۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

هنرهای تجسمی بخشی است که در آن به معرفی مبانی هنرهای تجسمی، معرفی هنرها و زیرشاخه های هنرهای تجسمی، هنرمندان و ... می پردازید. 
تحریریه معماری آرل
ویژگی اصلی هر پیامی که به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم عنوان می شود محتوای آن پیام است. اما باید توجه داشت که در ارتباط بصری فرم و محتوا را نمی توان از یکدیگر تفکیک کرد.
هر پیام برای رساندن یک منظور خاص ساخته می شود: مثلاً برای شرح یک موضوع، یافتن راه حل یک مسئله، الهام بخشیدن و یا تأثیر گذاشتن. راه های مختلفی برای بیان یک منظور وجود دارد اما بهترین راه آن است که بیان ما را تقویت می کند و در مخاطب واکنش های بیشتری را ایجاد می کند.
روش کار برای بیان یک پیام بصری به درک و توانایی ما جهت استفاده از تکنیک های بصری وابسته است. این تکنیک ها ابزاری برای ترکیب بندی بصری محسوب می شوند که بهره جویی از آن ها می تواند نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد. در این یادداشت از آرل قصد داریم به معرفی شماری از این تکنیک ها می پردازیم.
تحریریه معماری آرل
در چند روز اخیر موضوع نمایشگاه آثار هنری تهمینه میلانی در گالری آریانا، تحت الشعاع اعتراضات و شاعبه هایی زیادی قرار داشت. از انتشار اثرهای مشابهی که برخی  به عنوان منبع کپی کردن آثار خانم تهمینه میلانی قرار گرفته بگیرید، تا صحبت های خود میلانی و توضیحات ضد و نقیض او در دفاع از آثارش. امروز پست های اینستاگرامی و استوری های زیادی از نمونه های مشابه میلانی که پیش از کارهای وی ترسیم شده اند و به رسالت آثار وی اعتراضات گسترده ای داشته اند منتشر شد. لذا در ادامه بخشی از نقاشی های میلانی و آثاری که به عنوان منبع کپی برداری وی گفته می شود را منتشر می کنیم. شما با نظرات و دیدگاه های خود می توانید، در مورد رسالت آثار و صحت هر دو گروه قضاوت کنید. 
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
معمار اصلی شرکت مورفوسیس، تام مِین (متولد 19 ژانویه 1944) یکی از برترین و مهم ترین معماران دو دهه گذشته به شمار می رود. وی مانند بسیار از هم قطاران خود صاحب سبک است و پروژه هایش چالشی در بازتعریف واژه معماری ساختارشکن می باشد. برنده جایزه پریتزکر پرایز 2005، دریافت مدال طلای مسابقات معماری AIA و دریافت لقب معماری فرمال پیشرفته از افتخاراتی است که وی تا کنون کسب کرده. از مهم ترین پروژه وی می توان به ساختمان کوپر یونیون نیویورک، کالج امرسون لس آنجلس و مقر کالترانس اشاره کرد. در ادامه خلاصه از خصوصیات معماری و اهمیت پروژه های تام مِین را برای شما قرار داده ایم.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
این روزها در گالری ایوان به یاد عباس کیارستمی، نمایشگاه «یک تکه زندگی»، که شامل ۷۷ عکس از ۷۷ هنرمند است با استقبال گرم مخاطبان و حضور چهره‌هایی مانند رضا کیانیان، صابر ابر، سیف الله صمدیان، ابراهیم حقیقی و... همراه بوده است. نمایشگاه یک تکه زندگی به مناسبت ۷۷ امین سالگرد تولد کیارستمی و نخستین سالگرد وفات او به کوشش پـرهام دیده‌ور تدارک دیده شده و هنرمندانی گرد هم آمده‌اند. با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
اگر عربشاهی را نوآوری سنتگرا می دانیم- که کارش اصلا ربطی به شیوه سقاخانه کذایی ندارد- به خاطر تعلق چند سویه آشکار و پنهانش با هنر نگارگری ایران است به اضافه ی تجربه های آگاهانه و درستی که از هنر معاصر جهان دارد. هویت کار خود را بر اساس فرهنگ باستانی کشورش و دستاوردهای نویافته نقاشی جهان، بنا نهاده است. به تعلقات چند سویه اش با هنر ایران در همین اثر اشاره می کنم که می توان به کارهای دیگرش تعمیم داد: این اثر هندسه خود را از شکل های موجود در حجاری های باستان و دستبافت ها و هنرهای مردمی موجود در موزه ها گرفته که به رغم ترکیب بندی نوینش وام دار معماری آثار باستانی ماست. دیگر این که نبودن جای خالی در متن هنر ایرانی، در این تابلو هم دیده می شود. در ادامه با همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
سیراک ملکنیان در کردان و نزدیک تهران زاده شد. از هنرمندان ارمنی ایرنی تباری بود که همراه بسیاری از نقاشان و مجسمه سازان ارمنی نوگرا، موجب رونق بی ینال های پنج گانه تهران شدند؛ اگرچه پیش از آن در سال 36 دو نمایشگاه از آثار او برگزار شده بود و منتقد نقش و نگار درباره نمایشگاه زمستانه وی در گالری استتیک چنین می نویسد: " آثارش دارای روح اجتماعی قوی است، سبک کار او تصویری (فیگراتیف) و متمایل به تجرید (آبستره) است. در آثار اخیر این نقاش تمایل به تجرید قوت بیشتری یافته بود." در ادامه گفت و گویی با این هنرمند ارمنی در ارتباط با هنرش و مارکو گریگوریان را خواهیم خواند.
تحریریه معماری آرل
تکنیک های بصری ابزارهای مختلفی برای بیان بصری محتوا در اختیار طراح می گذارند. این تکنیک ها در دو قطب مختلف در برابر یکدیگر قرار گرفته و متضاد هم هستند. مثلا نظم در مقابل بی نظمی قرار می گیرد. همانند مطالب گذشته در زمینه ارتباط بصری، این بار با مفاهیم نظم و بی نظمی با ما همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
رضا بانگیز متولد 1316 در تهران است. او 65 سال است که به حرفه‌ی نقاشی و مجسمه‌سازی مشغول است. بانگیز به نقاشی‌های سیاه و سفیدش شهره است. برای آشنایی با هنرمند با ما همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار پرویز تناولی با عنوان «پرویز تناولی و شیرهای ایرانی» روز یکشنبه 11 تیرماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. به همین مناسبت گزارشی تصویری از این نمایشگاه را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. با ما همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
به مناسب برگزاری "نمایشگاه پرویز تناولی و شیرهای ایران"، دوشنبه های هنر تجسمی این هفته را به پرویز تناولی و برگزاری این نمایشگاه می پردازیم...
پرویز تناولی در نشست خبری برگزار شده بیان می کند که: این نمایشگاه یکی از رویاهای 50 سال اخیر من است. شیر ریشه عمیقی در فرهنگ ما دارد در این 50 سال هیچگاه از مطالعه کردن و تحقیق کردن در این زمینه باز نایستادم و هر جا که رفتم به دنبال آن بوده‌ام و در کتاب‌هایم هم آنها را منتشر کرده‌ام ولی هیچ گاه پیش نیامده بود که تمام آثاری که در این زمینه خلق و یا جمع‌آوری کرده‌ام را به صورت یک جا در معرض دید عموم قرار دهم. دو سال پیش تصمیم بر این شد که این نمایشگاه را برگزار کنم و به نقش شیر در فرهنگ ایران تاکید کنیم. نمونه‌های بسیاری از این شیرها را در تاریخ و فرهنگ ایران سراغ داریم. در این زمینه آثاری از 5 هزار سال پیش در موزه ملی وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
کتاب «مروری بر آثار خارجی گنجینه‌‌ موزه هنرهای معاصر تهران» در اردیبهشت‌ماه سال جاری، به کوشش مهدی حسینی، و توسط نشر آبان در 504 صفحه، با کاغذ گلاسه و جلد گالینگور روانه‌ی بازار کتاب ایران شد. انتشار این کتاب، بهانه‌ای بود تا گزارشی از خبرنگار ایلنا را برای شما از مهدی حسینی نقاش، پژوهشگر و استاد بازنشسته‌ی دانشگاه، درباره‌ی خودش و فعالیت‌هایش گفت‌وگویی داشته باشیم.
تحریریه معماری آرل
تکنیک های بصری ابزارهای مختلفی برای بیان بصری محتوا در اختیار طراح می گذارند. این تکنیک ها در دو قطب مختلف در برابر یکدیگر قرار گرفته و متضاد هم هستند. مثلا بی طرفی در مقابل تاکید قرار می گیرد. همانند مطالب گذشته در زمینه ارتباط بصری، این بار با مفاهیم بی طرفی و تاکید با ما همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
اوریگامی یکی از کاردستیهای محبوب ژاپنی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. (اُری) به معنی با اندیشه تا دادن و( کامی) به معنی کاغذ است. ترکیب آنها با یکدیگر کلمه اریگامی را می سازد. بنابراین اریگامی هنر و اندیشه ی تا دادن کاغذ (یا صفحاتی از جنس پلاستیک، فلز و مواد دیگر) برای خلق شکل های مختلف، می باشد. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
مجموع ۵۱ رکورد - در ۴ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir