۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : يکشنبه , ۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۰۹:۰۸

خودرو هاي مفهومي معرفی شده در سال 2013

خودروهای کانسپت يا مفهومي همواره مخاطبانشان را شیفته‌ی خود کرده‌اند، زیرا آن‌ها نشان دهنده‌ی خودروهای نسل آینده می‌باشند. پیشرفت سریع تکنولوژی در دنیای امروز ما به گونه‌ای است که بسیاری از کانسپت ها در حال وارد شدن به خطوط تولید شرکت‌های خودروسازی می‌باشند. در این بین، کانسپت هایی با تخیلی‌ترین طراحی‌ها، برای مخاطبان جذاب‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند، آن‌هایی که با طراحی‌های هنرمندانه و وعده‌هایی در مورد این که در نهایت چگونه اتومبیلی خواهند شد ما را اغوا می‌کنند. در این مقاله ما کانسپت های محبوب خود در سال 2013 را معرفی می‌کنیم، بعضی از آن‌ها به دلیل امکاناتی که ارائه می‌کنند، و برخی دیگر به دلیل داشتن ظاهری فوق العاده در این لیست قرار گرفته‌اند. در گذشته، به بررسی بخش اول شگفت انگيزترين خودرو هاي مفهومي معرفی شده در سال 2013 پرداختیم. در این بخش قسمت دوم را بررسی خواهیم نمود.

کیا Kia Niro / Provo / CUB

گالری تصاویر Kia Niro

خودرو هاي مفهومي معرفی شده در سال 2013


گالری تصاویر Kia Provo
خودرو هاي مفهومي معرفی شده در سال 2013



گالری تصاویر Kia CUB


خودرو هاي مفهومي معرفی شده در سال 2013

پیشرفت کیا به عنوان یک پیشرو در صنعت طراحی خودرو را می توان به طور کامل به طراح اصلی آن‌ها پیتر شرایر و تیم وی نسبت داد. از زمانی که این طراحان باواریایی را از فولکس واگن در سال 2006 وارد تیم طراحی کیا شدند، آن‌ها نه تنها جوایز طراحی متعددی را برای این برند به‌دست آوردند، بلکه میزان فروش سالانه‌ی کیا نیز افزایش زیادی یافت. این برند امسال سه نوع خودروی کانسپت زیبا را معرفی کرد، و چون ما نمی‌توانستیم فقط یکی از آن‌ها را در این لیست قرار دهیم، بنابراین همه‌ی آن‌ها را به لیست اضافه کردیم. ما عاشق درب‌های قیچی وار و حالت تهاجمی Niro، چراغ‌ها و مسیج بورد LED زیبای Provo، و ابعاد منظم و ظاهر دوست داشتنی CUB هستیم.


مرسدس بنز AMG گرن توریزمو ویژن

خودرو هاي مفهومي معرفی شده در سال 2013
بنا به گفته‌ی Tobias Moers رئیس مرسدس AMG، کانسپت Vision Gran Turismo خیلی کم یا تقریباً هیچ پایه و اساسی در واقعیت ندارد؛ و نتیجه‌ی رویاهایی است که به ذهن مهندسان و طراحان می‌رسد. بر خلاف آن، پلتفرم Vision GT و موتور آن نسبتاً واقعی هستند- یک موتور بهینه سازی شده‌ی SLS و با خروجی مشابه S-model (577 اسب بخار) 5.5 لیتری توربو دوقلو هشت سیلندر – ولی بدنه‌ی آن نیم نگاهی به طراحی خودروهای آینده می‌باشد. برخی از عناصر طراحی، البته به غیر از جلو پنجره‌ی با نور LED، درب‌های بال پرنده‌ای، یا عدم وجود شیشه‌ی عقب، در GT AMG آینده به کار گرفته خواهند شد. اگر دوست داشته باشید همین الان می‌توانید در بازی Gran Turismo 6 این خودروی کانسپت را برانید.


نیسان بلید گلایدر

خودرو هاي مفهومي معرفی شده در سال 2013


طراحی نوآورانه و باریک قسمت جلوی خودروی مسابقه ای Delta Wing دیگر مانند قبل تعجب آور نیست، ولی این خبر چیزی بود که واقعاً ما را شوکه کرد: نیسان در نمایشگاه خودروی توکیو و همزمان با معرفی این خودرو اعلام کرد که این یک نمونه‌ی اکتشافی از یک خودروی تولیدی آینده می‌باشد. طراحی داخلی این خودرو بسیار منحصر به فرد می‌باشد، به گونه‌ای که فضای داخلی سه نفره‌ی آن شامل یک صندلی راننده در وسط و یک جفت صندلی دیگر در پشت راننده و یک فرمان شبیه فرمان هواپیما می‌باشد.

سوبارو WRX

خودرو هاي مفهومي معرفی شده در سال 2013

سوبارو بهار امسال در نمایشگاه خودروی نیویورک از خودروی کانسپت خود با نام WRX رونمایی کرد و آن مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، این خودرو فوق العاده بود. طراحی آن به طور واضحی مانند سایر خودروهای سوبارو می‌باشد و از هر نظر همان خودروی WRX 2015 است که ما امیدوار بودیم باشد. البته، خودروهای کانسپت به سختی وارد چرخه‌ی تولید می‌شوند، و آخرین کانسپت سوبارو نیز از این قضیه مستثنی نبود. خودروی تولیدی این مدل هنوز ظاهر بسیار خوبی دارد و رانندگی با آن لذت بخش است، ولی ما هنوز نگرانی‌هایی در مورد این نسخه‌ی مفهومی داریم.


منبع: گجت نیوز
تحریریه گروه معماری آرل
تعداد بازدید : ۳۸۸۹
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
ویدئوی بی نظیر سریع ترین خودروی سوپراسپرت الکتریکی جهان

ویدئوی بی نظیر سریع ترین خودروی سوپراسپرت الکتریکی جهان

طوفان سهمگين لامبورگيني  : با لامبورگيني هوريکان آشنا شويد

طوفان سهمگين لامبورگيني : با لامبورگيني هوريکان آشنا شويد

مکلارن 650 s Spider، زیبایی و ظرافت انگلیسی

مکلارن 650 s Spider، زیبایی و ظرافت انگلیسی

کوروت Z06 جدید، شوالیه برمی خیزید

کوروت Z06 جدید، شوالیه برمی خیزید

مازراتی آلفیری،کانسپتی بی نظیر

مازراتی آلفیری،کانسپتی بی نظیر

کانسپت BMW Zagato

کانسپت BMW Zagato

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir