۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : دوشنبه , ۱۳۹۵/۰۸/۰۳ ۱۳:۰۵
طراحی داخلی به سبک پریمیتیو
گردآورنده: الهه کاشی
سبک پریمیتیو سبکی است الهام گرفته از طبیعت که به طور کامل مصالح موجود در طبیعت در آن به کار رفته است؛ اما از نظر ظاهر با سبک روستیک که همین ویژگی را دارد، متفاوت است. سبک پریمیتیو دارای مبلمانی ساده و ابتدایی است و بسیار سخت و زمخت به نظر می رسد زیرا از متریال های طبیعی به صورت خام استفاده می شود و فرم ها بسیار ساده هستند. خلاقیت و هنر در این سبک بسیار اندک است زیرا از آن جهت که این سبک ابتدایی است برای دوران وانسان هایی است که آنها نیز ابتدایی بوده اند و به جهت نیاز، بیشتر از فضا استفاده می کردند. رنگ هایی که در این سبک استفاده می شود قهوه ای، قرمز، خاکستری، خردلی و مشکی است و به طور کلی تم اصلی این سبک تیره و بیشتر خاکستری- قهوه ای است. برای وسایل از المان های بسیار کهنه و قدیمی استفاده می شود. عکس حیوانات و طبیعت به عنوان المانی مشخص از شکار در این سبک به چشم می خورد و همانند سبک روستیک از شاخ گوزن و پوست و استخوان حیوانات به عنوان وسایل تزئینی استفاده می شود. از دیگر وسایل تزئینی در این سبک می توان به فانوس اشاره کرد و همچنین از گل های خشک شده بسیار استفاده می شود.
طراحی داخلی به سبک پریمیتیو
سبکی که مهم ترین المان آن عنصر آتش است، نورپردازی در سبک پریمیتیو به صورت مصنوعی است و نکته اصلی این نورپردازی در تخیلی بودن ان است مانند نوری که از شمع به دست می آید و یا نوری که از آتش تابیده می شود. این سبک، اصالتش در طبیعی بودن و قدیمی بودن آن است. عنصر آتش حتما به صورت شومینه با سوخت چوبی و یا شمع در این سبک دیده می شود. 
طراحی داخلی به سبک پریمیتیو

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چه تفاوتی بین سبک پریمیتیو و روستیک وجود دارد؟

باید بگویم که سبک پریمیتو در مقایسه با سبک روستیک بسیار ابتدایی تر و طبیعی تر است. همچنین نورپردازی در این سبک بسیار تخیلی است و معمولا از نور مصنوعی برای برای روشنایی استفاده می شود؛ در صورتی که در سبک روستیک اصل نورپردازی به صورت طبیعی بود و برای جذاب شدن فضا از نورپردازی های مصنوعی استفاده می شود.

طراحی داخلی به سبک پریمیتیو
در سبک پریمیتیو، رنگ کردن و پتینه کردن روی مبلمان رایج است و مبلمان لب پریده کنده شده هستند. این سبک بیشتر به سبک دکوراسیون داخلی اش استفاده می شود تا سبک طراحی داخلی و در حال حاضر چیزی که بیشتر موجود است یک وسیله پریمیتیو و یا در نهایت یک قسمت کوچک از فضا مانندیک کمد و یا یک میز به این سبک طراحی می شود.
در کنار خشک بودن، سبکی است بسیار راحت و دعوت کننده که با هر بودجه ای قابل خریداری است و حتی خودتان آنها را با دست می توانید درست کنید و در مقایسه با سبک راستیک، طبیعی تر و کهنگی و قدیمی بودن بیشتری دارد. 
طراحی داخلی به سبک پریمیتیو
رنگ دیوارها در این سبک می تواند گرم مانند قهوه ای و یا سرد مانند طوسی باشد و رنگ های کف می تواند آبی سنگی، چوب و سنگ (کاشی) باشد. نکته اصلی در استفاده این متریال ها و رنگ ها کهنگی آنهاست.
از دیگر وسایل تزئینی این سبک می توان وسایل باغبانی را نام برد مانند فرقون، بیل کش، کلنگ و ... که به عنوان المان تزئینی در داخل خانه استفاده می شود همچنین از ظروف سفالی لب پر و عکس های خانوادگی نیز به صورت کنار هم نیز در این سبک استفاده می شود و نهایتا برای فرش از گلیم و پوست حیوانات استفاده می شود و هیچ وسیله لاکچری و جدید در این سبک دیده نمی شود.
طراحی داخلی به سبک پریمیتیو
برای قابل استفاده شدن این سبک می توان آن را با سبک های هم خانواده اش تلفیق کرد زیرا به تنهایی استفاده از آن ممکن است کمی خشک و نازیبا باشد. اگر بخواهم پیشنهادی برای استفاده تنها از این سبک بدهم برای قهوه خانه های قدیمی و یا مغازه های قدیمی که می خواهند در حین نگه داشتن اصالت و سادگی فضاهایشان یک سروسامانی هم به آن بدهند استفاده از این سبک جالب خواهد بود.
طراحی داخلی به سبک پریمیتیو طراحی داخلی به سبک پریمیتیو طراحی داخلی به سبک پریمیتیو
تحریریه معماری آرل
منبع: دوهفته نامه طراح
تعداد بازدید : ۴۱۹۴
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
شگفتی خانه ای در دلِ غار!

شگفتی خانه ای در دلِ غار!

ویلای سفید، طرح گروه Pitsou

ویلای سفید، طرح گروه Pitsou

فضاهای با کیفیت:  آپارتمانهای برزیلی کوچک - 24 تا 48 متر مربع

فضاهای با کیفیت: آپارتمانهای برزیلی کوچک - 24 تا 48 متر مربع

طراحی داخلی الهام بخش به سبک اسکاندیناوی

طراحی داخلی الهام بخش به سبک اسکاندیناوی

طراحی داخلی آپارتمان رنگارنگ و پرنور

طراحی داخلی آپارتمان رنگارنگ و پرنور

معماری داخلی خانه توسط استودیو طراحی Arquitectos

معماری داخلی خانه توسط استودیو طراحی Arquitectos

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir