۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : دوشنبه , ۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ۱۴:۵۳
زنوو ST1
 
این ماشین پرقدرت با عنوان Zenvo ST1 برای بیان قدرت و عملکرد بالای قوق العاده طراحی شده است. اما آیا به بیان واقعی کلمه میتوان این چنین گفت؟؟؟
این خودرو محصول یک کمپانی دانمارکی است که در سال 2004 تأسیس شده و در سال 2008 نخستین محصول خودرا ارائه کرده است.این خوردو در کلاس خودروهای اسپرت قرار گرفته، طرح خود را بر اساس خودروهای موتور میانی با محور دیفرانسیل عقب ساخته است. سیستم جعبه دنده آن به صورت 6 دنده دستی است. موتور این خودرو نیرویی برابر 1104 و 1250 اسب بخار تولید می کند. مدل قوی تر این مدل مخصوص آمریکا میباشد.



از مشخصات قابل توجه و عجیب این خودرو، این می باشد که در کشور دانمارک طراحی و ساخته شده است. همانطور که ما می دانیم این کشور به بهشت دوچرخه سواری شهرت دارد و میزان تولید آلایندگی انواع خودرو ها در این کشور، به حداقل ممکن میرساند. باعث تعجب بسیاری از عموم است که چنین خودرویی با چنین ویژه گی هایی در این کشور ساخته و عرضه می شود. به احتمال زیاد مشهورترین خصوصیت کشور دانمارک: شیرینی، پنیر و گوشت گاو و بیکن آن می باشد.

زنوو ST1
 
صفر تا صد این ماشین چیزی در حدود 3.1 ثانیه است و ماکسیمم سرعت آن 375 کیلومتر در ساعت می باشد. مسئولان زنوو قیمت پایه آن را 800 هزار پوند تخمین زده اند. به طوری که سالانه 3 دستگاه برای عموم تولید می شود. شاید یکی از مشکلات اعظم این کمپانی، قیمت بالای آن باشد. اما مشکلات اصلی این خودرو فراتر از قیمت آن می باشد.
 
زنوو ST1
 
در وحله اول دید و تفکر عموم، نسبت به خرید چنین خودرویی از یک کمپانی که شهرت زیادی ندارد و نمیتوانند پول خود را صرف خرید ماشینی کنند که تا به حال اسم کمپانی آن را تا به حال نشنیده اند. طبیعتاً سوپر ماشین هایی مانند: لامبورگینی، بوگاتی، پاگانی، فراری، مکلارن، استون مارتین، و ... می تواند جایگزین مناسب تری برای این خودرو باشد. دقت و ساخت این خودرو هم به هیچ عنوان ظرافت و دقت خودرو های مشهور را نداشته است.
 
زنوو ST1
 
با توجه به تحلیل جرمی کلارکسون، مجری و تحلیل گر برنامه تخته گاز ، وقتی که این به اصطلاح سوپرماشین را در حالت اسپرت و مسابقه قرار می دهی،غیر قابل رانندگی و حتی کنترل می باشد. تعدادی مشکل هم در خصوص کیفیت این محصول وجود دارد. به طور مثال: داخل چراغ ها در شرایط مرطوب و بارندگی، از رطوبت و آب خیس شده و مشکل دید در شب را برای رانندگان پشتی ایجاد می کند. ترمز های عقب خوب کار نکرده و پس از چند دور رانندگی در پیست مخصوص برنامه تخته گاز کلاچ آن به طور کامل از کار افتاد. بعد از این اتفاقات ماشین به دانمارک بازگشت و پس از تعمیر، بعد از چند هفته به انگلستان بازگشت. اما بلافاصله فن خنک کننده از کار افتاد و ماشین در آتش سوخت.پس از این اتفاقات وقتی جیمز می همکار کلارکسون از وی پرسید که آیا نکته مثبتی در مورد این ماشین وجود دارد یا نه: وی برای تحقیر طراحان و مهندسان این کمپانی که تقریباً نزدیک به 10 سال از وقت خود را برای تولید و ارائه این مدل کرده اند پاسخ داد که تنها نکته مثبت این بود که بعد از سوختن کامل ماشین در آتش، مشکل رطوبت داخل چراغ های عقب رفع شده بود.
 
زنوو ST1

البته میتوان جسارت مهندسان دانمارکی را در ساخت یک سوپرماشین مستقل تحسین نمود. هر چند که مشکلات زیاد و عدیده آن، از جذابیت و خوبی آن بسیار کاسته است. اما در نتیجه گیری کلی از بنده، این یک گام مثبت برای کشوری به شمار می رود که تا کنون در صنعت خودروسارزی حرفی برای گفتن نداشته است. امیدواریم که مسؤولان خودرو سازی کشور ما و واردکنندگان محترم بتوانند چنین گام مثبت و بزرگی برای صنعت خودروسازی ایران بردارند. با توجه به مثلاً تولیدات کشور ما که از بدترین و ضعیف ترین محصولات موجود در بازار می باشد و روز به روز از کیفیت ضعیف سابق خود، ضعیف تر می شود. اللخصوص واردات خودروها و قطعات چینی با ظاهری نه چندان جذاب، و در ظاهر ارزان، این مشکلات را صدچندان کرده است.

نظرات ارزشمند خود را در رابطه با این مطلب، با ما در میان بگذارید.
 

زنوو ST1 زنوو ST1 زنوو ST1 زنوو ST1


تحریریه گروه معماری آرل
نویسنده: مهرداد نجیب زاده
منبع: Arel.ir,Top Gear,netcarshow.com
تعداد بازدید : ۷۶۹۸
نسخه چاپی :  
محمد

بازم دمشون گرم تونستن همچین ماشینی بسازن ماکه هنوز داریم همون پراید صدساله پیش کره رو میسازیم میدیم دست مردم تازه اونم زه وضبط نداره خریدار بدبخت خودش باید بره بخره



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
 تماشا کنید: خروج شعله‌‌های آتش از اَستون مارتین Volcan در تیزر ویدئویی

تماشا کنید: خروج شعله‌‌های آتش از اَستون مارتین Volcan در تیزر ویدئویی

تسلا روداستر رقیبی جدی برای سوپراسپرت های بنزیی یا تبلیغات پر زرق و برق؟

تسلا روداستر رقیبی جدی برای سوپراسپرت های بنزیی یا تبلیغات پر زرق و برق؟

کانسپت لامبورگینی Egoista

کانسپت لامبورگینی Egoista

مورگان اتومبیل باشکوه SP1 را معرفی کرد : سنتی اما مدرن

مورگان اتومبیل باشکوه SP1 را معرفی کرد : سنتی اما مدرن

مازراتی آلفیری،کانسپتی بی نظیر

مازراتی آلفیری،کانسپتی بی نظیر

فراری J50 ، پنجاه سال شکوه و جلال خودروسازی

فراری J50 ، پنجاه سال شکوه و جلال خودروسازی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir