۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : دوشنبه , ۱۳۹۵/۰۷/۲۶ ۱۵:۴۷
الفبای طراحی داخلی: سبک تردیشنال
گردآورنده: فائزه میرزائی
سبک تردیشنال ( traditional style ) این سبک در حین سادگی، کمی اشرافی است و در قرن 18 و 19 در آمریکا مرسوم بوده است. اشرافی بودن در این سبک به معنای استفاده از وسایل گران قیمت و یا فرم های خاص و دکور پیچیده نیست بلکه این سبک دارای مفهوم خلوتی برای بیان یک زیبایی شناسی خاص است. مهم ترین نکته این سبک، برقراری آرامش با چیدمان مبلمان است. استفاده از عناصر غیر مترقبه و هیجان آور در این سبک مرسوم نیست زیرا تردیشنال سبکی است منظم و دارای ترکیب که نحوه قرار گیری مبلمان در کنار هم و شکل آن ها مهم است به این معنی که وسایل معمولا به صورت جفت در محیط استفاده می شوند و منطقه بندی ها و عرصه های زندگی با چیدمان مبلمان مفهوم پیدا می کنند. یک معمار و طراح داخلی سهم بسیار بزرگ و مهمی در شکل گیری صمیمیت و ترویج یک رفتار اجتماعی دارند و هر دوی آن ها به عنوان طراح محل زندگی انسان ها، وظیفه دارند به روانشناسی محیط و تاثیر آن در سلامت رفتاری جامعه مسلط باشند، زیرا به طور علمی ثابت شده است که طراحی محل زندگی ، کار و از زاویه بزرگ تر طراحی شهری کاملا بر سبک زندگی انسان ها و سلامت آن ها تاثیر مستقیم دارد و این مسوولیت کمی نیست که بر دوش معماران ، طراحان داخلی و طراحان شهری قرار دارد. 
الفبای طراحی داخلی: سبک تردیشنالالفبای طراحی داخلی: سبک تردیشنال
به طور مثال طراح به کمک چیدمان وسایل نشیمن، رفتاری را بابت به وقوع پیوستن اتفاقی برای ایجاد دورهمی افراد و نشستن و گفتگو ایجاد میکند و با کمک طراحی فضای پر و خالی، عرصه های خصوصی، نیمه خصوصی و عمومی را تعریف می کند. ایجاد حس راحتی در فضا و خلوتی محیط در این سبک مهم است. حس آرامش در این فضا به دلیل مبلمان خاص و بزرگ و ایجاد حس صمیمیت و راحتی که از کنار هم قرار گرفتن آن ها به کاربر منتقل می شود، به وجود می آید. در این سبک معمولا از وسایل چوبی استفاده می شود و همچنین از عتیقه جات به عنوان المان تزیینی در آن استفاده می شود.
الفبای طراحی داخلی: سبک تردیشنالالفبای طراحی داخلی: سبک تردیشنال
اتاق ها در این سبک ساده و خلوت هستند و لوازم در حداقل ترین حالت ممکن قرار دارند. پارچه هایی که در این سبک استفاده می شوند معمولا گل دار، شطرنجی، ساده و قدیمی و گاهی هم کم طرح و حتما غیر براق هستند و پارچه ها از جنسی ضخیم تهیه می شوند. همچنین گاهی چرم نیز در این سبک به چشم می خورد و برای مبل ها، تعداد زیادی کوسن استفاده می شود.
استفاده از مبل های هم شکل و گذاشتن یک میز مستطیل شکل در میان آن ها و چیدمان مبلمان رو به روی هم و به صورت قرینه، ناحیه نشیمن را در این سبک تعریف می کند. از مبلمان مدرن و استیل در این سبک استفاده نمی شود.
الفبای طراحی داخلی: سبک تردیشنالالفبای طراحی داخلی: سبک تردیشنال
برای اتاق خواب نیز قوانینی وجود دارد، تخت خواب ها در مقابل بلند ترین دیوار اتاق و معمولا در مرکز قرار دارد. نظم و قرینگی در اینجا نیز به وضوح دیده می شود. در اتاق ها حتما بوفه یا کمد استفاده میشود. همان طور که قبلا نیز اشاره شد پارچه ها در اینجا هم ضخیم و غیر براق هستند.
گاهی از موکت در کف استفاده می کنند ولی حتما فضای خالی به چشم می آید تا فرش ایرانی به عنوان یک شخصیت خاص در این سبک خود نمایی کند. همچنین برای میز ها، رومیزی و دستمال سفره استفاده می شود. 
الفبای طراحی داخلی: سبک تردیشنالالفبای طراحی داخلی: سبک تردیشنالالفبای طراحی داخلی: سبک تردیشنالالفبای طراحی داخلی: سبک تردیشنالالفبای طراحی داخلی: سبک تردیشنالالفبای طراحی داخلی: سبک تردیشنال
تحریریه معماری آرل
منبع: دو هفته نامه طراح
تعداد بازدید : ۴۸۱۱
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
مشکل نمای ساختمان‌های ما چیست؟

مشکل نمای ساختمان‌های ما چیست؟

معماری جیبی (۲) : سرزمین عجایب!!

معماری جیبی (۲) : سرزمین عجایب!!

بازنمایی هویت های پست مدرن در فضاهای مسکونی شهر با تاکید بر شهر های ایران (2)

بازنمایی هویت های پست مدرن در فضاهای مسکونی شهر با تاکید بر شهر های ایران (2)

مهارت های ارائه (presentation) برای دانشجویان معماری

مهارت های ارائه (presentation) برای دانشجویان معماری

Gravity Sketch اولین برنامه حرفه ای VR برای هنرمندان

Gravity Sketch اولین برنامه حرفه ای VR برای هنرمندان

 ترندهای 2019 در  معماری و طراحی بیوفیلیک

ترندهای 2019 در معماری و طراحی بیوفیلیک

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir