۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تحریریه معماری آرل
80 تا 90٪  از وقت خود را با زندگی در  ساختمان ها و فضاهای داخلی سپری می کنیم فضاهایی احاطه شده با اشکال ، نور مصنوعی ، رنگ ها ، مبلمان و مناظر بنابراین آیا وقت آن نرسیده که  از خود  بپرسیم این محیط های مصنوع تا چه اندازه بر زندگی و شخصیت ما تأثیر می گذارند؟ در ادامه با آرل با بررسی تأثیر معماری بر تفکر ، تواناییهای شناختی، بهزیستی ذهنی، جسمی و احساسات انسانی همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
در میانه قرن بیستم واکنش ها نسبت به کارکردگرایی ابتدا بر انعطاف پذیری متمرکز بود انعطاف پذیری یک اصطلاح مهم مدرنیستی به خصوص در دوران پس از 1950 بوده که امید به رهایی کارکردگرایی از جبر گرایی افراطی را با معرفی زمان و مجهول بودن به همراه آورد انعطاف پذیری در مقابل این فرضیه که تمام قسمت های ساختمان باید برای کاربردهای خاص پیش بینی شده باشند قرار گرفت و با به رسمیت شناختن این موضوع که لازم نیست تمام کارکردها از پیش و در لحظه ی طراحی معین شده باشد به یک ویژگی مطلوب در معماری تبدیل شد در ادامه با آرل همراه باشید.....

تحریریه معماری آرل
طراحی معماری و سازماندهی فضاها بدون تجسم درست معمار از تعریف فضا و تجسم سه بعدی مکان ها امری بی معنی است و در زندگی و حرفه معمار از اهمیت زیادی برخوردار است، خوشبختانه می توان گفت هوش فضایی صرفا استعدادی ذاتی نبوده و با یادگیری راهکارها و تمرین های روزانه می توان این مهارت را آموخت و تقویت نمود. در ادامه با آرل برای مشاهده 9 تمرین روزانه ساده برای ارتقاء تجسم و هوش سه بعدی معمارانه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
مصالح کاربردی برای سطوح خارجی، بخش مهمی از طراحی داخلی را تعریف می کنند. بنابراین در این خصوص لازم است انتخاب مواد با نگاه معمارانه صورت پذیرد. زیرا مبلمان و نازک کاری ها در شکل گیری یک جو مطلوب، نقش حائز اهمیتی ایفا می کنند. در این یادداشت قصد داریم به کمک برشمردن ویژگی های مصالح در سطوح خارجی، چکیده ای از اطلاعات لازم در این باره را در اختیار شما قرار دهیم. تعیین مصالح سطوح خارجی با توجه به فاکتورهای کارکردی، زیبایی شناختی و اقتصادی صورت می گیرد.
تحریریه معماری آرل
اگرچه روند و حتی نحوه انجام کار در فضاهای اداری تغییر کرده ، اما بیشتر دفاتر همچنان طراحی های مشابه و طبق اصول گذشته را در پی گرفته اند وقتی سخن از نوآوری در این روند به میان می آید قطعا منظور خراب کردن تمام دیوارها و ایجاد فضای بازی در طراحی دفتر کار نیست! طراحی یک دفتر باید نیازها و جزئیات هر  فعالیت کاری را به طور جداگانه در نظر بگیرد. البته همیشه برای هر کارکرد روش های بهتر و بدتری برای ساماندهی فضاها وجود دارد اما برخی از تغییرات برای فعالیت های خاص بهتر عمل می کنند که بهتر است از آن ها چشم پوشی نشود. دفاتر آینده باید طرحی را که انگیزه نوآوری و پتانسیل اجرایی را به دنبال دارد ، جذب، تشویق و حفظ نمایند و در عین حال استراتژی شرکت را به فضا منتقل نمایند. مهم این است که ارتباط معنوی با کار وجود داشته باشد که با همکاران به اشتراک گذاشته شده و بستر افزایش بهره وری و کارآیی و یک تجربه انسانی از تعامل و خلاقیت را مهیا سازد.
در ادامه با آرل با انواع طراحی فضاهای اداری با سازماندهی متفاوت بسته نوع تعاملات و شخصی یا گروهی بودن برای ارتقاء کیفیت کار همراه باشید......

تحریریه معماری آرل
امروزه تغییر وضعیت حرفه ای در زمینه معماری غیر معمول نیست بعد از مدتی ممکن است از کارهای یکنواخت در زمینه معماری خسته شوید یا به انتخاب خود با کار نیمه وقت زمان بیشتری برای خود ایجاد کنید یا طبق عادت معمارانه، کار در ساعات پایانی شب برایتان فرصتی برای فعالیت های دیگر ایجاد کند حتی می توانید کار تمام وقت خود را داشته باشید اما همراستا تصمیم به ادامه تخصص دیگری بگیرید و  محدودیت مالی و زمانی هرگز شور و شوق شما را برای شروع از بین نبرد اما همیشه پیدا کردن مهارت از دل کاری که در آن تخصص دارید بهتر از شروع از مرحله صفر است البته اگر به آن علاقه مند باشید! بنابراین  این سوالی است که معماران حداقل یکبار در طول پروسه کاری از خود پرسیده اند! بهترین گزینه هایی که شغل معماری می تواند فرصت جدیدی را برایم ایجاد کند کدام است؟ پس اگر چنین زمانی را برای اختصاص به فعالیت دیگری دارید و یا تصمیم به شروع گرفته اید با آرل در ادامه با گزینه های شغلی همراه باشید....
تحریریه معماری آرل
 در قسمت اول این پست به ویژگی های سبک مدرن و پست مدرن  به صورت  جزئی پرداخته شد اما این ویژگی ها چه اشتراک هایی دارند و  تفاوت های معماری مدرن و معماری پست مدرن در چیست ؟
در واقع این دو سبک شباهت های زیادی به هم ندارند ولی معماری پست مدرن از بعضی جنبه ها از معماری مدرن پیروی کرده است و باعث ایجاد شباهت بین آن ها شده است. مثلاً از لحاظ توجه به تکنولوژی و استفاده از روزآمدترین وسایل و ابزار آلات ساختمان سازی جهت سهولت کار؛ مورد دیگر توجه به پیشرفت است هر چند این جنبه در پست مدرن به صورت واضح لحاظ نشده است اما به شکل غیر قابل انکاری در این سبک دیده می شود. هم معماری مدرن و هم معماری پست مدرن در استفاده از تکنولوژی و صنعت و در شکل دادن به هویت ساختمان هم داستان هستند. در ادامه با آرل همراه باشید.....
تحریریه معماری آرل
توسعه معماری به مثابه اثر هنری، واقعیت ها یا ارزش های برتر را معین می سازد. معماری بیانی بصری از ایده ها به دست می دهد.ایده هایی که چیزی را برای بشر معنادار می کنند، چرا که به واقعیت سامان می بخشند. معماری به عنوان یک هنر اصیل نمایانگر فرهنگ و تمدن هر قوم و ملتی می باشد. بنابراین جهت فهم کامل بشریت و عقاید وی اعم از اینکه در گذشته باشد یا حال، به نوعی نیازمند بررسی معماری آنها می باشیم. در اهمیت معماری و فواید و کارایی آن شکی وجود ندارد. اما با ورود معماری مدرن، تحولی ویژه در معماری ایجاد شد و تحولاتی در هنرهای دیگر و حتی تفکر بشریت به وجود آورد. حال دیگر نمی توان با ورود این سبک از معماری ویژگی خاصی را برای معماری های مختلف برشمرد و به نوعی یکنواختی را به ارمغان آورد. در این مقاله سعی بر آن استکه نشان داده شود معماری پست مدرن و مدرن چه ویژگی هایی دارند و با بررسی هر یک تشابه و تمایز آنها نمایان شود با آرل همراه باشید.....
تحریریه معماری آرل
این مقاله بسط داده شده ی مصاحبه ی Archipreneur با کریگ اپلگیت موسس آتلیه ی دیالوگ در تورنتو است. این معمار درباره تجربه ی خودش در اداره ی یک کار 150 نفره صحبت کرده و 10 روش برای علاقمندان تاسیس یک حرفه لیست کرده است. مجله ی Archipreneur این لیست را به اشتراک گذاشته است. به همراهان آرل پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را مطالعه نمایید.
تحریریه معماری آرل

به کارگیری مفاهیم گوناگون در حرفه معماری برداشت ها و دیدگاه های متفاوتی را به همراه دارد. به دنبال استقبال عمومی از ایده های ناب، مفهوم گرایی از محبوبیت زیادی در میان معماران و طراحان برخوردار شده است. هنگامی که طراح قصد دارد به نمایش یک مفهوم یا واقعه در اثر خود بپردازد معمولاً با آزادی عمل بیشتر، بینش خود را به طرح وارد و دیدگاه خود را بیان می کند. این تفاوت ها باعث می شود تا آثار متنوعی در سراسر جهان پدید آیند که هریک انعکاسی از وقایع، رویدادها، مفاهیم، آرمان ها، و ارزش های یک ملت است.
معماری در ارتباط با مفاهیم، عمدتاً تحت تأثیر نگرش و سبک فکری معمار است و می تواند نوع نگاه او را نسبت به پدیده ها و مفاهیم موجود بازتاب دهد. در عصر حاضر رویکردهای گوناگونی در معماری مفهومی مطرح می شود که نشان از وسعت و پراکندگی این حوزه دارد. در این یادداشت از آرل به دسته بندی رویکردهای معماری مفهومی می پردازیم و ضمن آشنایی با هر یک، نمونه هایی را از آثار معماران علاقمند به این عرصه برمی شماریم.

تحریریه معماری آرل
تخیّل محصول پردازش دانسته ها و خاطرات تصویری است. هر چه دنیای درونی طراحی وسیع تر باشد دامنه خیال پردازی او نیز به مراتب بزرگتر است. تخیّل دامنه ای وسیع و در حال گسترش دارد و وظیفه آن شکستن قالب های موجود است. در واقع این دیده ها، شنیده ها و در مجموع، تجربیات طراح است که می تواند جهان درون او را وسعت بخشد. به هر ترتیب گذشته از اثر مهمی که تجربۀ زیستۀ طراح بر قوه تخیل او می گذارد در این یادداشت قصد داریم به معرفی یکی از اساسی ترین و کاربردی ترین تکنیک های پرورش تخیّل خلاق بپردازیم و آن را از جهات گوناگون بررسی کنیم 
تحریریه معماری آرل
در بخش اول از پروژه فکری چیست؟ به چیستی پروژه فکری و چگونگی ارتباط آن با حرفۀ معماری پرداختیم. اما پرسشی که اکنون مطرح می شود بر دشواری های پروژه فکری تمرکز دارد. آیا می توانیم به راحتی ادعا کنیم که ما نیز پروژه فکری داریم؟ قبل از پرداختن به این پرسش، توجه به سیر تفکر در معماری ضروری است. بازنگری و مطالعه در این خصوص، نشان می دهد که همۀ نگرش ها و اندیشه هایی که پیرامون معماری رخ داده و اکنون تاریخ تحولات آن موجود است؛ به یکدیگر تافته، در هم تنیده شده و ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. بنابراین همراه آرل باشید..
تحریریه معماری آرل
یک قرن پس از تاسیس باوهاوس، مدرسه هنر و معماری آلمان همچنان یکی از فرازجویانه ترین و -پرمناقشه ترین- جنبش های دوره مدرنیست بشمار می آید.

در 11 آوریل 1933، لودویگ میس ون دروهه در محله اِستِگلیتز، جنوب غربی برلین سوار تراموا شد، وقتی از پل عبور می کرد، فهمید محل کارش توسط پلیس محاصره شده است. باوهاوس جایی که او بعنوان مدرس و مدیر خدمت می کرد، از سال 1932، ساختمان قدیمی کارخانه تلفن را تصرف کرده بود. مدرسه ابتدا به سال 1919 در وایمار افتتاح شد، به مثابه مکانی برای وحدت پیشه وری با هنر ها در جهت خدمت به معماری؛ با گذشت زمان این رویکرد تغییر کرد، و بیشتر به وحدت هنر با تکنیک های صنعتی تبدیل شد. هنگامی که میس به سال 1930 مدیریت مدرسه را بر عهده گرفت، باوهاوس تقریبا بطور کامل به مدرسه ای برای معماری تبدیل شده بود.
مجموع ۲۱۵ رکورد - در ۱۷ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir