شبکه‌ای از خیابان‌های زیرزمینی در لس‌آنجلس

 

تحریریه معماری آرل

ترافیک در شهرهای بزرگ یکی از چالش های است که هنوز راه حلی کارامد برای آن پیدا نشده است، و افراد زمان زیادی از خود را در ترافیک صرف می کنند، چالش دیگری وجود دارد، پارک در مناطق پر رفت و امد است، این موضوع ایلان ماسک، کارآفرین آمریکایی و بنیانگذار خودروسازی تسلا را بر آن کرد تا رویای خود درباره خیابان‌های زیرزمینی را در کنفرانس تد به نمایش بگذارد. همراه آرل باشید...
ایلان ماسک، در کنفرانس تد ( TED) رویای خود درباره خیابان های زیرزمینی در لس آنجلس را توضیح داد و نشان داد که این پروژه چگونه کار خواهد کرد. بنیانگذار خودروی برقی تسلا در کنفرانس تد بیان کرد، ایده شبکه تونل‌های زیرزمینی لس‌آنجلس برای کاهش ترافیک به این دلیل به ذهنش رسیده که گیر افتادن در ترافیک برای او "مخرب روان" است.



ایلان ماسک در این سخنرانی ویدیویی کوتاه نمایش داد که در قالب انیمیشن نشان می دهد سیستم تونل زیرزمینی چند طبقه که در ذهن دارد چطور کار می کند.
خودرو های در حال حرکت برای وارد شدن به این تونل ها، بر روی وسیله هایی مانند چرخ دستی با ابعاد خودرو توقف می کنند و زمین زیر آنها باز می شود تا چرخ دستی به همراه خودرو به زیرزمین منتقل شود. پس از رسیدن به تونل مورد نظر راننده، خودرو به همراه چرخ‌دستی حامل آن حرکت می‌کند و هنگام رسیدن به مقصد دوباره به همان روش با کمک چرخ دستی به سطح زمین باز می‌گردد.
چشم انداز اولیه ایلان ماسک این بود که محدودیتی برای تعداد تونل های این پروژه وجود نداشته باشد، اما به گفته او باید راهی برای کاهش هزینه های حفاری و افزایش سرعت ساختن تونل ها پیدا کرد.

آقای ماسک در سخنرانی خود در کنفرانس تد به شوخی گفت: "ما یک حلزون خانگی به اسم گری داریم که می تواند ۱۴ مرتبه سریع تر از یک ماشین حفاری تونل حرکت کند. بنابراین بلندپروازی فعلی ما این است که گری را شکست دهیم."
شرکتی که ایلان ماسک برای انجام این پروژه تاسیس کرده است، "بورینگ" نام دارد و به گفته خودش کمتر از ۳ درصد وقت او را صرف می کند. این شرکت را کارآموزها و نیروهای پاره وقت اداره می کنند.
سوزان بردزلی، تحلیلگر ارشد کمپانی تحقیقات تکنولوژی ای.بی.آی، پروژه سیستم حمل و نقل زیرزمینی را مانند سفر به ماه رویایی تقریبا دست نیافتنی توصیف کرده است.

تحریریه معماری آرل
منبع : آرل، bbc.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6186.html