۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : سه شنبه , ۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۳:۳۷
خانه هوشمند،تجهیزات خانه های هوشمند،معماری خانه هوشمند

نویسنده: مسعود آموزگار
سامسونگ در نمایشگاه CES 2014 تمام تمرکز خود را بر روی تجهیزات خانه‌ی هوشمند قرار داده بود و پس از آن هم تصاحب شرکت SmartThings به خوبی نمایانگر اهداف بلند سامسونگ در این حوزه بود. سرویس اتوماسیون خانگی این شرکت مجموعه‌ای از ویژگی‌های عالی را ارائه کرد اما امروز سامسونگ با معرفی سرویس جدید خود، پا را یک قدم فراتر گذاشت. با آرل همراه باشید.

کمپانی SmartThings که اکنون در اختیار سامسونگ قرار دارد، ابزار‌هایی را که شامل سنسورهای تشخیص حرکت، کلید‌های روشن و خاموش کردن چراغ‌ها و پریزهای برق هوشمند هستند را برای هوشمندسازی خانه‌ها تولید می‌کند. ابزارهای تولیدی این کمپانی قابلیت کار با اندروید و iOS را از طریق اپلیکیشن موبایل توسعه داده شده دارد.

سیستم اتوماسیون خانگی سامسونگ که این شرکت به توسعه‌ی آن مشغول بود خصوصیاتی نظیر کنترل لوازم منزل و سایر محصولات این شرکت از طریق گوشی موبایل و تلویزیون را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. گسترش صورت گرفته توسط سامسونگ بر روی سرویس خانه‌ی هوشمند، شامل مجموعه‌ای از سرویس‌ها و محصولاتی می‌شود که بر روی امنیت، مدیریت مصرف انرژی و آگاهی از موقعیت متمرکز بوده و راه‌های هوشمندانه‌تر و آنلاین‌تری برای زندگی در خانه‌های آینده فراهم می‌کند. برای نمونه اکنون کاربر قادر خواهد بود به قفل‌های دیجیتال و دوربین‌های مدار بسته متصل شده و به بررسی وضعیت خانه و تمامی نقاط درون آن بپردازد.

خصوصیت مدیریت انرژی جدید به شما این امکان را خواهد داد تا وضعیت سطح مصرف انرژی هر دستگاه را بصورت مناسب زیر نظر داشته باشید. حتی کاربر در این سیستم قادر است به تعیین محدودیت‌های مشخصی پرداخته و هنگامی که دستگاه مذکور در حال عبور از محدودیت مصرف تعیین شده باشد اعلانیه‌ای به کاربر ارسال خواهد شد تا شخص از کم و کیف ماجرا آگاه گردد.

قابلیت آگاهی از موقعیت احتمالا یکی از هیجان‌انگیزترین توانایی‌های سیستم خانه‌ی هوشمند سامسونگ است. بر اساس این قابلیت، اقدامات خودکار بر اساس محل فعلی شما صورت خواهد پذیرفت. تصور کنید که سیستم تهویه مطبوع خانه بصورت خودکار هنگامی که به فاصله‌ی مشخصی از خانه رسیدید فعال شده و پیش از ورود شما فضا را به بهترین شکل برای شما آماده کند. شاید مایل باشید هنگامی که به نزدیک در ورودی خانه می‌رسید لامپ‌های بخش مشخصی از خانه روشن شوند. همه‌ی این‌ها و بسیاری موارد قابل تنظیم بیشتر در سیستم خانه‌ی هوشمند سامسونگ امکان‌پذیر است.

خانه هوشمند،تجهیزات خانه های هوشمند،معماری خانه هوشمند


چگونه تمام این موارد به تجربه‌ی دلنشین اندرویدی گره خواهد خورد؟ اندروید ستون فقرات خانه‌ی هوشمند محسوب می‌شود و اغلب دستگاه‌های تولید شده توسط سامسونگ نیز از این سیستم‌عامل بهره می‌برند. نیازی به ذکر این مساله نیست که یکی از پایه‌های ثابت ویژگی‌های جدید سیستم سامسونگ، ادغام با سرویس دستیار صوتی S Voice است. کاربران بر این اساس قادر خواهند بود خانه و لوازم منزل خود را به کمک دستیار دیجیتال صوتی سامسونگ که در اغلب گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند این شرکت تعبیه شده کنترل کنند.

سامسونگ تصمیم گرفته تلاش‌های خود در حوزه‌ی خانه‌ی هوشمند را همزمان با گسترش این صنعت به پیش رانده و کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری مخصوص سیستم خانه‌ی هوشمند خود را تا اواخر سال جاری میلادی عرضه کند. در صورتی که توسعه‌دهندگان از این کیت استقبال کرده و به گسترش آن بپردازند مسلما موفقیت بزرگی در انتظار سامسونگ خواهد بود. دیدگاه شما در خصوص آینده‌ی خانه‌های هوشمند و نقش سامسونگ در این حوزه چیست؟ به نظر می‌رسد اگرچه در حال حاضر اینگونه سیستم‌ها بیشتر برای خانه‌های بزرگ و گران قیمت کاربرد دارند، اما با ورود هرچه بیشتر شرکت‌های بزرگ به این صنعت شاهد کاهش هزینه‌ها و افزایش کاربردهای احتمالی حاصل از آن هستیم. کدام شرکت‌ها را بعنوان بازیگران مهم این عرصه را در آینده‌ی نزدیک تصور می‌کنید؟



تحریریه معماری آرل
نویسنده: مسعود آموزگار
منبع: زومیت، ANDROIDAUTHORITY

تعداد بازدید : ۳۹۸۷
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی غرفه مه آلود: سیستم مفهومی هوشمند برای آینده

طراحی غرفه مه آلود: سیستم مفهومی هوشمند برای آینده

آیا یک ماشین می تواند کار یک معمار را انجام دهد؟

آیا یک ماشین می تواند کار یک معمار را انجام دهد؟

 تکنو لوژی جدید پانل های دیواری و  سقفی زیبا  با LEDهای  مخفی

تکنو لوژی جدید پانل های دیواری و سقفی زیبا با LEDهای مخفی

خانه‌ هیدروالکتریکی که با کمک امواج جزر و مدی برق تولید می‌کند

خانه‌ هیدروالکتریکی که با کمک امواج جزر و مدی برق تولید می‌کند

برخورد کارکنان با دیوارهای شیشه‌ای در اپل پارک

برخورد کارکنان با دیوارهای شیشه‌ای در اپل پارک

ابزارى براى اينده

ابزارى براى اينده

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir