چهارشنبه های معرفی کتاب: از آشوبِ ادراک تا شناختِ معماری

تحریریه معماری آرل

کتابِ «از آشوبِ ادراک تا شناختِ معماری / نظریه‌ای نوین برایِ آفرینش ِمعماریِ انسان‌مدار بر اساسِ قوانینِ تئوریِ آشوب» به بازار آمد و هم اکنون در دسترس خوانندگان است.
کتابی با رویکردی نوین در مهرازی(معماری) و شناختِ آشوب‌هایِ اندیشگیِ مهرازی و مهرازان و راهکاریی برایِ برونرفت از آن با پشتگرمی به مباحثِ روانشناسی، علوم شناختی، سامانه‌هایِ هوشمند، باستانشناسی، عرفان و فلسفه می باشد که دسترنجِ 15 سال پژوهش و بررسی مهندس ساناز افتخار زاده است.

آیا می دانید؟
هنر چیست؟ مرز میان علم و هنر کجاست؟ معماری چیست؟ معمار کیست؟ جایگاه انسان در معماری کجاست؟ چگونه می توان قوانین طبیعت را در معماری به کار برد؟ مشخصه های معماری مطلوب چیست؟ رسالت معماری به عنوان زبان معمار چیست؟ فرهنگ چیست و چه نقشی در معماری دارد؟ زیباییو چگونه خلق می شود؟ تاثیر معماری بر جامعه چیست؟ چه چیزی در یک فضا موجب احساس امنیت، ترس، آسایش، خفقان، دلمردگی یا شادمانی شما می شود؟ روش های طراحی چیست؟ معیارهای داوری آثار معماری کدامست؟ تفاوت کانسپت گرایی در معماری و دیگر هنرها چیست؟ به چه دلیل فرم گرایی و ساختارشکنی پاسخگوی معماری نیست؟ کاستی های معماری پایدار چیست؟ چگونه معرفت ایرانی به هنرها و دانش های مختلف از جمله معماری منتهی شد؟ چگونه ممکن است عملی کوچک تاثیری بزرگ در تاریخ گذارد؟ چگونه می توان ناخودآگاه فراموش شده را به آگاهی درآورد؟ الگوی ذهنی چیست و چگونه ارتقاء می یابد؟ خلاقیت و تفکر خلاق چگونه بارور می شود و چه جایگاهی در هنر و معماری دارد؟ چگونه می توان سطح ادراک و شناخت را اعتلا بخشید؟ و ...
آشوب در این کتاب به این پرسش ها پاسخ می گوید و پرده از راز کیفیت بی نام بر می دارد.

مشخصات فنی کتاب:

نوشته: ساناز افتخار زاده
ناشر: سیمای دانش /علم معمار
چاپ اول: 1392
تعدا صفحات: 484 صفحه
قیمت: 38500 تومان

تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5787.html