۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۵/۰۵/۰۶ ۰۸:۴۹
هرگز زنی را به این نام نمی‌شناختم
گردآورنده: الهه کاشی
گروه آرل در چهارشنبه های گالری گردی به بررسی و معرفی برخی از نمایشگاه های هنری می پردازد. این هفته قصد داریم شما را با نمایشگاه هرگز زنی را به این نام نمی‌شناختم، نمایشگاه پارازیت روی بهشت، هفت شهر عشق - نمایشگاه گروهی نقاشی کودکان و جایگاه SPOT آشنا نماییم. در ادامه با آرل همراه باشید...
1. نما
یشگاه هرگز زنی را به این نام نمی‌شناختم
01 مرداد 1395 لغایت 11 مرداد 1395
16 تا 20
گالری دنا

ناپایداری ذاتی هویت، زیر پای مفاهیم سنتی هویت سیاسی را خالی می کند و از آن جا که نه ماهیت ذاتی زنانه‌ای وجود دارد و نه هویت ثابتی که اصطلاح مذکور بر آن دلالت کند، نمی‌توان از وجود مقوله ی امر زنانه حرفی به میان آورد. زنانگی به واسطه‌ی مفهوم پیچیده، متکثر، تجربه‌پذیر و عصیانگر خود، جای مردانگی و امر مردانه را در دنیای پست‌مدرن می‌گیرد و باید به خاطر داشت این مفهوم نیز باید در محیطی همراه با تجربه‌های گوناگون، به هم‌ریخته و متکثر، ذهن را مورد هجوم خود قرار دهد و نه در محیطی منظم، آرام و ساده. دیگر زنانگی برچسب‌ بیولوژیکیِ حاصل از سلطه و قدرت نیست، بلکه می‌تواند یک سوژه را فارغ از مشخصه‌های زیست‌شناختی در برگیرد.

پارازیت روی بهشت
2. پارازیت روی بهشت
01 مرداد 1395 لغایت 13 مرداد 1395
 11 تا 23
تقابل میان هنر شرق و غرب و ساختارشکنی های از پس آن ، شاید امواج تازه ای نباشد؛اما بدون شک پیوند گلیچ آرت و مدیوم های هنر جدید با ریشه ها و خوانش های متفاوت از فرهنگ بومی منجر به خلق و آفرینش بیانی تازه شده است.
امروزه این ازدحام پارازیت و اختلال باعث گم شدن ماهیت راستین تمام تعاریف بشری مشترک شده است ؛ بهشت و آرمان های متصل به شرح خود بهشت که یکی از مباحث مشترک در ذهن تمامی انسان هاست به عنوان دست مایه ای برای فهم دگرگونی معنایی و ادراکی در ذهن انسان معاصر ، توسط هنرمند انتخاب شده است.
معنا و ادراکی که مؤید حرکت از جزء به کل و متاثر از بی اعتمادی به دنیای دیجیتال است از همین رو هنرمند گلیچ و پارازیت را به عنوان بهترین وسیله برای ارتباط با مخاطب انتخاب می کند تا در ازدحام جهان بینی های موجود در عصر دیجیتال بتواند این اختلال ها و پارازیت ها را در ذهن ما وادار به بازخوانی دوباره نماید.

هفت شهر عشق - نمایشگاه گروهی نقاشی کودکان
3. هفت شهر عشق - نمایشگاه گروهی نقاشی کودکان
01 مرداد 1395 لغایت 10 مرداد 1395
10 تا 20
گالری هنر دو (فرهنگسرای ارسباران)
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، دراین نمایشگاه 150 اثرنقاشی از 150دانش آموز با موضوع دیدگاه نوجوانان در مواجهه با فلسفه عرفانی " هفت شهرعشق " عطارنیشابوری به مدت ده روز از ساعت 10 تا 20در گالری شماره دو ارسباران برای بازدید عموم به نمایش درمی آید .

"هفت شهر عشق "یا هفت وادی در اصطلاح عرفان شیخ عطار نیشابوری مراحلی است که سالک طریقت باید طی کند که طی این مراحل را به بیابان های بی پناه تشبیه کرده است که منتهی به کوه های بلند و بی فریادی می شود که سالک برای رسیدن به مقصود از عبور این بیابان های مخوف و گردنه های مهلک ناگزیر است .شرح کامل و تعلیم این هفت وادی ( طلب ، عشق ، معرفت ، استغناوبی نیازی ، توحید، حیرت ، فقر ، فنا) که در واقع راه حضرت عشق است در کتاب "منطق الطیر"در قالب داستان سفر مرغان به رهبری هدهد و حکایاتی که رخ می دهد آمده است.

جایگاه SPOT
4. جایگاه SPOT
01 مرداد 1395 لغایت 10 مرداد 1395
 10 تا 20
نگارخانه آوا
تعیین چارچوب با وجود امکان شکستن محدودیت‌ها، نوعی مداقه را عیان می‌کند. مداقه‌ای بی قید و بند که به دنبال کشف دنیایی فراخ و متفاوت در پس کوچکی و محدویت است. چارچوب نوعی تعیین مرز است، انتخاب قلمرو ست؛ بی آن که لزوماً تحدید باشد. چارچوب حوزه فرمانروایی نقاش است تا با همة آزادی عمل‌ها در مقر خود بر فراز جایگاهی کوچک اما بالا -  اما بلند به نظاره بنشیند.  
تحریریه معماری آرل
گردآورنده: الهه کاشی
منبع: galleryinfo
تعداد بازدید : ۲۵۸۶
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
آجرچینی نمای موجدار، توسط رُبات هوشمند!

آجرچینی نمای موجدار، توسط رُبات هوشمند!

طراحی مرکز فرهنگی تاریخی با الهام از معماری قدیم

طراحی مرکز فرهنگی تاریخی با الهام از معماری قدیم

گالری هنری اوکلند نیوزلند

گالری هنری اوکلند نیوزلند

گالری و موزه هنری تایتانیک

گالری و موزه هنری تایتانیک

طراحی بی نظیر گالری سان فرانسیسکو با 8000 گُل

طراحی بی نظیر گالری سان فرانسیسکو با 8000 گُل

طراحی گالري ساكلر سرپنتين توسط زاها حدید

طراحی گالري ساكلر سرپنتين توسط زاها حدید

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir