نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : سه شنبه , ۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۰۸:۵۹
نویسنده، طراح و کارگردان: محمد جواد سجادی
بازیگران: عرفان آیتی، ابوالفضل صفوی، مصطفی قیصری ها
تهیه کننده: راضیه فاضلی
مشاور کارگردان: حمیدرضا آذرنگ
موسیقی: محمدرضا معتمدی-مجید ابراهیمی
طراح پوستر،بوشور و عکاس: محمد صادق زرجویان
دستیار کارگردان: راضیه فاضلی
مدیر تولید،تبلیغات و مشاور رسانه: آوا فیاض
روابط عمومی: مریم پوراحمدی
اجرای تبلیغات: تماشاچی حرفه ای
شماره تماس: 09356915651
*اثر تحسین شده تماشاگران در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر استانی (بوشهر)
*کسب مقام اول کارگردانی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی اصفهان
*کسب سه تندیس مشترک بازیگری جشنواره تئاتر استانی اصفهان
*کسب تندیس بهترین پوستر و بروشور جشنواره تئاتر استانی اصفهان
*بهترین اثر از نظر هیئت داوران بیست و هفتمین جشنواره تئاتر اصفهان
*کاندیدای موسیقی برتر جشنواره تئاتر اصفهان
*کاندیدای دریافت بهترین طراحی لباس در جشنواره تئاتر اصفهان
نشانی: خیابان فلسطین، پایین تر از خیابان انقلاب، پلاک ۲۹۲
تلفن: ۶۶۱۷۶۸۲۵ - ۶۶۱۷۶۸۱۲ - ۶۶۱۷۶۴۰۳
بازیگران: عرفان آیتی، ابوالفضل صفوی، مصطفی قیصری ها
تهیه کننده: راضیه فاضلی
مشاور کارگردان: حمیدرضا آذرنگ
موسیقی: محمدرضا معتمدی-مجید ابراهیمی
طراح پوستر،بوشور و عکاس: محمد صادق زرجویان
دستیار کارگردان: راضیه فاضلی
مدیر تولید،تبلیغات و مشاور رسانه: آوا فیاض
روابط عمومی: مریم پوراحمدی
اجرای تبلیغات: تماشاچی حرفه ای
شماره تماس: 09356915651
*اثر تحسین شده تماشاگران در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر استانی (بوشهر)
*کسب مقام اول کارگردانی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی اصفهان
*کسب سه تندیس مشترک بازیگری جشنواره تئاتر استانی اصفهان
*کسب تندیس بهترین پوستر و بروشور جشنواره تئاتر استانی اصفهان
*بهترین اثر از نظر هیئت داوران بیست و هفتمین جشنواره تئاتر اصفهان
*کاندیدای موسیقی برتر جشنواره تئاتر اصفهان
*کاندیدای دریافت بهترین طراحی لباس در جشنواره تئاتر اصفهان
نشانی: خیابان فلسطین، پایین تر از خیابان انقلاب، پلاک ۲۹۲
تلفن: ۶۶۱۷۶۸۲۵ - ۶۶۱۷۶۸۱۲ - ۶۶۱۷۶۴۰۳
به گزارش ایلنا، 12 اردیبهشت ماه، نمایش «هفت خوان هملت» به طراحی و کارگردانی محمد جواد سجادی در تئاتر «باران» به دست نادر برهانی مرند افتتاح شد.
همچنین مهدی شفیعی (مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی) به همراه پیمان شریعتی (معاون اجرایی مرکز هنرهای نمایشی) و وحید لک (مشاور هنری مرکز هنرهای نمایشی) در راستای حمایت از تئاتر شهرستانها در روز اول به دیدن این نمایش نشستند و به اهمیت اجرای جوانان علی الخصوص گروههای شهرستان در تهران اشاره کردند.
محمدجواد سجادی در خصوص داستان نمایش میگوید: "هفت خوان هملت" نظیره طنز آمیز هملت شکسپیر است که نقالی میشود و امروز در کنار زندگی حال شما اتفاق میافتند. در این نمایش تمامی نقشها توسط سه بازیگر و به صورت بازی در بازی صورت میگیرد، همچنین موسیقی نقش مهمی را در این کار ایفا میکند، در واقع نوازندگان بخشی از نمایش هستند.
عرفان آیتی، ابوالفضل صفوی، مصطفی قیصریها سه بازیگر این نمایش هستند و همچنین حمیدرضا آذرنگ (کارگردان، نویسنده و بازیگر) به عنوان مشاور کارگردان گروه را همراهی میکند.
در اجرای اول؛ احمد کاوری، فهیمه امن زاده و فؤاد خراباتی از هنرمندانی بودند که به تماشای این نمایش نشستند.
این نمایش پیش از این در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی اصفهان بهترین اثر از نگاه هیات داوران شناخته شد و توانست برنده جایزه اول کارگردانی، جایزه اول بازیگری (مشترک برای هر سه بازیگر)، جایزه اول طراحی پوستر و بروشور. کاندید بهترین موسیقی نیز شود.
2- نمایش نگاهمان می کنند
محل: تماشاخانه مسعودیه (عمارت مسعودیه)
دوره اجرا: چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
ساعت: ۲۱:۰۰
مدت: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
بهای بلیت: ۳۰,۰۰۰ تومان
: داریوش پیرو
: مارال جیرانی
: الهام صالحی (مهمان از گروه تئاتر پوشه)
: آرمان کوچکی
: پریسا گودرزی
: ماهگل کرامتی
: رضا معطریان
: کسرا پرتوی
: مریم رودبارانی
تماشاخانه مسعودیه، خیابان جمهوری، نرسیده به میدان بهارستان، خیابان ملت، خیابان اکباتان، عمارت مسعودیه محل: تماشاخانه مسعودیه (عمارت مسعودیه)
دوره اجرا: چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
ساعت: ۲۱:۰۰
مدت: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
بهای بلیت: ۳۰,۰۰۰ تومان
: نغمه ثمینی
: محمدرضا اصلی
: (به ترتیب ورود به صحنه) نازنین فراهانی، کاظم سیاحی، شیدا خلیق، فرشته صدرعرفایی، مسعود کرامتی، سام قریبیان
: شهنام شهباززاده
: مهیار علیزاده: داریوش پیرو
: مارال جیرانی
: الهام صالحی (مهمان از گروه تئاتر پوشه)
: آرمان کوچکی
: پریسا گودرزی
: ماهگل کرامتی
: رضا معطریان
: کسرا پرتوی
: مریم رودبارانی
گفتوگو با فرشته صدرعرفایی، بازیگر «نمایش نگاهمان میکنند»
فرشته صدرعرفایی، که در زمینههای گویندگی، عروسکگردانی، بازیگری تئاتر و سینما و کارگردانی فعالیت میکند، اینروزها مشغول بازی در نمایش «نگاهمان میکنند» به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی محمدرضا اصلی است.
آرامشی که در کارهایتان دارید، از کجا سرچشمه میگیرد؟
در نقشهایم تابهحال متوجه این موضوع نشدهام. چون اینجا راجعبه این نقش صحبت کردیم که این زن تا چه حد باید مضطرب و پریشان باشد و تا چه اندازه بیرونریزی داشته باشد، آن را اتود و حتی اجرا نیز کردیم اما در آخر به این نتیجه رسیدیم که این شخصیت باید با دختری که در روبهرویش است، فرق کند اینکه این زن با توجه به پختهتربودنش و اینکه بازیگر است و به واسطه حرفه و وجهه اجتماعیاش خویشتندار است و این موضوع برایش مهم است و دوست ندارد که احساساتش را بروز دهد. او درونیتر و پختهتر با مسائل برخورد میکند. ازاینرو این نقش را به این سمت بردیم یعنی آن بخش عصبیبودن و بیرونریزی و دستپاچگیاش را از او گرفتیم و به این نتیجه رسیدیم اینگونه آن زن جذابتر است چون همسر او در اپیزود سوم میگوید «او با همه فرق میکند» بنابراین باید اقتدار و مدیریت او را حتی در شرایط سخت ببینیم و به این نتیجه برسیم او واقعاً با همه فرق میکند. از طرفی تفاوت او با دختری که مقابلش است باید بهروشنی دیده میشد؛ هم از لحاظ دیدگاه و منش و هم تفاوت نسلها.
بهطورکلی تحلیل شما از نقش ژاله چیست؟
بهعلاوه مسائلی که به آنها اشاره کردم، این زن قبلا نقش یک روح سرگردانی را بازی کرده است که آن دختر راجعبه آن صحبت میکند و او میگوید «سرگردان هستم اما روح را نمیدانم» و اشاره به نقشی است که در یک سریال بازی کرده بود و احساسی که اکنون در زندگی دارد. نقش روحی که میآید و کاری را که باید انجام دهد انجام میدهد و پس از آن به دنیای مردهها بازمیگردد، آن نقش را در این اپیزود بازی میکند یعنی این زن به دنبال مسئلهای و کشفی برای خودش میآید ولی بدون اینکه بخواهد، تأثیری روی زندگی یک آدم دیگر میگذارد و میرود و اینکه با آمدن او، آن دختر به واقعیتی میرسد. درحقیقت انگار ژاله همان روح است و انگار که همان نقش را بازی میکند و تقدیرش این بوده است آنچه را که دختر در سریال دیده است، اینجا نیز اجرا شود که میآید و دختر را به کشفی میرساند درحالیکه اصلاً قصد این نبوده است و اصلاً مسیر به بیراهه میرود و به دختر چیزی داده میشود و آن نیز مسیر درستی است و او وظیفهای را که باید انجام میدهد و او را نیز به یک آرامش، بلوغ و پذیرش شرایطی میرساند که انگار برای همه هست.
نقش با پردازش واقعی تا چه حد در درکش مؤثر است؟
نقش باید باورپذیر باشد. میشود آن را توسط پردازش واقعی، باورپذیر کرد یا اینکه پردازش واقعی کرد اما باورپذیر نباشد. برای من بیشتر باورپذیربودن مهم است تا واقعی یا غیرواقعیبودن نقش. یک شخصیت را میشود غیرواقعی نمایش داد ولی باورپذیر باشد و پیام را تماشاگر بگیرد و بتوانیم آن را به تماشاگر منتقل کنیم. الزاماً لازم نیست برای اینکه نقش را تماشاگر باور کند، رئال باشد، میتواند غیرواقعی نیز باشد و مهم این است که تماشاگر شخصیت و موقعیت آن را در نمایش بپذیرد و دنبال و درک کند. اصلاً ممکن است برای مثال ما با اصوات عجیبوغریبی حرف بزنیم. طبیعی است در این صورت کار رئال نیست.
3- فیلم تئاتر بازی استریندبرگ
محل: سالن پردیس سینمایی چارسو (سالن شماره ۲)
دوره اجرا: شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
ساعت: ۱۹:۳۰
بهای بلیت: ۱۰,۰۰۰ تومان
نویسنده: فردریش دورنمات
کارگردان: حمید سمندریان
بازیگران: رضا کیانیان، احمد ساعتچیان و هما روستا
محل: سالن پردیس سینمایی چارسو (سالن شماره ۲)
دوره اجرا: شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
ساعت: ۱۹:۳۰
بهای بلیت: ۱۰,۰۰۰ تومان
نویسنده: فردریش دورنمات
کارگردان: حمید سمندریان
بازیگران: رضا کیانیان، احمد ساعتچیان و هما روستا
به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی پردیس چارسو، شنبههای فیلم تئاتر پردیس چارسو با نمایش فیلم تئاتر «بازی استریندبرگ» به کارگردانی زنده یاد حمید سمندریان آغاز شد.
در این نمایش که با استقبال مخاطبان همراه بود، احمد ساعتچیان یکی از بازیگران این نمایش از خاطره همکاری با زنده یاد حمید سمندریان گفت.
زنده یاد حمید سمندریان «بازی استریندبرگ» نوشته فردریش دورنمات را در سال ۱۳۷۸ در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر با بازی رضا کیانیان، احمد ساعتچیان و هما روستا روی صحنه برده بود.
تحریریه معماری آرل
گردآورنده: پروانه شاه سوار
منابع: tiwall-ana-ilna-namayesh24