عجایب معماری کلیساها در اروپا

تحریریه معماری آرل
در این بخش از وبسایت معماری آرل نمونه های بینظیر از کلیسا های اروپا با شاهکار معماری را در قالب یک ویدئو فراهم کرده ایم. در ادامه مطلب با معرفی کلیساها با ما همراه باشید...

1. کلیسای نوتردام پاریس(Notre Dame de Paris): در جزیره سیته در میانه رود سن و در مرکز پاریس واقع شده است.
2. باسیلیکای سانتا ماریا (Basilica Santa Maria del Fiore): کلیسایی وابسته به سنت آگوستین در رم ایتالیا بوده که در ضلع شمالی میدان دل پوپولو، یکی از مشهورترین میدان‌های شهر قرار گرفته است.
3. کلیسای جامع سنت پل (St Paul s Cathedral London): این بنا در لندن به سبک باروک توسط سر کریستوفر طراحی شد و دارای گند بزرگی می باشد که راهرویی به طول 32 متر گرداگرد درونی گنبد کشیده شده است.
4. کلیسای دومو میلان (Duomo di Milano): این کلیسای جامع به سبک گوتیک طراحی شد و ساخت آن حدود 6 سده به طول انجامید. گفتنی است که دومین کلیسای بزرگ ایتالیا و سومین کلیسای بزرگ در جهان محسوب می شود.
5. Notre Dame D Amiens
6. کلیسای وست مینستر (Westminster Abbey): در مرکز شهر لندن و به سبک معماری گوتیگ ساخته شده و مکان سنتی مراسم تاج‌گذاری، ازدواج و تدفین شاهان و شهبانوهای بریتانیایی است.
7. کلیسای جامع سنت مارک (St Marc s Basilica Venice): در شهر ونیز و به سبک معماری بیزانسی طراحی شده و دفتر کار اسقف اعظم ونیز است.
8. کلیسای سن پیترو (St. Peter s Basilica Rome): در رم و از بزرگترین کلیساهای جهان محسوب می شود که مربوط به دوره ی رنسانس پسین است. به طور کلی توسط دوناتو برامانت، میکل آنژ، کارلو مادرنو و برنینی طراحی شده معروف‌ترین اثر معماری رنسانس می‌باشد.
9. کلیسای جامع سنت اشتفان (The Stephen s cathedral Vienna): کلیسای مادر گوتیک در اروپای مرکزی در شهر وین است که در سال 1147 میلادی ساخته شده بود.
10. کلیسای جامع سویل (The Cathedral of Seville): بزرگترین کلیسای جهان با معماری گوتیک و سومین کلیسای بزرگ جهان از نظر اندازه می باشد. در اوایل قرن 16 ساخته شد و محل دفن کریستف کلمب نیز است.
11. کلیسای ویتوس پراگ (St. Vitus Prag): معماری آن به سبک گوتیک بوده و در این بنا مقر اسقف اعظم آرامگاه شاهان چکی و 21 نمازخانه هم وجود دارد.
12. کلیسای جامع سیراکیوز (he Cathedral of Syracuse): به سبک باروک طراحی شده و در سال 2005 جز میراث یونسکو گنجانده شد.

تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-5744.html