معماری آرل


پاگانی هوایرا 2017

پاگانی هوایرا 2017
تحریریه معماری آرل
شرکت خودروسازی پاگانی مدل محدود و زیبای پاگانی هوایرا با سقف متحرک (سقف اتوماتیک) را معرفی کرد. کمپانی پاگانی به نسبت رقبای خود، فراری و لامبورگینی یک شرکت نوپا به حساب می آید که اکثر تولیدات خود را به صورت محدود عرضه می کند. هوایرا موفق ترین ماشینی است که این کمپانی ارائه کرده که در نسخه جدید خود مدل تابستانی این خودروی بی نظیر را طراحی کرده است. موتور این خودروی بی نظیر 720 اسب بخار تولید می کند و صفر تا صد کیلومتر را در 2.28 ثانیه پر می کند. 
با آرل در ادامه همراه باشید...

معماری و شهرسازی آینده از نگاه هنرمند روس

معماری و شهرسازی آینده
تحریریه معماری آرل
جهانی که در آن زندگی می کنیم همواره در حال تحول و ارائه روش های غیرقابل پیش بینی در مدیریت شهری است. یک تصویرگر و هنرمند دیجیتال روس، یووگنی کازانتسف طرح های زیبایی از آینده معماری، شهرسازی و معابر عمومی و تکنولوژی ارائه کرده است. تصاویر و اسکیس های وی شهرها و یا مگاسیتی های عظیمی را به نمایش گذاشته که از تکنولوژی های پیشرفته برای حمل و نقل، مصارف درمانی، فضاهای ورزشی، صنعت و زیبایی شناسی طبیعی بهره برده است. در یکی از این کانسپت ها مشاده می کنیم که ماشینی عظیم در حال کاشت درخت و افزایش پوشش گیاهی در جنگل می باشد.  
برای مشاهده تمام طرح ها با آرل در ادامه همراه باشید...

سقوط در طبیعت

سقوط در طبیعت
تحریریه معماری آرل
آیا جنون ایستادن بر روی دره ای شیب دار را جس کرده اید؟ تا کنون چند بار آدرنالین خونتان به مرز هیجان یا خطر رسیده؟ و یا شهامت چنین کارهایی را داشته اید؟
کریستف بنیچو، معمار فرانسوی راه حل جالب و مناسبی را برای شما ارائه کرده است. وی با تعبیه مکعبی نامتعادل بر روی لبه صخره ای بلند یک پاویون کوچک خلق نموده و منظره طبیعی را به عنوان اثر هنری خود معرفی نموده. رندرهای کانسپت وی نشان از سکوای کوچک است که با متریال سنگ و بتن تشکیل شده و به صورت صاف و مسطح بر روی صخره قرار گرفته است. اما پوسته فلزی که مانند یک مکعب در حال واژگون شدن می باشد، به زیبایی این سکو را پوشش داده و به زیبایی حس سقوط را منتقل می کند.
با آرل در ادامه همراه باشید...

برندگان اسکیس معماری آینده AIAS

اسکیسی از آینده معماری
تحریریه معماری آرل
برندگان سالانه چهارمین رقابت طراحی تصاویر افسانه ای شامل گروهی از تصویرگران خلاقی بود که جهان آینده را در سازه های معماری و شهرسازی عظیم به نمایش درآورده اند. این تصاویر به یادماندنی مانند مجله های مصوری است که نگرش از سازه ها و آینده معماری بشر در طبیعت را به نمایش گذاشته است. پروژه های ارسال شده توسط 20 داور مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت کارهای میخایلو پنومارنکو، ترنس هکتور و آریان مرلی به عنوان طرح برتر انتخاب شدند. تصاویر گرافیکی این سه نفر در موزه ملی ساختمان و معماری شهر واشنگتن مورد بررسی قرار گرفته شده و به عنوان طرح منتخب برگزیده شد و به 10 پروژه دیگر لوح تقدیر اهدا کرد. از ویژگی اسکیس های زیر می توان به خلاقیت هر کدام از این سه نفر و کانسپت آنها به همراه 10 پروژه منتخب نسبت به شهرسازی و معماری آینده اشاره کرد. در ادامه تمام اسکیس های ارائه شده را مشاهده کنید.
با آرل در ادامه همراه باشید...

آلفا رومئو C18: حد و مرز جسارت و زیبایی تا چه اندازه است؟

آلفا رومئو C18
تحریریه معماری آرل
خودروی مفهومی آلفا رومئو C18 جدیدترین کانسپت این کمپانی به شمار می رود که از خطوط و المان های طراحی عجیبی برخوردار می باشد. آلفا رومئو C18 کانسپتی از خودروهای آینده را به نمایش می گذارد و نگرش های هوشمند شدن یک وسیله نقلیه را در خود قرار داده است. طراح ایتالیایی، آنتونیو پاگلیا نسخه های مفهومی و آینده نگر از موتورسیکلت و چند خودروی دیگر ارائه کرده و اکثر پروژه های خود را در قالب های مفهومی و عجیب و غریب به تصویر می کشد. وی پیش از ارائه آلفا رومئو C18، ده مدل زیبا و منحصربه فرد با توجه به اصالت و ویژگی های بخصوص هر برند طراحی کرده که همه در نمایشگاه از استقبال زیادی برخوردار بودند. 
با آرل در ادامه همراه باشید...

دیوارهایی زیبا با پوششی لاکچری

دیوارپوش چرم در دکوراسیون منزل
گردآورنده: الهه کاشی
دیوارها یکی از عناصر اصلی منازل هستند. اینکه چه نوع پوششی برای دیوارهای منزل تان انتخاب کنید، ملزم به دانستن چند نکته مهم است؛ نکاتی مانند نوع کاربری فضا، میزان بودجه، سبک مبلمان و نقش دیواری که قصد پوشش آن را دارید. دیوار پوش های متنوعی به همین منظور در بازار وجود دارد. شما می توانید با سلیقه و کاربری تان یکی را انتخاب کنید. یکی از دیوارپوش هایی که از گذشته تا به حال مورد استفاده قرار گرفته، دیوارپوش هایی از جنس چرم است. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...

یک شنبه های عکاسی: بررسی هنر آرت دکو بوداپست و پله های باهاوس

هنر عکاسی
تحریریه معماری آرل
به تازگی عکاسی به نام Balint Alovits سری تصاویری را با عنوان "ماشین زمان" منتشر کرده است که این مجموعه عکس ها از مرکزیت فضای معماری گرفته شده است. به طوری که بُعد جدیدی از فضا و زمان را به بیننده القا می کند و جوری پلکان را به تصویر کشیده که تداعی کننده "بی نهایت" می باشد. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...

همنشینی مبلمان شهری با عناصر طبیعی

طراحی مبلمان شهری
گردآورنده: الهه کاشی
معماری: Atelier Pierre Thibault
موقعیت: Quebec City, QC, Canada
مساحت: 3500 فوت مربع
سال: 2016
در اینجا نمونه مبلمان شهری با فرم منحنی در کانادا را مشاهده می کنیم که به منظور ایجاد حس لطافت و صمیمیت بیشتر با عناصر طبیعی چون درختان تلفیق شده است و آرامش خاصی را به شهروندان منقل می کند. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...

طراحی پیانو صدف، ساختار و مفهوم جدید آلات موسیقی

طراحی پیانو صدف
تحریریه معماری آرل
آلات موسیقی جزء شاهکارترین اختراعات بشر به شمار می رود که نقش ویژه ای در زندگی بازی می کند. اکثر زمان روزانه ما به گوش سپردن میگذرد که این آلات تولید می کنند. طراحی و مفهوم یک وسیله ای که برای نواختن موسیقی ساخته شده با رویکرد های بومی منطقه ای شکل گرفته است. با گذر زمان فرم و شکل چنین وسایلی دارای تغییرات به سزایی شدند. طرح پیانوی فوق که صدف نامیده شده بر اساس الگوی سازه ای و خطوط لایه صدف دریایی شکل گرفته است. فرمی منحنی و نرم که فصل جدیدی از طراحی لوازم هنری و صنعتی را ارائه داده است. هارمونی بین کانسپت و ارگونومی پیانو از مهم ترین اقدامات طراح به شمار رفته و تمام ویژگی های استاندارد را در خود جای داده است. 
با آرل در ادامه همراه باشید...

فراری J50 ، پنجاه سال شکوه و جلال خودروسازی


تحریریه معماری آرل
به مناسبت پنجاه سالگی کمپانی فراری در نمایشگاه هنر توکیو، این شرکت کانسپت بی نظیر خود با عنوان J50 را ارائه کرد. مانند بسیاری از مدل های خاص و منحصر به فرد، J50 هم جزء نمونه های تولیدی محدود به شمار می رود. فراری J50 یک خودروی دو سرنشین موتور عقب بوده که با تأثیرپذیری از مدل های پیشین خود در دهه های 70 و 80 میلادی طراحی شده است. این مدل بخصوص توسط تیم مارانلو طراحی و تیونینگ شده و تنها 10 نسخه از آن ساخته خواهد شد. 
با آرل در ادامه همراه باشید...

گرافیک به سبک معماری و تایپوگرافی

گرافیک به سبک معماری
تحریریه معماری آرل
هنر گرافیک جزء مهم ترین و جذاب ترین شاخه های هنری به حساب می آید که رابطه مستقیمی با معماری دارد. زمانی این موضوع اهمیت پیدا می کند. تصاویر گرافیکی فوق توسط ایده ای بی نظیر از سه بعدی سازی اسامی چهار معمار مشهور ارائه شده است. کریس لابروی تلفیق بی نظیر و زیبایی از گرافیک، معماری و تایپوگرافی را ارئه داده که هر کدام بر اساس سبک کارخود و سبک معماری هر نام طراحی شده اند. این تصاویر گرافیکی با تأثیرپذیری از معمارانی همچون زاها حدید، تادائو آندو، تویو ایتو و اسکار نیمایر ارائه شده است. شما را به تماشای این تصاویر زیبا دعوت می کنیم.
با آرل در ادامه همراه باشید...

خلوص طراحی مینیمال در طراحی ساعت دیواری مژه ای

طراحی ساعت دیواری مژه ای
تحریریه معماری آرل
امروزه در دنیای طراحی، تلفیق یک وسیله صنعتی که به عنوان یک مجسمه مفهومی هم مورد استفاده قرار گیرد، بسیار پرطرفدار می باشد. تغییر کاربری بین یک مجسمه مفهومی و ساعت دیواری جزء همین خلاقیت ها به شمار می رود. ساعت دیواری فوق با عنوان مژه (Lash  Clock) توسط یک هنرمند فرانسوی به نام بینا بِیتل طراحی و ساخته شده است. وی کانسپت کار خود را با توجه به سادگی و خلوص هر چه تمام تر نسبت به سبک مینیمال ارائه کرده تا فرمی خلاقانه و زیبا ارائه دهد. مدلی که عقربه ها و صدای تیک تیک ساعت از آن حذف شده و به مانند یک نقاشی با تحرکی کم بر روی دیوار حک شده است.
با آرل در ادامه همراه باشید...

دوشنبه های هنرهای تجسمی: هنرمند نوگرای ایران، بهمن محصص

هنرمند نوگرای ایران، بهمن محصص
تحریریه معماری آرل
همراهان همیشگی آرل، از این پس با بخش نوینی در دوشنبه های آرل با شما همراه خواهیم شد که به بررسی آثار هنرمندان در زمینه هنرهای تجسمی می پردازد. در اولین قسمت از این مجموعه با هنرمند نوگرای هنر مدرن ایران بهمن محصص با شما عزیزان همراه هستیم...
بهمن محصص سال 1309 در رشت متولد شد و فراگیری نقاشی را از چهارده سالگی در کارگاه حبیب محمدی آغاز کرد. به دانشگاه هنرهای زیبا تهران رفت تا نقاشی بخواند. اما درس را رها کرد و مدتی هم نزد جلیل ضیاپور نقاشی می کرد. سال 1333 به ایتالیا رفت و در آکادمی هنرها زیبا رم نزد فروچی فراتسی به تحصیل نقاشی مشغول شد. در آن دوران ابتدا فیگوراتیورئالیستی و سپس انتزاعی کار می کرد. سال 1342 با نخستین نمایشگاه خود با عنوان فی فی از خوشحالی فریاد می کشد به ایران بازگشت و سال 1348 برای همیشه مقیم ایتالیا شد. این نمایشگاه تولد دوباره فیگور در آثار محصص و تثبیت او در هنر ایران بود. فیگورهای او عموما بازنمایی وفادارانه ابعاد و تناسبات تن نیستند. تاکید او بر جنبه های جسمانی بدن در عریانی اندام ها و رنگ گذاری های زمخت نقاشی ها و متریال سرد و سخت مجسمه ها نمایان است. 
برای آشنایی بیشتر با آثار بهمن محصص با ما در ادامه همراه باشید...
مجموع ۲۳۱ رکورد - در ۱۸ صفحه