معماری آرل

تکنیک های ارتباط بصری: تعادل و ناپایداری

تکنیک های ارتباط بصری: تعادل و ناپایداری
تحریریه معماری آرل
تکنیک های بصری ابزارهای مختلفی برای بیان بصری محتوا در اختیار طراح می گذارند. این تکنیک ها در دو قطب مختلف در برابر یکدیگر قرار گرفته و متضاد هم هستند. مثلا تعادل در مقابل ناپایداری قرار می گیرد. از این پس سعی داریم قسمت هایی از این تکنیک های بصری را برای شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید... 

9 تمرین روزانه برای افزایش هوش سه بعدی و تجسم معمارانه !

9  تمرین روزانه برای افزایش هوش سه بعدی و تجسم معمارانه !
تحریریه معماری آرل
طراحی معماری و سازماندهی فضاها بدون تجسم درست معمار از تعریف فضا و تجسم سه بعدی مکان ها امری بی معنی است و در زندگی و حرفه معمار از اهمیت زیادی برخوردار است، خوشبختانه می توان گفت هوش فضایی صرفا استعدادی ذاتی نبوده و با یادگیری راهکارها و تمرین های روزانه می توان این مهارت را آموخت و تقویت نمود. در ادامه با آرل برای مشاهده 9 تمرین روزانه ساده برای ارتقاء تجسم و هوش سه بعدی معمارانه همراه باشید...

10 تغییر موثر در میز کار معمار که بازدهی کار را افزایش می هد !

10 تغییر موثر در میز کار معمار که بازدهی کار را افزایش می هد !
تحریریه معماری آرل
شکی نیست که معماران زمان بسیار زیادی را صرف کار با کامپیوتر و یا نشستن پشت میز کار خود می کنند.اگر چه این آمار منحصر به معماران نیست اما متوسط زمان روزانه افراد که پشت میز سپری می شود 7.7 ساعت و این آمار در ایالات متحده به طور متوسط ​​ 13 ساعت در روز است. البته این آمار شامل زمان های صرف شده در قطار، یا نشستن پشت میز برای تماشای تلویزیون نیز می باشد اما احتمالا  فعالیت های دیگر که به صورت نشسته انجام می شود میزان کمتری را نسبت به کار با کامپیوتر و نشستن پشت میز کار به خود اختصاص داده اند.
در این مقاله راهکارهایی برای بهبود بخشیدن و بالا بردن کیفیت و کارایی زمان صرف شده پشت میز برای انجام کار سازنده تر برای شما معماران عزیز آورده شده در ادامه برای مشاهده اطلاعات بیشتر با آرل همراه باشید:

نقد معماری و چالش پارادایم‌های جدید!

نقد معماری و چالش پارادایم‌های جدید
تحریریه معماری آرل
هدف از نقد، ارزیابی کیفیت آثار و شناخت هرچه بیشتر آن است. منتقد داوری است که ارزش هر اثر را تعیین می‌کند و واسطه‌ای است بین مخاطب و اثر تا مخاطب نیز به‌‌ همان اندازه با اثر ارتباط برقرار کند. شاید پربیراه نباشد اگر بگوییم نقد معماری از خود معماری بااهمیت‌تر است. اگر نیم‌نگاهی به شهر‌هایمان در چند دهه اخیر بیندازید، ضرورت نقد معماری را بیشتر لمس می‌کنید. اگر بپذیریم معماری می‌تواند بر فرهنگ جامعه اثرگذار باشد، نقد معماری وظیفه دارد فهم درست‌تری از معماری ارائه دهد و سطح سلیقه و درک جامعه را از مکان‌هایی که قرار است در آن زیست بهتری داشته باشند، ارتقا دهد. با این حال، کسانی که دستی بر این آتش کم‌سو دارند، از فقدان فضای نقد معماری سخن می‌گویند. دراین‌باره با علی اعطا معمار، پژوهشگر معماری و شهری و مشاور رسانه‌ای معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی، گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم که می‌خوانید. در ادامه با آرل همراه باشید...

9 ساختمانی که بیشترین نقد را در دنیا داشته اند: قسمت دوم

9 ساختمانی که بیشترین نقد را در دنیا داشته اند
تحریریه معماری آرل
در حال حاضر بیشتر از یک سال از افتتاحیه و پرده برداری از استادیوم ورزشی زاها حدید در دوحه قطر می گذرد و در این 12 ماه به نظر می رسد که این ساختمان هیچ گاه از اخبار داغ جهان خارج نمی شود. اخیرا اظهارات جدید دفتر معماری حدید در مورد مرگ و میر کارگران در حین کار این ساختمان و شرایط کاری مشکوک کارگران در قطر از بحث هایی است که ابعاد قانونی به خود گرفته است. این ساختمان از جهت ویژگی های بیولوژیکی مطرح شده در آن، بارها به صورت گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است. این استادیوم ورزشی که برای رقابت های جام جهانی 2022 در قطر ساخته می شود، طوفانی از بحث ها و جنجال ها را با خود به همراه داشته است. نقدهایی که  پیرامون ساختمان  الوکره ما را بر این داشت تا نگاهی به ساختمان های مورد انتقاد قرار گرفته در تاریخ معماری جهان بیندازیم. با ما همراه باشید...

9 ساختمانی که بیشترین نقد را در دنیا داشته اند: قسمت اول

9 ساختمانی که بیشترین نقد را در دنیا داشته اند
تحریریه معماری آرل
در حال حاضر بیشتر از یک سال از افتتاحیه و پرده برداری از استادیوم ورزشی زاها حدید در دوحه قطر می گذرد و در این 12 ماه به نظر می رسد که این ساختمان هیچ گاه از اخبار داغ جهان خارج نمی شود. اخیرا اظهارات جدید دفتر معماری حدید در مورد مرگ و میر کارگران در حین کار این ساختمان و شرایط کاری مشکوک کارگران در قطر از بحث هایی است که ابعاد قانونی به خود گرفته است. این ساختمان از جهت ویژگی های بیولوژیکی مطرح شده در آن، بارها به صورت گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است. این استادیوم ورزشی که برای رقابت های جام جهانی 2022 در قطر ساخته می شود، طوفانی از بحث ها و جنجال ها را با خود به همراه داشته است. نقدهایی که  پیرامون ساختمان  الوکره ما را بر این داشت تا نگاهی به ساختمان های مورد انتقاد قرار گرفته در تاریخ معماری جهان بیندازیم. با ما همراه باشید...

نقد معماری مرده است

نقد معماری مرده است
تحریریه معماری آرل
این عنوانی است که با تغییر مسیر کاری یکی از بزرگ ترین منتقدان معماری به تصویر کشده شده است.
همانطور که شنیده اید منتقد مشهور معماری پل گلدبرگر از مجله نیویورکر بیرون آمد و فعالیت خود را با این گروه به پایان رساند تا برای ونیتی فر (Vanity Fair) شروع به کار کند. توضیحات کوتاهی در مورد این اقدام پل گلدبرگر و تعجب طرفداران او وجود دارد. پل گلدبرگرشاهزاده نقد معماری است. وی کار خود را در سال 1972 تحت نظر آدا لوئیز هاکستیبل آغاز کرد و پس از مدتی برنده جایزه پلیتزر شد. یکی از دلایل تغییر مسیر شغلی گلدبرگر ستون خبری او در مجله نیویورک تایمز کاهش پیدا کرد و وی را از منتقد معماری نیویورکر به ویراستار ونیتی فر تبدیل کرد. انتقادها نسبت به این تصمیم تا آنجا ادامه پیدا کرد ه بسیاری از همکاران و علاقمندان به مقالات وی چنین تصمیمی را ناقوس مرگ جامعه معماری خواندند. 
با آرل در ادامه باشید...

5 مرحله خلاقیت که یک معمار در هر پروژه تجربه می کند!

5 مرحله خلاقیت که یک معمار  در هر پروژه تجربه می کند!
تحریریه معماری آرل
هر معمار برای طراحی به عنوان خالق و سازنده یک اثر ، مراحل مختلفی از خلاقیت را برای رسیدن به ایده مناسب طی می کند لازم به ذکر است بعضی از مراحل سخت تر از بقیه به نظر می رسند و احساس ایجاد شده در معمار در باب پروژه مورد نظر در اکثر موارد، اجتناب ناپذیر است. در بسیاری از موارد، شدت عواطف ایجاد شده ازپروسه خلق در طراحی می تواند بسیار شدید و شامل مراحل انکار، خشم، تقلا و تکرار، افسردگی و در نهایت پذیرش موضوع باشد. تاثیرات عاطفی غالب بر معمار در بیشتر موارد می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و در حرفه معماری چنین تجاربی برای اکثریت تجربه کنندگان این موضوع قابل لمس است.در ادامه با 5 مرحله خلاقیت یک معمار در پروسه رسیدن و خلق ایده مناسب با آرل همراه باشید.... 

گذری برنظریه معماری متابولیست: کیشو کوروکاوا

گذری برنظریه معماری متابولیست: کیشو کوروکاوا
تحریریه معماری آرل
کیشو کوروکاوا (متولد 8 آوریل 1943 – درگذشته 12 اکتبر 2007) یکی از معمارن برجسته ژاپن در قرن بیستم بود. وی به عنوان یکی از شناخته شده ترین بنیان گذاران سبک متابولیست (Metaolist) در دهه 60 میلادی به شمار می رفت. کوروکاوا در طول دوران حرفه ای فعالیت خود رویکرد فلسفی خاصی برای درک معماری و پروژه های خود در نظر گرفته بود. کوروکاوا پس از گذراندن تحصیلات خود در دانشگاه توکیو زیر نظر کنزو تانگه در سال 1959، جنبش متابولیست را به وسیله یک گروه آزاد به نام های: کیونوری کیکوتاکا، فومیهیکو ماکی و شخص کنزو تانگه آغاز نمود. اصول کار متابولیست به اندیشه های ناپایداری و تغییر می پرداخت و پیش تر به عنوان سبکی با فرآیندهای طبیعی در نظر گرفته میشد. 
با آرل در ادامه همراه باشید...

مفهوم معماری وایرال و بررسی نمونه ای از آن

معماری وایرال
تحریریه معماری آرل
زمانیکه ArchDaily مقاله "زندگی در خانه CASA Brutale بر لبه صخره توسط شرکت معماری OPA "را در ماه July سال گذشته منتشر کرد، انتظار می رفت که مطلب محبوبی در سایت باشد اما مورد توجه تعداد کمی از خوانندگان قرار گرفت و انتظار نمی رفت موقعيتی در بين 10 مقالات برتر سايت در سال 2015 پیدا کند، اتفاقی که بعد از آن افتاد و باعث حیرت شد، در پایان هفته این پروژه توسط حیطه ای از رسانه های خبری غیر معماری اعم از Yahoo,CNBC ,CNET،Slate منتشر شد و به طور معمول با یک تیتر اغراق آمیز " خانه ای وحشت آور و به معنای واقعی کلمه زیبا که در دل صخره ساخته شده" همراه بود؛ در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...

رنگ و پوشش رنگ در طراحی داخلی

تحریریه معماری آرل
نظریه های بسیاری در مورد تاثیر سطوح بر حالت های روانی، حال و هوا، آسایش و شیوه های کاربری فضا وجود دارد که طراحان راه های متفاوتی را برای دستیابی به این ایده ها برگزیده اند و نمود های چالشی و تفکر برانگیز از طراحی داخلی را خلق کرده اند. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...

عناصر طراحی: شکل در معماری و تأثیرات آن در طراحی


تحریریه معماری آرل
اشکال جزء اولین الگوهایی است که یک فرد در سنین پایین ویژگی های آن را درک می کند. زمانی که کودکان با اسباب بازی های خود مشغول هستند، با عنصر خالص یا ترکیب یک حجم در ارتباط اند. اما ذهن آنها به گونه است که تصویری کوچک و شماتیک از یک بُعد آن را در ذهن خود تحلیل می کند و شکلی از یک وجه حجم را به ذهن خود می سپارد. در این پست قسمت سوم آموزش تصویری عناصر طراحی را برای شما قرار دادیم. در ادامه خلاصه ای از توضیحات ویدئو را برای شما گذاشته ایم. 
با آرل در ادامه همراه باشید...

عناصر طراحی: حجم در معماری


تحریریه معماری آرل
هفته گذشته آموزش کوتاهی از تأثیر خط در معماری و طراحی برای شما قرار دادیم. در این مطلب سعی داریم ویدئوی کوتاهی تا از تأثیرات حجم و نحوه شکل گیری آن در یک فرم ساختمانی، طراحی داخلی، طراحی شهری و حتی محورهای طولی عرضی فضاهای گسترده قرار دهیم. در ادامه می توانید شرح مختصری از توضیحات ویدئو را مطالعه نمایید. 
با آرل در ادامه همراه باشید...
مجموع ۷۶ رکورد - در ۶ صفحه