و مهم کنید.

تحریریه معماری آرل
مترجم:غزاله عزالدین
منبع:ARCHDAILY

تعداد بازدید : ۴۷۲۱
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
سازه کروی شفاف با کاربری استیج در فستیوال هلند

سازه کروی شفاف با کاربری استیج در فستیوال هلند

بازسازی کارخانه ی سیمان به شرکت بزرگ معماری ریکاردو بوفیل

بازسازی کارخانه ی سیمان به شرکت بزرگ معماری ریکاردو بوفیل

دگرگونی مفهوم زمان و مکان در اثر طراحی شده توسط ژاکلین کیوتو

دگرگونی مفهوم زمان و مکان در اثر طراحی شده توسط ژاکلین کیوتو

16 پروژه تلفیقی معماری باستان و معاصر

16 پروژه تلفیقی معماری باستان و معاصر

آیا شما در شهری قابل راه رفتن زندگی‌ می‌کنید؟

آیا شما در شهری قابل راه رفتن زندگی‌ می‌کنید؟

ساده‌ترین روش‌ها برای رسیدن به معماری دلخواه

ساده‌ترین روش‌ها برای رسیدن به معماری دلخواه

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir