۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تحریریه معماری آرل
به طور قطع فیلم سینمایی دیو و دلبر پادشاه فانتزی و طراحی در دنیای هنر هفتم می باشد. سارا گرینوود در این پروژه بهترین کار خود را در طول 15 سال فعالیت حرفه ای خود را ارائه داده است. طراحی صحنه بی نظیر فیلم دیو و دلبر به همراه جلوه های ویژه فوق العاده حرفه ای و تیمی 1000 نفره که چند سال بر روی این پروژه وقت گذاشتند و نتیجه تلاش این چند سال کار قرار گرفتن پروژه در بین 10 فیلم پر فروش تاریخ سینما بود. طراحی صحنه فیلم دو بخش عظیم را شامل  شده که لوکیشن قلعه دارای جزئیات بی نظیر و منحصر به فردی است. در ادامه خلاصه ای از شیوه طراحی صحنه یک فیلم فانتری را مشاهده می نمایید.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
چرا سریال دنیای غرب (Westworld) شبکه HBO، شبیه هیچ کدام از مجموعه های تلویزیونی در هیچ کجای دنیا نیست؟
زک گزوبر، طراح صحنه و دکوراسیون سریال وِست وُرلد یکی از بلندپروازانه ترین و چالش برانگیزترین پروژه های زندگی خود را در این مجموعه به معرض نمایش گذاشته است. سریالی که از هزینه های گزافی برخوردار بوده و ریسک بزرگ را برای خالقان و کمپانی ایجاد کرده است. این اعتماد از مسئولان کمپانی باعث شد تا فروش حق پخش مجموعه و بازخورد عموم و منتقدین از فصل اول استثنایی باشد. مجموعه شامل دو فاز طراحی گسترده با جزئیات گوناگون می باشد که دو بخش شامل ایده های بکر طراحی به شمار می رود. در ادامه خلاصه ای از سبک و شیوه طراحی را مشاهده می نمایید.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
عمارت باغ فردوس به سبک معماری دوره قاجاری بنا شده است. روایت‌های متفاوتی در مورد باغ فردوس وجود دارد. بسیاری می‌گویند ساختمان باغ فردوس در زمان نظام الدوله وزیر ناصر الدین شاه ساخته شده و منزل معیر الممالک همسر عصمت الدوله دختر ناصرالدین شاه بوده است. در قسمت شمال بنا، آنجایی که در حال حاضر کتابخانه‌ی تخصصی معماری است قبلا استخر بزرگی بوده و اطراف آن درخت‌های کهن سال چنار (که هنوز هم تعدادی از آن‌ها موجود است) وجود داشته است. کل زمین محدوده باغ فردوس پله کانی است. در زمان پهلوی اول این ساختمان محل دبستان شاپور بوده است. سال‌ها بعد ساختمان باغ فردوس در اختیار وزارت فرهنگ قرار می‌گیرد. از آن پس مرمت و بازسازی این بنا شروع شده و به شکل امروزی در آمده است. اکنون کاربری اصلی این عمارت، موزه سینما است. همراه آرل باشید..
تحریریه معماری آرل
در روزهای قبل نقدی در مورد طراحی صحنه مناظره ریاست جمهوری سال 96 را مطالعه کردید، حال صحبت های از طراح این برنامه را همراه آرل بخوانید.
سیدامیر حسین میرطالب طراح جوانی است که در چندسال اخیر توانسته اعتماد بسیاری از مدیران سیما و تهیه کنندگان صاحب نام را جلب نماید. آخرین کار میرطالب طراحی و اجرای دکور برنامه مناظره های کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است. برنامه ای پربیننده؛  با میلیون ها مخاطب داخلی و خارجی. اگرچه میرطالب پیش از این هم برنامه های پربیننده دیگری همچون 90 را طراحی و اجرا کرده است؛ ولی آخرین کار خود را مرهون اعتماد مدیران سیما به جوانان می داند. با او در مورد طراحی این دکور و استفاده از نمادها و المان های گوناگون در انتقال پیام  گفت و گویی کوتاه انجام داده ایم.
تحریریه معماری آرل
فیلم های فانتزی با قالبی که به گذشته متصل شده دارای ویژگی های کلاسیک و نئوکلاسیک است و از تنوع منحصربه فردی در هنر هفتم برخوردار می باشد. فیلم سینمایی جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها (Fantastic Beasts and were to find them) اولین پروژه سینمایی جی.کی.رولینگ، نویسنده داستان های هری پاتر می باشد که در قالب فیلم ساخته شده است. تنوع طراحی صحنه و دکورایسون در این مجموعه به حدی گسترده می باشد که جایزه اسکار و بفتا را برای استوارت کریگ و تیم طراحی وی به ارمغان آورد. در ادامه خلاصه ای از نحوه طراحی و ساخت دکوراسیون جادویی فیلم "جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها" را مشاهده می نمایید.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
فیلم سینمایی "او" (Her) اثری برجسته از اسپایک جونز می باشد که رابطه مستقیمی با شرایط زندگی انسان ها و محیط زندگی آنها برقرار می کند. فیلم سینمایی او تصویری خلاصه ای شده ای از آینده و محیط کار و زندگی انسان ها را به نمایش می گذرد. طراحی داخلی فضاها با بینشی منطقی نسبت به آینده ساخته شده و هیچگونه فضای اجحافی در محیط صورت نگرفته است. تماشای فیلم شما را در فضایی رئالیسم امروزی قرار داده، با این تفاوت که ضلع روشنی در برابر شما قرار دارد. در این فیلم محیط روشن، پاکیزه و دوست داشتنی را مشاهده می کنید. هرکز با ترافیک، شلوغی های سردردآور و محیط های تاریک روبرو نیستید. پرسپکتیوی زیبا از اسپایک جونز که بیننده را لحظه به لحظه در خود غرق می کند. بازی خواکین فینیکس و امی آدامز هم مزید بر علت شده تا به طور کامل با محیط فیلم ارتباط برقرار کنید. محیط ها به طراحی فیلم هوش مصنوعی (Ex Machina) شباهت زیادی دارد. با ای تفاوت که شما در اینجا بر بر خلاف هوش مصنوعی با شرایط گرم تر و صمیمی تری همراه هستید. در ادامه خلاصه ای از طراحی صحنه و طراحی دکوراسیون داخلی فیلم را مشاهده می نمایید.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
معماری یک فضای با محدودیت های خاص خود همیشه جذاب بوده و خواهد بود. طراحی یک زندان ویژگی هایی اعم از گران قیمت بودن، پیچیدگی و هویت طلبی آن مکان را به نمایش می گذارد. برای یک طراح یا معماری غیر معمول است که فضایی با قابلیت محدودیت بسیار برای افرادی طراحی کند که دارای ویژگی های حساس به هماه عرصه های روحیه بخش باشد تا بتواند به افرادی که بالاجبار در آن محیط قرار گرفته اند کمک کند. همواره در طول این سال ها فیلم ها و سریال های هالیوودی زندان های متنوعی را به نمایش گذاشته اند. خواه یک زندان فانتزی در قرون گذشته باشد، خواه یک مکان فوق مدرن آینده دور. برخی از این سریال ها یا فیلم ها زندان های بخصوصی داشته اند که فراموش کردن آن ها غیر ممکن است. سریال بازی تاج و تخت در فصل دوم، سریال فرار از زندان در فصل اول و سوم، فیلم سینمایی رستگاری در شاوشنگ، فیلم سینمایی نقشه فرار و چندیدن مورد دیگر که دارای طراحی صحنه های زیبایی می باشد. در ادامه برخی از این موارد را برای شما معرفی کرده ایم. پس از تماشای نمونه های زیر محبوب ترین طراحی زندان در فیلم خود را معرفی کنید.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
فیلم سینمایی ورود (Arrival) بر اساس یک داستان علمی تخیلی کوتاه با عنوان "داستان زندگی" تو به قلم تد چیانگ باشد. فیلم ورود دارای شاخصه های فراوانی اعم از یک سناریو با ثبات، گروه بازیگران حرفه ای، طراحی صحنه منحصربه فرد، جلوه های ویژه زیبا و ... برخوردار می باشد. فیلمی که توانست در مراسم اسکار 2017 در 8 رشته نامزد دریافت جایزه شود. پاتریس ورمِت و آندره والاد طراحان صحنه فیلم ورود هستند و پاول هوت به عنوان دکوراتور با این دو نفر همکاری کرده است. در ادامه خلاصه ای از نحوه طراحی صحنه فیلم را مشاهده می نمایید.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
فیلم سینمایی مسافران (Passengers) ساخته مورتن تیلدام ساخته بی عیب و نقصی نیست اما می توان طراحی صحنه آن را یک شاهکار سینمایی به حساب آورد. فیلم پر است از لوکیشین های پر زرق و برق و مدرن که به نوعی بخشی از معماری مدرن حال را تداعی می کند و به نوعی 100 سال آینده را به تصویر می کشد. مسافران بر اساس یک فرمول قدیمی فیلم سازی با لوکیشن های عظیم و حداقل بازیگران ساخته شده که بیشتر ما را به یاد فیلم درخشش استنلی کوبریک می اندازد. با این تفاوت که انزوای فیلم کوبریک دارای هیجان فیلم های  ترسناک می باشد و در ژانر وحشت قرار می گیرد. در صورتی که مسافران کاملا نگاه علمی و حادثه ای به داستان داشته است. در ادامه بخش کوچکی از طراحی صحنه فیلم مسافران را برای شما معرفی نموده ایم. 
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
در یک دهه گذشته سریال نقش پر رنگی در عرصه رسانه تصویری، هنر و حتی دنیای سرگرمی باز کرده است. میزان استقبال از این مجموعه ها به حدی است که فیلم های سینمایی بزرگ هم چالش های سختی برای سرگرم کردن و جذب مخاطب نسبت به سریال های تلویزیونی داشته اند. در این بین برخی مجموعه ها دارای طراحی صحنه و فضایی هستند که به امضای آن مجموعه تبدیل شده و بسیاری از طرفداران فقط با مشاهده برخی لوکیشن های مجموعه سریال را تشخیص می دهند. این فضاها نقش مهمی را در روایت داستان و شخصیت ها بازی می کنند. این سریال ها شامل: شرلوک، آقای ربات، افسارگسیختگی (بریکینگ بد) و ... می باشند. در ادامه تصویر گرافیکی زیبایی از پلان چیدمان خانه شخصیت های اصلی مجموعه های فوق را مشاهده می نمایید.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
شاید پایدارترین جاذبه سری فیلم های جنگ ستارگان داستان و روایت فانتزی شکل آن باشد، اما نمی توان از طراحی شهرها، برج ها، خانه ها، آپارتمان ها و همه عوامل مهم طراحی آن گذشت. جورج لوکاس دنیای تخیلی ذهن خود را با تمام پیچیدگی های موجود در قالب فیلم سینمایی ارائه کرد که از فضای دراماتیک، جنگ، عشق، علم و فانتزی تشکیل شده بود. بهترین راه حل لوکاس و تیم طراحی او برای به نمایش گذاشتن ساختار های معماری، ترکیب بصری از تاریخ، فرهنگ و تکنولوژی زمان حال بوده است. ذز نتیجه جنگ ستارگان از توع شگفت انگیزی از شهرهای شناور، معابد و ساختمان های معمارانه بهره برده است.در ادامه بخش کوچکی از طراحی ساختارهای معماری جنگ ستارگان را مشاهده می کنیم.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
در طول 20 سال گذشته کمپانی انیمیشن سازی پیکسار مخاطبان زیادی در سراسر جهان جذب کرده است. تمام فیلم های پیکسار به عنوان یک اثر هنری تأثیر گذار و پر فروش در جدول باکس آفیس رکوردهای جالب توجهی را به خود اختصاص داده اند. داستان اسباب بازی، در جستجوی نمو، وال-ای، کمپانی هیولاها و چندین فیلم دیگر همگی دارای نکته های مهم معماری و قابل درکی هستند که با فانتزی داستان نویسان پیکسار ادغام شده اند. تأثیر این انیمیشن های فرهنگی و هنری به حدی زیاد بوده که هیچ مربی، معمار، نویسنده تا این حل به صورت جهانی تأثیرگذار نبوده اند. 4 توضیح مهم و جالب در رابطه با انیمیشن های پیکسار وجود دارد که در ادامه شرح کوتاهی از هر کدام برای شما قرار داده ایم.
 با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
سریال و تلویزیون نقش مهمی را در جامعه هنرهای بصری بازی کرده و در طول صد سال گذشته ارتباط مستقیمی با معماری و طراحی داخلی داشته اند. از بعضی جهات رسانه و معماری کیفیت مکملی را ارائه کرده و در دنیای سریال های امروزی معماری به فضای فیلم دیکته می شود. سریال مهیج و جالب آقای ربات (MR.Robot) هم از این دسته مجموعه های تلویزیونی به شمار می رود. مت مون (Matt Munn) طراح صحنه و دکوراتور سریال آقای ربات است. در ادامه برخی ویژگی های طراحی صحنه و ویدئوی کوتاهی ازفصل اول سریال آقای ربات را برای شما قرار دادیم.
با آرل در ادامه همراه باشید...
مجموع ۹۳ رکورد - در ۸ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir