۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۵/۱۱/۲۰ ۱۱:۵۶
معماری مجتمع تجاری نور تهران، آغازی دوباره برای کسبه پلاسکو
گردآورنده: فائزه میرزائی
مجتمع تجاری-اداری نور تهران با مساحت 10هزار مترمربع  و زیر بنای 120 هزار متر مربعی در خیابان ولیعصر، تقاطع طالقانی واقع شده است. این مجموعه شامل واحد های تجاری، اداری، پارکینگ، شعبات بانک، سوپر مارکت و ... می باشد و دارای 24 طبقه سازه ای است که کاربری های متنوع آن به شرح زیر می باشد:
پارکینگ: مساحتی معادل 36 هزار متر مربع به توقفگاه اتوموبیل ها اختصاص یافته که ظرفیت پذیرش بیش از 1000 خودرو، ورودی و خروجی های مجزا، سیستم تهویه استاندارد و آسانسور اختصاصی را دارا می باشد.
سوپر مارکت: مساحت 8 هزار مترمربعی این فضا دارای انواع فروشگاه ها و بخش های عرضه مواد غذایی، بارانداز اختصاصی، آسانسور های باربر و مسافر بر مجزا، ایستگاه حمل بار و ورودی اختصاصی از ایستگاه مترو می باشد.
رستوران و سالن اجتماعات: دو طبقه آخر مجموعه با مساحتی 2400 متر مربعی به فضای رستوران و فضایی برای برگزاری جشن ها و مهمانی ها اختصاص یافته است. همچنین در پشت بام این مجموعه، رستوران تابستانی به مساحت 1000 متر مربع و با افق دید 360 درجه ساخته شده است.
معماری مجتمع تجاری نور تهران، آغازی دوباره برای کسبه پلاسکومعماری مجتمع تجاری نور تهران، آغازی دوباره برای کسبه پلاسکومعماری مجتمع تجاری نور تهران، آغازی دوباره برای کسبه پلاسکومعماری مجتمع تجاری نور تهران، آغازی دوباره برای کسبه پلاسکو
این مجموعه به لحاظ مشخصات سازه‌ای به دو بخش قابل تفکیک می‌باشد:
شامل 12 طبقه (پارکینگ و واحدهای تجاری)، دارای سازه فلزی به صورت مرکب با اتصال از طریق دستگاههای جوش اتوماتیک است. سقف این بخش کامپوزیت بوده و نمای آن در 3 جهت ، شیشة تماماً سکوریت (با امکان نظافت دائمی توسط کلایمرهای ثابت) می‌باشد.
معماری مجتمع تجاری نور تهران، آغازی دوباره برای کسبه پلاسکو

از مـهمتـرین فـاکـتورهـای تـأثیرگـذار در انـتخـاب و طـراحی تـأسـیسـات ایـن مجـتمـع مـی‌تـوان بـه: رانـدمـان، کـیفیت، کـاربری،میزان مصرف،عمر مفید و ... اشاره نمود.
تاسیسات فنی: از مـهمتـرین فـاکـتورهـای تـأثیرگـذار در انـتخـاب و طـراحی تـأسـیسـات ایـن مجـتمـع مـی‌تـوان بـه: رانـدمـان، کـیفیت، کـاربری، میزان مصرف، عمر مفید و ... اشاره نمود.
موتورخانة مرکزی (طبقه زیر همکف) و موتور خانة فرعی به برج‌های خنک‌کننده و 4 دستگاه چیلر جذبی برند EBARA ژاپن با ظرفیت 50 تن (شعله مستقیم با پمپ‌های آبرسانی دور متغیر) مجهز بـوده و توسـط سـیستم هـوشمند کـنترل می گـردند. بـرای واحـدهای تجـاری، سیستم توزیع از طریق فن‌کوئل‌های سقفی بوده و در واحدهای اداری فن‌کوئل‌ها به‌ صورت زمینی طراحی و اجرا شده‌اند. همچنین 18 دستگاه هواساز به‌صورت مداوم، مسئولیت دمیدن هوای تصفیه شده را به واحدها و فضاهای عمومی برعهده دارند.
معماری مجتمع تجاری نور تهران، آغازی دوباره برای کسبه پلاسکومعماری مجتمع تجاری نور تهران، آغازی دوباره برای کسبه پلاسکومعماری مجتمع تجاری نور تهران، آغازی دوباره برای کسبه پلاسکومعماری مجتمع تجاری نور تهران، آغازی دوباره برای کسبه پلاسکومعماری مجتمع تجاری نور تهران، آغازی دوباره برای کسبه پلاسکو

تحریریه معماری آرل
منبع: arel
تعداد بازدید : ۹۴۸۸
نسخه چاپی :  
اشکان

مطلب مفیدی بود ممنون



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
فراخوان مسابقه ملی طراحی منظر محور امام رضا (ع)

فراخوان مسابقه ملی طراحی منظر محور امام رضا (ع)

قسمت سوم: گفت و گوی بدون سانسور با فرزاد دلیری

قسمت سوم: گفت و گوی بدون سانسور با فرزاد دلیری

فراخوان نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی

فراخوان نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی

معماری آپارتمان مسکونی در آبادان رتبه اول جایزه معمار

معماری آپارتمان مسکونی در آبادان رتبه اول جایزه معمار

 خانه گویُم علیرضا تغابنی برنده جایزه فستیوال جهانی معماری WAF

خانه گویُم علیرضا تغابنی برنده جایزه فستیوال جهانی معماری WAF

دوشنبه های آشنایی با معماران ایرانی: خواهران حریری

دوشنبه های آشنایی با معماران ایرانی: خواهران حریری

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir