۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تحریریه معماری آرل
معماری: KLab architecture
موقعیت: یونان
مساحت: 400 مترمربع
در طراحی این فضا معماران تلاش داشته اند تا با استفاده از سازه های پیش ساخته که قابلیت حمل با ماشین های حمل و نقل را داشته باشند یک مهدکودک طراحی کنند. استفاده از فرم های یکسان سبب می شود تا  معماران با چالش های متعددی روبه رو شوند. کلاس های درسی به نحوی قرار می گیرند که از سه سمت باز باشند و محیط های عمومی را خلق کنند. آن ها سعی داشته اند تا با استفاده از متریال های و فرم های معمول، ساختمانی دقیق و پیچیده ای را ایجاد کنند. در ادامه با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی مهدکودک برای کودکان، سبب رشد خلاقیت و پرورش ذهنی آن ها می شود. باید توجه داشت که کودکان به شدت از محیطی که در آن هستند تاثیر می پذیرند و آینده آن ها از همان سال های آغازین زندگی اجتماعی شان رقم می خورد. فضای بازی کودکان باید مطابق با استانداردها و آیین نامه ها و متناسب با آناتومی بدنشان صورت بگیرد. استفاده از رنگ های شاد و پرانرژی به تحرک بیشتر کودکان و سلامت جسمی شان کمک می کند. در این بسته آموزشی نمونه هایی از انواع فضاهای بازی کودکان و طراحی مهدکودک، ضوابط طراحی مهدکودک ها و زمین های بازی و همچنین بلاک های اتوکدی که برای طراحی پلان، نما و مقاطع فضاهای بازی و دکوراسیون داخلی مهدکودک و همچنین دانلود پرسوناژهای کودکان درحین بازی که در طراحی کاربرد دارد گردآوری شده تا شما عزیزان بتوانید به راحتی مهدکودک و فضاهای اختصاصی کودکان را طراحی کنید. برای دانلود پکیج مهدکودک در ادامه با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
معماری: BUR Architekten
موقعیت: 4123 Allschwil, Switzerland
مساحت: 19900.0 مترمربع
سال: 2016
با توجه به این که کودکان آینده سازان فردای هر جامعه می باشند، توجه به روحیات حساس و آسیب پذیر این نسل و شکوفایی استعدادها، خلاقیت ذهنی و ایجاد انگیزه برای یادگیری در آن ها، از مهمترین اهداف طراحی ایده آل محسوب می شود. در مقطع دبستان، شناخت روانشناسی کودک و آگاهی از نیازهای روحی و جسمی او می تواند دردستیابی به طراحی فضاهای آموزشی مناسب بسیار موثر واقع شود. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
طراحی مهدکودک Creche Ropponmatsu توسط گروه معماری امانوئل در منطقه فوکوکا ژاپن شکل دیگری از الگوهای این معماری سرشناس را به نمایش گذاشت. این مهدکودک با گنجایش ثبت نام 90 نفر، از کودکان با سن 1 ماه تا 5 سال جزء مهم ترین پروژه این گروه می باشد که تمرکز خود را بر روی طراحی و ساخت مهدکودک گذاشته است. مانند همیشه گروه معماری امانوئل طراحی کل مجموعه اعم از طراحی نما، پلان، المان ها، لوگو مجموعه و گرافیک بصری فضاها را بر عهده داشته است. ویژگی معماری طرح های امانوئل استفاده از رنگ های متنوع، پر تحرک و شاد است که از ملزومات فضاسازی مهدکودک به شمار می رود. قرار گرفتن ساختمان پشت یک باغ سبز بر رشد موقعیت های روحی روانی فضای داخل افزوده و کیفیت اقلیمی ساختمان را ارتقا بخشیده. 
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
طراحی مدرسه دارای اصول اولیه ای است که بهره گیری از خلاقیت در این روند از طراحی می تواند در راستای جهت دهی و رشد همه جانبه دانش آموزان نقش موثری داشته باشد. چرا که عملکرد دانش آموزان متاثر از سلامت روانی، فیزیکی و احساسی است و فضای آموزشی تاثیر به سزایی بر روی تک تک این عوامل خواهد گذاشت. لذا طراحی و دکوراسیون داخلی مدرسه مخصوصا دوره ابتدایی از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
معماری: ARCHSTUDIO
موقعیت: چین
مساحت: 770 مترمربع
سال: 2017
این دومین فضای آموزشی کودکان است که توسط استودیو ARCHSTUDIO طراحی شده است. به طور عمده در این نهاد مجموعه کلاس هایی برای آموزش موسیقی، رقص، آشپزی و دوره های صنایع دستی در نظر گرفته شده که در قالب فضایی خلاقانه به نیاز کودکان پاسخ می دهد. کانسپت اصلی طرح با الهام از تپه های چین صورت پذیرفته که به کودکان اجازه می دهد با خوشحالی در این فضا بازی کنند و در عین حال آموزش ببینند.  در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
معماری: Inbo 
موقعیت: هلند
مساحت: 25077.0 مترمربع
سال: 2017
از آنجا که معماری یک فرآیند فرهنگی بسیار تاثیرگذار بر ذهنیت جوامع بشری است، پیچیدگی های منحصربه فرد و خاص خود را دارد. این پیچیدگی ها در جوامعی که چالشهای تاریخی و فرهنگی زیادی را پشت سر گذاشته اند، از شدت و اهمیت بالایی برخوردار است. آموزش و به تبع آن فضاهای آموزشی بیشترین نقش و اثر را بر ذهنیت و تمدن سازی این گونه جوامع بر عهده دارد. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
طراحی مدرسه ابتدایی مادرید بر اساس ویژگی های روان شناسی و تعلق خاطر کودکان شکل گرفته تا تحرکات کودکان 7 الی 11 ساله را در فضای داخلی رشد ارتقاء دهد. طراحی این دبستان ساده و مدرن توسط یک شرکت معماری محلی ریکو استودیو انجام شده است. اولین و مهم ترین دستاورد تیم معماری استفاده از حداقل فضاها و تلفیق آن را کاربری دیگر بود. هدف از نمایش رنگ در این مدرسه ایجاد خلاقیت، شور و هیجان و ارتقا تخیل کودکان بوده است. طراحی فضای مرکزی ساختمان برای آموزش زبان های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد و دلیل ترکیب یک فضای بازی و ورزشی با اتاق آموزش برای ایجاد رشد ذهنی و حتی فیزیکی کودکان صورت گرفته است.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
معماری: zigzag architecture
مساحت: 3600
موقعیت: فرانسه
سال: 2013
آموزشگاه موسیقی Roubaix در منطقه ای باستانی به همین نام به منظور بازسازی شهری و ارتباط بیشتر با مردم و ارتقا سطح فرهنگی طراحی شده است. این آموزشگاه توانسته است تا با بازسازی و از بین بردن حجم های موجود در حیاط، در قلمرو خود نفوذ بالایی داشته باشد. حجم ساختمان با سه متریال گوناگون کار شده که شفافیت و عدم شفافیت را به خوبی به نمایش می گذارد. در طراحی داخلی نیز ترکیبی از بافت قدیمی و متریال های نوین را مشاهده می کنیم. دیوارهای آجری با سقف های مرتفع جلوه ای بی نظیر به سالن های اصلی بخشیده اند. در راهرو ها و کلاس ها از تضاد رنگ های روشن تیره همانند رنگ های سفید و سیاه استفاده شده است. در ادامه با آرل همراه باشید...

شروع ساخت: 13 نوامبر، 2006
افتتاحیه: سپتامبر 15، 2009
حجم فضا: 175.000 فوت مربع ناخالص، (نه داستان به همراه دو زیر کلاس، ارتفاع: 135 فوت)
آزمایشگاه: 39،000 فوت مربع
استودیو: 10،000 فوت مربع
کلاس: 15،400 فوت مربع
دانشجویی فضا: 5080 فوت مربع

رهبری پروژه توسط Morphosisانجام شد و کار را در سال 2004 شروع کرد.


تحریریه معماری آرل
دانشگاه پلی تکنیک محمد در کشور مراکش دارای یک مربع مرکزی و یک راهرو می باشد که دانشجویان از یک سمت به سمت دیگر رفت و آمد کنند. رنگ خاص ساختمان برگرفته از رنگ صحرا می باشد و در میان درختان زیتون، سرو و نخل که بصورت سنتی مراکشی کاشته شده اند، خود نمایی می کند. همراه آرل باشید تا از این معماری منحصر بفرد توسط ریکارد بوفیل( ricardo bofill) لذت ببرید. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...

تحریریه معماری آرل
از دیرباز مربیان هوشمند و آفریننده همواره به اثرات محل بازی کودکان بر رشد آنان توجه داشته اند؛ چرا که تعامل کودك با محیط تاثیر قابل توجهی بررشد ابعاد و مهارت هاي فیزیولوژیک، روانشناختی و اجتماعی کودكان دارد. به طوری که آنها از محیط برای رشد و بهبود مهرت های خود کمک می گیرند و محیط را از تمام راه های ممکن جهت برقراری تعامل ارزیابی می کنند. بدین منظور باید فضاهایی تخیل پرور، راهنمای تخیلات، خلاقیت و رفتار کودکان فراهم نمود. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
دبیرستان فیروز بهرام یکی از قدیمی ترین ساختمان های آموزشی شهر تهران می باشد که در خیابان میرزاکوچک خان قرار گرفته که از جنوب به خیابان جمهوری محدود می شود. با توجه به محدودیت های موجود، ورودی ساختمان در ضلع شرقی بنا واقع شده که فقط از خیابان میرزاکوچک خان قابل تردد می باشد. دبيرستان فيروزبهرام از دهش رادمنش بهرامجي بيکاجي به يادگار از فرزند روانشادش فيروز که در آغاز شهريور 1274 خورشيدي برابر 22 آگوست 1895 ميلادي در بمبي زاييده شده و در هشتم ديماه 1294 برابر 29 دسامبر 1915 جهان را بدرود گفته است.
با آرل در ادامه همراه باشید...
مجموع ۱۱۲ رکورد - در ۹ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir