۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : دوشنبه , ۱۳۹۵/۰۸/۱۰ ۰۸:۰۶
معماری بیمارستان  در نیجر
مترجم:غزاله عزالدین
جمهوری نیجر کشوری محصور در خشکی در غرب آفریقا  است که بیش از 80 درصد از مساحت آن تحت پوشش صحرای آفریقا است.دارای آب و هوای نیمه گرمسیری و بسیار گرم و خشک با درجه حرارت متوسط سالانه  35 درجه سانتی گراد است ودارای بارش سالانه محدود است. نیامی پایتخت نیجر و مرکز سیاست، اقتصاد و فرهنگ است. جمعیت نیامی حدود 1 میلیون و اسلام دین غالب این سرزمین است.
 طراحی این پروژه توسط معماران چینی و دولت متعهد نیجر، در زمینی با مساحت 34000 متر مربع درشمال مرکزشهر نیامی با هدف ساخت یک بیمارستان عمومی در مقیاس بزرگ برای مردم به منظور بهبود و ارتقاء تجهیزات پزشکی محلی صورت گرفته است. 
 معماری بیمارستان  در نیجرمعماری بیمارستان  در نیجرمعماری بیمارستان  در نیجرمعماری بیمارستان  در نیجرمعماری بیمارستان  در نیجرمعماری بیمارستان  در نیجرمعماری بیمارستان  در نیجر
سالن عمومی برای کمک های سرپایی و اورژانس، دارای فضایی گسترده برای مردم است. این سالن با دسترسی آسان،عملکرد مناسب، تهویه خوب و بدون استفاده از سیستم های تهویه مطبوع با صرفه جویی در انرژی به خوبی طراحی شده است.
 معماری بیمارستان  در نیجر
ساختمان به صورت  فضاهای حیاط دار  طراحی شده است، طراحی رمپ های زیاد در کل مجموعه نیازهای دسترسی بیمارستان  را بدون آسانسور و بالابر تامین می کند.
 معماری بیمارستان  در نیجرمعماری بیمارستان  در نیجر
ساختمان اصلی پزشکی متشکل از چهار طبقه وشامل تمام تجهیزات مهم پزشکی و اتاق های جراحی است. دیوار خارجی در نما  دارای تک پنجره های کوچک و سایبان های خارجی با مقاومت بالا به منظور کاهش تبادل حرارت هستند.
ایجاد سایه در ساختمان تأثیر قابل توجهی در دمای داخلی دارد. شکاف بین پانل های سایبان و دیوار، سیرکولاسیون هوا در اطراف پنجره ها سبب می شود.
 معماری بیمارستان  در نیجرمعماری بیمارستان  در نیجرمعماری بیمارستان  در نیجرمعماری بیمارستان  در نیجر
اتصال بلوک های مختلف بیمارستان از طریق دالان هایی برقرار شده است و طراحی ساختمان با ایوان باز از دو طرف ورودی سبب تشکیل جریان طبیعی هوا (تهویه طبیعی) در داخل شده است.
برای ارتباط بین معماری ساختمان با محیط زیست واحترام به طبیعت با در نظرگرفتن اقتصاد محلی و تاثیرات اجتماعی سعی در استفاده از روش های محلی ساخت وساز سنتی با مصالح  و با هزینه کم، کیفیت خوب و دوام بالا شده است. در چنین شرایطی، ساختمان نه تنها سازگار به آب وهوای محلی و محیط زیست بوده، بلکه سبب ارتقاء فرهنگ های محلی خواهد شد. 
معماری بیمارستان درنیجرپلان معماری بیمارستان  در نیجرپلان معماری بیمارستان  در نیجرپلان معماری بیمارستان  در نیجرپلان معماری بیمارستان  در نیجرپلان معماری بیمارستان  در نیجرپلان معماری بیمارستان  در نیجرپلان معماری بیمارستان  در نیجرپلان معماری بیمارستان  در نیجرنمای معماری بیمارستان  در نیجر
تحریریه معماری آرل
منبع:archdaily
 
تعداد بازدید : ۵۹۳۴
نسخه چاپی :  
Ali

زیباست



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی داخلی مرکز درمانی کودکان

طراحی داخلی مرکز درمانی کودکان

بررسی بیمارستان زنان پرنتیس از  Bertrand Goldberg

بررسی بیمارستان زنان پرنتیس از Bertrand Goldberg

ایده طراحی مرکز توانبخشی کودکان و بزرگسالان

ایده طراحی مرکز توانبخشی کودکان و بزرگسالان

طراحی بیمارستان ارتوپدی کودکان

طراحی بیمارستان ارتوپدی کودکان

طراحی بیمارستان روانپزشکی وایله دانمارک

طراحی بیمارستان روانپزشکی وایله دانمارک

بازسازی بیمارستان و مرکز درمانی

بازسازی بیمارستان و مرکز درمانی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir