۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۰۴:۱۵
شش مورد دوست داشتنی از معماران مشهور

به مناسبت بررسی های اخیر ما از مقالات تخصصی در مورد انواع متریال ها از سایت Archdaily ، ما به معرفی شش مورد از آثار برجسته معماری و مورد علاقه عموم پرداخته ایم. با توجه به این چند مورد، استفاده غیرمستقیم اسکار نیمایر از بتن، و کاربرد خلاقانه کنگو کوما از چوب را می توان نام برد. در ادامه ما به بررسی پروژه های دیگری از این قبیل پرداخته ایم.معماران و طراحان می توانند با توجه به این پروژه ها، و آشنایی با نحوه طراحی این معماران، قدرت طراحی خود را ارتقا دهند.


اسکار نیمایر بتن

کلیسای برازیلیا

کلیسای برازیلیا
 
اگر چه میتوان عنوان کرد که بعضی از معماران اشتیاق و یا حتی معاشقه با بتن دارند، اما هیچ کدام آنها به اندازه اسکار نیمایر نیستند.استفاده به خصوص از بتن ، پتانسیل بالا و شکل پذیری بی نظیر در پروژه های خود بسیار بی نظیر است. به خصوص پروژه کلیسای برازیلیا و مقر سازمان ملل در نیویورک از شاخص ترین پروژه های وی با استفاده از بتن بوده است. نیمایر و لوسیو کوستا، اولین با در سال 1956 توانستند از این متریال به عنوان یک نماد قدرتمند در شهر برازیلیا استفاده کنند. به کار بری رنگ سفید در پوسته بتنی بناها، عنوان کننده وسعت مدنی و بصری این مجموعه در قلب این شهر، و معماری مدرنیسم بوده است. نیمایر، با استفاده از بتن در این مجموعه، از بسیاری از معماران نسل خود (و یا هر معمار دیگر) پیشی گرفت.
برای مشاهده کامل پروژه برازیلیا نیمایر اینجا را کلیک کنید.

برای مشاهده کامل پروژه موزه هنرهای نیتروی،اینجا را کلیک کنید.

آلوارو آلتو آجر

آلوارو آلتو

آلوارو آلتو


به عنوان یک طراح، مجسمه ساز و نقاش، نمونه کارهای آلوارو آلتو چیزی فراتر از معماری بوده است. طراحی داخلی طرح های وی، با توجه به مبلمان و تزئینات داخلی از نکات بارز کار وی بوده است. درک و خلق فضا از کوچکترین به بزرگترین جزئیات، از مهم ترین خصوصیت های کارهای او بوده است. در میان پروژه های متعدد او، آجر از ویژه گی خاص و جالبی برخوردار بوده است. از مهم ترین پروژه های وی می توان به خانه موراتسالو و نمای یکپارچه دانشگاه یووسکوله اشاره کرد.


زاها حدید الیاف کامپوزیت

مرکز علی اف باکو

گالری سرپنتین

استفاده زاها حدید از الیاف کامپوزیت به طور مکرر برای بیان هندسه پیچیده و طراحی پارامتری از ویژه گی های کارهای وی بوده است. اگر چه کارهای وی به عنوان استفاده از بتن و حجم سنگین مشهور می باشد، اما کاربری این الیاف در پوسته، زیبایی و تعادل خاصی را به کارهای وی بخشیده است. به عنوان مثال: مرکز حیدر علی اف در باکو، با استفاده از شیشه تقویت شده در ترکیب از الیاف پلی استر برای ایجاد یک نمای تقویتی و بدون درز در نمای ساختمان نام برد.

برای مشاهده کامل خبر پروژه مرکز علی اف باکو، اینجا را کلیک کنید.

برای مشاهده کامل خبر پروژه گالری سرپنتین، اینجا را کلیک کنید.
 
فرانک گری فلز

کلینیک کلیولند

سالن کنسرت والت دیزنی
 
شاید فرانک گری را می توان معروف ترین معمار در به کار بری از فلز در بناهای خود نام برد. استفاده از تیتانیوم در پوشش پوسته گالری بیلبائو، و همچنین روکش فلزی در بسیاری از ساختمان های وی از یژه گی های اصلی طرح های او بوده است. استفاده از فولاد زد زنگ در سالن کنسرت والت دیزنی در لس آنجلس، و پوشش وطراحی نمای درمانگاه و مرکز مغز و اعصاب در لاس وکاس ،که به صورت یک پوسته ای در هم پیچیده و مایل می باشد، فرمی خارج از عرف و جسورانه به چهره شهر بخشیده است.

برای مشاهده کامل پروژه کلینیک کلیولند اینجا را کلیک کنید.
 



کنگو کوما چوب

مرکز فرهنگی و هنری دلا فرانس

مرکز تحقیقات موزه GC
 

هنر این معمار ژاپنی در استفاده از چوب در برخی از پروژه های خود، از قابل توجه ترین ساختمان های چوبی در سال های اخیر بوده است. نمای ساختمان مرکز فرهنگی و هنری دلا فرانس در فرانسه و فضای داخلی مرکز تحقیقات موزه GC در ژاپن، از بهترین پروژه های وی در استفاده از چوب در این پروژه ها می باشد. مهارت کنگو در تبدیل مواد متراکم و سنگین به شکلی سبک و نرم بی نظیر است.


SANNAA شیشه
 
لوور لنز

SANNAA – شیشه
 
گروه معماری SANNAA که در ژاپن واقع شده، برای استفاده ماهرانه و هنری از شیشه شهرت دارد. حس وحدت و تعادل غیر قرینه در پروژه های این گروه، با استفاده از متریال شیشه از بارزترین پروژه های ممکن می باشد. به عنوان مثال: لوور لنز، که با تعبیه آینه های پنهان و حجم شیشه ای، عنصری قابل توجه و جذاب در این بنا بوده است. به همین منوال، موزه هنر جدید این گروه در شهر نیویورک ترکیبی هوشمندانه از شیشه و فلز آلومینیوم آندوزیت سفید و مش، دیوارها را روشن کرده است.
 
تحریره گروه معماران آرل
مترجم: مهرداد نجیب زاده
تعداد بازدید : ۶۷۱۲
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir