طراحی نوآورانه مرکز فرهنگی و بازی های تخیلی کودکان

تحریریه معماری آرل
از دیرباز مربیان هوشمند و آفریننده همواره به اثرات محل بازی کودکان بر رشد آنان توجه داشته اند؛ چرا که تعامل کودك با محیط تاثیر قابل توجهی بررشد ابعاد و مهارت هاي فیزیولوژیک، روانشناختی و اجتماعی کودكان دارد. به طوری که آنها از محیط برای رشد و بهبود مهرت های خود کمک می گیرند و محیط را از تمام راه های ممکن جهت برقراری تعامل ارزیابی می کنند. بدین منظور باید فضاهایی تخیل پرور، راهنمای تخیلات، خلاقیت و رفتار کودکان فراهم نمود.
درواقع، در طراحی داخلی چنین فضاهایی فاکتورهای مهمی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. اعم از: ابعاد، چگونگی تقسیم بندی فضاهای در دسترس، چیدمان عناصر، رنگ، روشنایی، سایر المان های محیطی. 

در اینجا به بررسی مختصری از مرکز فرهنگی و بازی های تخیلی کودکان در سیدنی می پردازیم که توسط استودیو طراحی Frost طراحی شده است. در این مجموعه فضاها به شکل نوآورانه و مورد نیاز کودکان طراحی شده از جمله: سالن های بازی، سالن فعالیت های هنری، اتاق قصه خوانی، نشیمن والدین می باشد. همچنین فضاهایی هیجان انگیزی چون استخر و سُرسُره توپ در نظر گرفته شده تا در مقابل انرژی فراوان کودکان پاسخ داده شود.

تحریریه معماری آرل
نویسنده: الهه کاشی
منبع: contemporist

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-6074.html